Bu araştırmanın amacı, spor yöneticiliği bölümü öğrencilerinin Başarı İhtiyacı Güdüsünün (BİG) Girişimcilik Algıları üzerindeki etkisini incelemektir. Araştırmanın verileri, Manisa Celal Bayar Üniversitesi, Spor Bilimleri Fakültesi Spor Yöneticiliği Bölümü’nde öğrenim gören 111 erkek, 89 kadın olmak üzere toplam 200 kişiden elde edilmiştir. Öğrencilerin BİG’lerini belirlemede, Berry ve Houston (1993)’nın Temel İhtiyaçları Ölçeği “Manifest Needs Questionnaire” (MNQ) kullanılmıştır. Ölçüm aracı 4 boyuttan ve 20 maddeden oluşmaktadır. Araştırmada bu dört boyuttan BİG alt boyutuna ait 5 madde kullanılmıştır. Ölçeğin Türkçe’ ye uyarlaması Sivri (2010) tarafından gerçekleştirilmiş olup, ifadelerin spor alanına adaptasyonu Çetinöz (2016) tarafından gerçekleştirilmiştir. Öğrencilerin girişimcilik algılarını belirleyebilmek için ise Yılmaz ve Sünbül (2009) tarafından geliştirilen ve 36 maddeden oluşan üniversite öğrencilerine yönelik girişimcilik ölçeği kullanılmıştır. Regresyon analizi sonucunda başarı ihtiyacı güdüsünün, öğrencilerin girişimcilik algısını %52,3 açıkladığı (R2=,523 ve R=,723) görülmektedir. Bu bağlamda, girişimcilerin tespitinde veya seçiminde bir kişilik özelliği olan BİG yüksek olan bireylerin göz önünde bulundurulmasının iyi olacağı düşünülmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Turizm (Diğer) |
Bölüm | Sporda Psiko-Sosyal Alanlar |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 14 Eylül 2020 |
Gönderilme Tarihi | 2 Temmuz 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 |
ISSN: 2536-5339
Gaziantep Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi
Bu dergi içerisinde yer alan eserler aksi belirtilmedikçe Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.