Bu çalışmanın amacı, Gaziantep Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksek Okulu’nda öğrenim gören üçüncü ve dördüncü sınıf öğrencilerin öğretmenlik mesleğine karşı tutumlarının belirlenmesi ve çeşitli değişkenler açısından incelenmesidir. Araştırmanın evrenini Gaziantep Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksek Okulu’nda 2015-2016 eğitim-öğretim yılında öğrenim gören toplam 186 üçüncü ve dördüncü sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplamak amacıyla Çetin (2006) tarafından geliştirilen “Öğretmenlik Mesleğine Karşı Tutum Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen verilerin analizi için SPSS 22.0 programından yararlanılmıştır. İstatistiksel yöntem olarak, yüzde, frekans, Independent Samples T testi ve One Way ANOVA testi kullanılmıştır. Verilerin analizi sonucunda; öğrencilerin öğretmenlik mesleğine karşı tutumlarının olumlu olduğu, kız öğrencilerin erkek öğrencilere göre öğretmenlik mesleğine karşı daha olumlu tutum sergiledikleri, yaş arttıkça mesleğe karşı olumlu tutumun arttığı ve bölüm bazında yapılan değerlendirmede de öğretmenlik bölümü öğrencilerinin mesleğe karşı olumlu tutumlarının daha fazla olduğu saptanmıştır.
Bölüm | Beden Eğitimi ve Spor Öğretimi |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ağustos 2016 |
Gönderilme Tarihi | 29 Ağustos 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 1 Sayı: 1 |
ISSN: 2536-5339
Gaziantep Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi
Bu dergi içerisinde yer alan eserler aksi belirtilmedikçe Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.