Bu araştırmanın amacı, üniversite öğrencilerinin dans kavramına ilişkin algılarını, metaforlar aracılığıyla ortaya çıkarmaktır. Araştırma nitel modelde hazırlanmış olup olgubilim deseni kullanılmıştır. Araştırmaya Gazi Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi’nde öğrenim gören 57 öğrenci katılmıştır. Veriler metafor soru sorma kalıbı olan “Dans …….. gibidir. Çünkü …………” şeklinde verilen açık uçlu bir soru ile toplanmıştır. Araştırma sonucunda öğrencilerin dans kavramını nasıl algılandığına ilişkin verilere ulaşılmıştır. Verilerin değerlendirilmesinde içerik analizi kullanılmıştır. Araştırma sonucuna göre toplam 25 çeşit metafor elde edilmiştir, bu metaforlar 3 kategori altında değerlendirilmiştir. En fazla belirtilen metafor “hayat” olduğu gözlemlenirken, katılımcıların çoğunlukla olumlu metaforlar geliştirdiği saptanmıştır.
Bölüm | Sporda Psiko-Sosyal Alanlar |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 9 Aralık 2016 |
Gönderilme Tarihi | 5 Aralık 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 1 Sayı: 2 |
ISSN: 2536-5339
Gaziantep Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi
Bu dergi içerisinde yer alan eserler aksi belirtilmedikçe Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.