This study was designed to examine the impact of participation in school sports teams on tendencies toward violence and levels of aggression. The research was conducted with 500 high school students (160 females, 340 males). Among the participants, 291 were not members of high school sports teams, while 209 were members. The collected data were analyzed using the SPSS v.26.0 software package. Normal distribution was detected across all subdimensions, and total scores of the Violence Tendency and Aggression scales and parametric tests were applied.
According to the findings, statistically significant differences were identified in relation to the gender variable based on participation in school sports teams. Specifically, in the Physical Aggression subdimension, female participants exhibited significantly lower levels, while in the Hostility subdimension, male participants demonstrated significantly higher levels. Regarding the subdimensions of Violence Perception and Violence Through Information Technologies, as well as the total scores for Violence Tendency, female participants scored higher. Conversely, male participants had higher mean scores in the Violence Perpetration subdimension than females. For participants not involved in school sports teams, male participants had significantly higher mean scores in Physical Aggression, Verbal Aggression, total Aggression scores, Violence Perception, Violence Through Information Technologies, Damage Infliction, and total Violence Tendency scores. Analyses based on participants' involvement in school sports teams revealed that those who responded "no" to participation demonstrated significantly higher scores across all subdimensions and total scores of aggression than those who responded "yes." Similarly, participants who responded "no" scored higher in Damage Infliction, Violence Through Information Technologies, and Total Violence Tendency scores. Additionally, analyses examining the relationship between violence tendency and aggression revealed a positive correlation between the two variables.
Violence High School Students School Teams School Sports Aggression
Bu araştırma, okul spor takımlarına katılımın şiddet eğilimi ve saldırganlık düzeyleri üzerindeki etkisinin incelenmesi amacıyla tasarlanmıştır. 500 lise öğrencisi (160 Kadın, 340 Erkek) ile yürütülen araştırmada 291 katılımcı lise spor takımlarında yer almazken, 209 katılımcı lise spor takımında yer almaktaydı. Toplanan veriler SPSS v.26.0 Paket programı ile analizlere tabi tutulmuştur. Şiddet Eğilimi ve Saldırganlık ölçeklerinin tüm alt boyut ve toplam puanlarında normal dağılım tespit edilmiş ve Parametrik Testler uygulanmıştır. Araştırma sonuçlarına göre katılımcıların cinsiyet değişkeni okul takımında olma durumuna göre, fiziksel saldırganlık alt boyutunda kadınlar lehine, Düşmanlık alt boyutunda ise erkekler lehine istatistiksel olarak anlamlı farklar tespit edilmiştir. Şiddet Duygusu, Bilişim Aracılığı ile Şiddet alt boyutlarında ve Şiddet Eğilimi toplam puanlarında kadın katılımcıların, Şiddet Uygulama alt boyutunda ise erkek katılımcıların kadın katılımcılara oranla daha yüksek puan ortalamalarına sahip olduğu görülmüştür. Katılımcıların cinsiyet değişkeni okul takımında olmama durumuna göre ise Fiziksel, Sözel, Saldırganlık toplam puanı, Şiddet Duygusu, Bilişim Aracılığı ile Şiddet, Zarar Verme ve Şiddet Eğilimi toplam puanlarında erkek katılımcıların ortalama puanlarının daha yüksek olduğu ve istatistiksel olarak anlamlı olduğu tespit edilmiştir. Katılımcıların okul takımında yer alma durumuna göre yapılan analizler sonucunda saldırganlık tüm alt boyutları ve toplam puanlarında hayır cevabını verenlerin evet cevabını verenlere kıyasla daha yüksek puanlara sahip oldukları ve sonuçların istatistiksel olarak anlamlı olduğu görülmüştür. Ek olarak Zarar Verme, Bilişim Aracılığı ile Şiddet ve şiddet eğilimi toplam puanında benzer şekilde hayır cevabını veren katılımcıların puanlarının daha yüksek olduğu tespit edilmiştir. Şiddet eğilimi ve Saldırganlık arasındaki ilişkinin incelendiği analizler sonucunda aralarında pozitif yönlü bir ilişki olduğu saptanmıştır.
Şiddet Lise Öğrencisi Okul Takımı Okul Sporları Saldırganlık
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Spor Faaliyetleri Yönetimi |
Bölüm | Sporda Psiko-Sosyal Alanlar |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 16 Kasım 2024 |
Kabul Tarihi | 11 Aralık 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 9 Sayı: 2 |
ISSN: 2536-5339
Gaziantep Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi
Bu dergi içerisinde yer alan eserler aksi belirtilmedikçe Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.