Açık ve dinamik ortamlarda e-öğrenme olanağı oluştuktan sonra öğrenene bireyselleştirilebilir e-öğrenme ortamlarının sağlanması günümüz eğitim sistemlerinin öncelikli hedeflerinden biri haline gelmiştir. Ancak elektronik ortamda öğrenen, kişisel bilgisayarlar, hiper ortam çevreleri, çoklu ortamlar, İnternet ve sanal kütüphanelerde karmaşık enformasyon yapılarıyla karşılaşmaktadır. Çünkü bu ortamlar çok sayıda enformasyonu bir arada sunma özelliğine sahip olmalarına rağmen çoğunlukla öğrenenin kendi bilgi yönetim becerileri ve sorumluluk düzeyleri üzerine yapılandırılmışlardır. Bu nedenle insan zihninin anlamlandırma, öğrenme ve problem çözmedeki sınırlıklarıyla başa çıkmak için kullanılabilecek bilişsel araçların büyük önem taşıdığı düşünülmektedir. Özellikle görsel öğrenme kapsamında yaygın olarak kullanılan konu ve zihin haritalarının dijital ortama taşınmasını sağlayan araçların bu amaçla kullanılabileceği düşünülmektedir. Bu çalışmada bireyselleştirilebilir e-öğrenme aracı olarak dijital Konu Haritaları incelenmiştir.
e-Öğrenme e-öğrenme araçları Konu Haritaları Dijital konu haritaları Görsel öğrenme
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 22 Temmuz 2010 |
Gönderilme Tarihi | 22 Temmuz 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2009 Cilt: 2 Sayı: 3 |