Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Öğretmenlerin Mesleki Gelişiminde Beklenti-Değer-Bedel Ölçeğinin Türkçeye Uyarlanması

Yıl 2020, , 905 - 942, 29.11.2020
https://doi.org/10.17152/gefad.787116

Öz

Bu çalışma Osman ve Warner (2020) tarafından geliştirilen, öğretmenlerin mesleki gelişim programlarında öğrendiklerini sınıflarında uygulama motivasyonlarına yönelik bir ölçme aracının Türkçeye uyarlanmasını ve psikometrik özelliklerinin incelenmesini amaçlamaktadır. Bu amaçla öncelikle orijinal ölçek Türkçeye çevrilerek dil geçerliği çalışmaları yapılmış, elde edilen Türkçe form çeşitli mesleki gelişim etkinliklerine katılan 1192 öğretmene çevrimiçi olarak uygulanmıştır. Veri seti rastgele seçimle iki parçaya bölünerek açımlayıcı (n=596) ve doğrulayıcı faktör analizleri (n=596) yapılmış, yakınsama ve ıraksama geçerliği değerlendirilmiş, ölçüt geçerliği incelenmiştir. Yapılan analiz sonuçları ölçeğin üç boyut ve dokuz maddeden oluşan orijinal yapısını doğrulamıştır. Bu kapsamda, ölçeğin Türkçe formunun alt boyutları orijinal forma uygun olarak; başarı beklentisi, görevin değeri ve ödenecek bedel şeklinde isimlendirilmiştir. Türkçe formun uygulanmasıyla elde edilen iç tutarlık katsayıları (Cronbach alfa) alt boyutlar için ise sırasıyla 0.91, 0.86 ve 0.80 olarak hesaplanmıştır. Sonuçlar, öğretmenlerin mesleki gelişim programlarında öğrendiklerini sınıflarında uygulama motivasyonlarına yönelik olan ölçeğin Türkçe formunun kullanılabilir olduğunu göstermektedir.

Kaynakça

  • Abrami, P. C., Poulsen, C., & Chambers, B. (2004). Teacher motivation to implement an educational innovation: Factors differentiating users and non-users of cooperative learning. Educational Psychology: International Journal of Energy Economics and Policy, 24(2), 201-216. https://doi.org/10.1080/0144341032000160146.
  • Ajzen, I. (2002). Constructing a TpB questionnaire: Conceptual and methodological considerations.http://www.unibielefeld.de/ikg/zick/ajzen%20construction%20a%20tpb%20questionnaire.pdf adresinden elde edildi.
  • Ardıç, Ş. (2019). İlkokul öğretmenlerinin öğretme öğrenme anlayışlarını etkileyen değişkenlerin yapısal eşitlik modeliyle incelenmesi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi) Ege Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Aslanargun, E. ve Atmaca, T. (2017). Öğretmenlerin mesleki gelişim ihtiyaç ve beklentilerinin belirlenmesi. Asya Öğretim Dergisi, 5(2), 50-64.
  • Aydın, İ. (2018). Öğretmenlik kariyer evreleri ve öğretmenlerin mesleki gelişimi. Journal of Human Sciences, 15(4), 2047-2065. doi:10.14687/jhs.v15i4.5450
  • Barron, K., & Hulleman, C. (2015). Expectancy-value-cost model of motivation. In J. S. Eccles, & K. Salmelo-Aro (Eds.), International encyclopedia of social and behavioral sciences (2nd ed.). (pp.503-509).. Elsevier.
  • Blandford, S. (2000). Managing professional development in schools, Routledge Taylor & Francis, London. Borko, H. (2004). Professional development and teacher learning: Mapping the terrain. Educational Researcher, 33(8), 3-15. https://doi.org/10.3102/0013189X033008003.
  • Boydak Özan, M., Şener, G. ve Polat, H. (2014). Sınıf öğretmenlerinin mesleki gelişim eğitimlerine ilişkin genel görüşlerinin belirlenmesi. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7(4), 167-180.
  • Bozak, A., Yıldırım, M.C. ve Demirtaş, H. (2011). Öğretmenlerin mesleki gelişimi için alternatif bir yöntem: Meslektaş gözlemi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(2), 65-84.
  • Boztunç Öztürk, N., Eroğlu, M. ve Kelecioğlu, H. (2015). Eğitim alanında yapılan ölçek uyarlama makalelerinin incelenmesi. Eğitim ve Bilim, 40(178), 123-137.
  • Bümen, N., Ateş, A., Çakar, E., Ural, G., & Acar, V. (2012). Türkiye bağlamında öğretmenlerin mesleki gelişimi: Sorunlar ve öneriler. Milli Eğitim, 41, 31-50.
  • Büyüköztürk, Ş., Akbaba-Altun, S. ve Yıldırım, K. (2010). Uluslararası Öğretme ve Öğrenme Araştırması-Teaching and Learning International Survey (TALIS), Ankara.
  • Can, E. (2019). Öğretmenlerin meslekî gelişimleri: Engeller ve öneriler. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi – Journal of Qualitative Research in Education, 7(4), 1618-1650. doi: 10.14689/Issn.2148-2624.1.7c.4s.14m
  • Ceylan, M. ve Özdemir, S. M. (2016). Türkiye ve İngiltere’deki öğretmenlerin sürekli mesleki gelişime ilişkin görüşlerinin ve katılım durumlarının incelenmesi. Kırıkkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 6(1), 397-417.
  • Chen, J. (2019). Exploring the impact of teacher emotions on their approaches to teaching: A structural equation modelling approach. British Journal of Educational Psychology, 89(1), 57–74. doi:10.1111/bjep.12220
  • Costello, A. B. & Osborne, J. W. (2005). Best practices in exploratory factor analysis: Four recommendations for getting the most from your analysis. Practical Assessment, Research & Evaluation, 10(7), 1-9.
  • Çevik, A. ve Köse, A. (2017). Öğretmenlerin okul kültürü algıları ile motivasyonları arasındaki ilişkinin incelemesi. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 6(2), 996-1014.
  • Dağ, F. (2016). Yaşam boyu öğrenme bağlamında Türkiye’de öğretmenlerin teknolojik yeterliliklerinin geliştirilmesine yönelik mesleki gelişim çalışmalarının incelenmesi. International Journal of Human Sciences, 13(1), 90-111. doi:10.14687/ijhs.v13i1.3523
  • Demir, Ö. & Yurdugül, H. (2014). Ortaokul ve lise öğrencileri için bilgisayara yönelik tutum ölçeğinin Türkçe’ye uyarlanması. Eğitim ve Bilim, 39(176), 247-256.
  • Desimone, L. M. (2009). Improving impact studies of teachers’ professional development: Toward better conceptualizations and measures. Educational Researcher, 38(3), 181-199. https://doi.org/10.3102/0013189X08331140
  • Eccles, J. S., & Wigfield, A. (1995). In the mind of the actor: The structure of adolescents’ academic achievement related-beliefs and self-perceptions. Personality and Social Psychology Bulletin, 21, 215-225. https://doi.org/10.1177/0146167295213003.
  • Elçiçek, Z. ve Yaşar, M. (2016). Türkiye’de ve dünyada öğretmenlerin mesleki gelişimi. Elektronik Eğitim Bilimleri Dergisi, 5(9), 12-19.
  • Emo, W. (2015). Teachers’ motivations for initiating innovations. Journal of Educational Change, 16(2), 171-195. https://doi.org/10.1007/s10833-015-9243-7.
  • Fabrigar, L. R., Wegener, D. T., MacCallum, R. C. & Strahan, E. J. (1999). Evaluating the use of exploratory factor analysis in psychological research. Pscyhological Methods, 4(3), 272-299. doi: 10.1037/1082-989X.4.3.272
  • Fornell, C., & Larcker, D. F. (1981). Evaluating Structural Equation Models with Unobservable Variables and Measurement Error. Journal of Marketing Research, 18(1), 39. doi:10.2307/3151312
  • Gaines, R. E., Osman, D. J., Maddocks, D. L. S., Warner, J. R., Freeman, J. L., & Schallert, D. L. (2019). Teachers’ emotional experiences in professional development: Where they come from and what they can mean. Teaching and Teacher Education, 77, 53-65. https://doi.org/10.1016/j.tate.2018.09.008.
  • Gallo, E. (2016). “I want to be happy as a teacher”. How emotions impact teacher professional development. In D. Gabryś-Barker ve D. Gałajda (Ed.), Positive Psychology Perspectives on Foreign Language Learning and Teaching (ss. 249–266). Springer International Publishing. doi:10.1007/978-3-319-32954-3 E-Book
  • Garet, M. S., Porter, A.C., Desimone, L., Birman, B.F. & Yoon, K. S. (2001). What makes professional development effective? Results from a national sample of teachers. American Educational Research Journal, 38(4), 915–945.
  • Genç, G. S. (2015). Mesleki gelişim seminer çalışmalarının öğretmenler tarafından değerlendirilmesi örneklemi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi) İstanbul Aydın Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • George, D. & Mallery, P. (2019). IBM SPSS Statistics 26 Step by Step: A Simple Guide and Reference (16th Edition). London: Taylor & Francis.
  • Göçer Şahin, S., İlhan Beyaztaş, D. ve Bostancı, Y. (2020). Öğretmen duygu ölçeğinin Türk kültürüne uyarlanması. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 40(1), 1-22.
  • Guskey, T. R. (2014). Planning professional learning. Educational Leadership, 71(8), 10-16.
  • Guskey, T. R. (2000). Evaluating professional development. Corwin Press, California.
  • Güçlü, N., Recepoğlu, E. ve Kılınç, A.Ç. (2014). İlköğretim okullarının örgütsel sağlığı ile öğretmenlerin iş motivasyonları arasındaki ilişki. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 29(1), 140-156.
  • Jiang, Y., Rosenzweig, E. Q., & Gaspard, H. (2018). An expectancy-value-cost approach in predicting adolescent students’ academic motivation and achievement. Contemporary Educational Psychology, 54, 139-152. https://doi.org/10.1016/j.cedpsych.2018.06.005.
  • Jöreskog, K. G. ve Sörbom, D. (1993). LISREL 8: Structural Equation Modeling with the SIMPLIS Command Language. Lincolnwood: Scientific Software International.
  • Kalaycı, Ş. (2008). SPSS uygulamalı çok değişkenli istatistik teknikleri (3. baskı). Ankara: Asil Yayın Dağıtım.
  • Karasolak, K., Tanrıseven, I. Yavuz Konokman, G. (2013). Öğretmenlerin hizmet içi eğitim etkinliklerine ilişkin tutumlarının belirlenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 21(3), 997-1010.
  • Karip, E. (2019). TALIS 2018 Sonuçları ve Türkiye Üzerine Değerlendirmeler. TEDMEM Analiz dizisi, 6. https://tedmem.org/yayin/talis-2018-sonuclari-turkiye-uzerine-degerlendirmeler adresinden 30.05.2020 tarihinde indirildi.
  • Kennedy, A. (2014) Models of continuing professional development: A framework for analysis, Professional Development in Education, 40(3), 336-351, DOI: 10.1080/19415257.2014.929293
  • Kennedy, M. M. (2016). How does professional development improve teaching? Review of Educational Research, 86(4), 945-980. https://doi.org/10.3102/0034654315626800.
  • Kılıç, Y. ve Yılmaz, E. (2019). İçsel, dışsal ve yönetsel faktörler bağlamında öğretmen motivasyon ölçeğinin geliştirilmesi. Eğitim Kuram ve Uygulama Araştırmaları Dergisi, 5(1), 77-91.
  • Kılıçer, K. ve Odabaşı, H.F. (2010). Bireysel yenilikçilik ölçeği (BYÖ): Türkçeye uyarlama, geçerlik ve güvenirlik çalışması. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 38, 150-164.
  • Koyuncu, İ. ve Kılıç, A.F. (2019). Açımlayıcı ve doğrulayıcı faktör analizlerinin kullanımı: Bir doküman incelemesi. Eğitim ve Bilim. 44(198), 361-388.
  • Kyndt, E., Gijbels, D., Grosemans, I., & Donche, V. (2016). Teachers’ everyday professional development: Mapping informal learning activities, antecedents, and learning outcomes. Review of Educational Research, 86(4), 1111-1150. https://doi.org/10.3102/0034654315627864
  • Leech, N. L., Barrett, K. C. & Morgan, G. A. (2014). SPSS for intermediate statistics: Use and interpretation. (2nd ed.). New Jersey, London. doi:10.1007/s13398-014-0173-7.2
  • Lohman, M. C. (2006). Factors influencing teachers’ engagement in informal learning activities. Journal of Workplace Learning, 18, 141-156.
  • Millî Eğitim Bakanlığı (MEB). (2018). Güçlü yarınlar için 2023 eğitim vizyonu belgesi. http://2023vizyonu.meb.gov.tr/doc/2023_EGITIM_VIZYONU.pdf, web adresinden 24.10.2018 tarihinde erişilmiştir.
  • Miyazaki, T. (2016). Is changing teaching practice the mission impossible? A case study of continuing professional development for primary school teachers in Senegal, Compare: A Journal of Comparative and International Education, 46(5), 701-722, DOI: 10.1080/03057925.2015.1043238
  • Opfer, V. D., & Pedder, D. (2011). Conceptualizing teacher professional learning. Review of Educational Research, 81(3), 376-407. https://doi.org/10.3102/0034654311413609.
  • Oruç Ertürk, N., Gün, B. ve Kaynardağ, A. (2014). Türk öğretmenlerin mesleki gelişim algılarının belirlenmesi. CBÜ Sosyal Bilimler Dergisi, 12(4), 19-33.
  • Osman, D. & Warner, J. R. (2020). Measuring teacher motivation: The missing link between professional development and practice. Teaching and Teacher Education, 92, 103064, https://doi.org/10.1016/j.tate.2020.103064.
  • Özdemir, S. M. (2013). Exploring the Turkish teachers’ professional development experiences and their needs for professional development. Mevlana International Journal of Education (MIJE), 3(4), 250-264.
  • Saunders, R. (2013). The role of teacher emotions in change: Experiences, patterns and implications for professional development. Journal of Educational Change, 14(3), 303-333. https://doi.org/10.1007/s10833-012-9195-0.
  • Scott, C. & Sutton, R. E. (2009). Emotions and change during professional development for teachers: A mixed methods study. Journal of Mixed Methods Research, 3(2), 151–171.
  • Sıcak, A. & Parmaksız, R. S. (2016). İlköğretim kurumlarındaki mesleki çalışmaların etkililiğinin değerlendirilmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(1), 17-33. DOI: 10.17679/iuefd.17144668
  • Song, K., Hur, E.J. & Kwon, B.Y. (2017). Does high-quality professional development make a difference? Evidence from TIMSS. Compare: A Journal of Comparative and International Education, DOI: 10.1080/03057925.2017.1373330
  • Sparks, D. & Loucks-Horsley, S. (2007). Five models of staff development for teachers. In Ornstetin, A.C., Pajak, E.J. & Ornstein, S.B. Contemporary Issues in Curriculum. (pp.303-326). USA: Pearson.
  • Şimşek, Ö. F. (2007). Yapısal eşitlik modellemesine giriş (Temel ilkeler ve LISREL uygulamaları). Ankara: Ekinoks.
  • Tam, A. (2015). Exploring teachers’ beliefs about teacher learning in professional learning communities and their influence on collegial activities in two departments. Compare: A Journal of Comparative and International Education, 45(3), 422–444.
  • Parlar, H., Polatcan, M. & Cansoy, R. (2019). The relationship between social capital and innovativeness climate in schools: The intermediary role of professional learning communities. International Journal of Educational Management, 34(2), 232–244. doi:10.1108/IJEM-10-2018-0322
  • Taşlıbeyaz, E., Karaman, S. ve Göktaş, Y. (2014). Öğretmenlerin uzaktan hizmet içi eğitim deneyimlerinin incelenmesi. Ege Eğitim Dergisi, 15(1), 139-160.
  • Thompson, E.R. (2007). Development and validation of an internationally reliable short-form of the positive and negative affect schedule (PANAS). Journal of Cross-Cultural Psychology, 38(2), 227-242.
  • Thomson, M., & Kaufmann, E. (2013). Elementary teachers’ views of their science professional development attendance: An expectancy-value approach. Eurasia Journal of Mathematics, Science and Technology Education, 9(1), 45-58. https://doi.org/10.12973/eurasia.2013.915a.
  • Thomson, M. M. & Turner, J. E. (2019). The role of emotions in teachers’ professional development: Attending a research experience for teachers (RET) program. Education Research International, https://doi.org/10.1155/2019/5856793 .
  • Uztosun, M. S. (2018). In-service teacher education in Turkey: English language teachers’ perspectives. Professional Development in Education, 44(4), 557–569. https://doi.org/10.1080/19415257.2017.1374989
  • Watt, H., & Richardson, P. W. (2008). Motivations, perceptions, and aspirations concerning teaching as a career for different types of beginning teachers. Learning and Instruction, 18(5), 408-428. https://doi.org/10.1016/j.learninstruc.2008.06.002.
  • Webster, C. A., Mindrila, D., Moore, C., Stewart, G., Orendorff, K. & Taunton, S. (2020). Exploring the role of physical education teachers’ domain-specific innovativeness, educational background, and perceived school support in CSPAP adoption. Journal of Teaching in Physical Education, 39(1), 36–47. doi:10.1123/jtpe.2018-0313
  • Yavuz Tabak, B., Sönmez, E., Yenel, K. ve Kan, A. (2019). Öğretmenlerin iş motivasyonu kaynakları: Ölçek geliştirme çalışması. Sakarya University Journal of Education, 9(3), 408-433.
  • Yin, H. B., & Lee, J. C. K. (2011). Emotions matter: Teachers’ feelings about their interactions with teacher trainers during curriculum reform. Chinese Education and Society, 44(4), 82-97. https://doi.org/10.2753/CED1061-1932440405.

Adaptation of the Expectancy-Value-Cost for Professional Development Scale into Turkish

Yıl 2020, , 905 - 942, 29.11.2020
https://doi.org/10.17152/gefad.787116

Öz

This study aims to adapt the Expectancy-Value-Cost for Professional Development Scale developed by Osman and Warner (2020) into Turkish and to examine the scale's psychometric properties. For this purpose, the original scale was translated into the Turkish, and then the language validity studies were done. The Turkish form of the scale was applied online to 1192 teachers who participated in various professional development activities. Exploratory (n=596) and confirmatory (n=596) factor analyses were done by being divided the data set into two parts with random selection. Convergent and divergent validities were evaluated and criterion validity was examined. The results confirmed that the original structure of the scale which consists of three distinct constructs and nine items. The sub-dimensions of the Turkish form were named as expectancy for success, task value, and the perceived cost in accordance with the original form. By applying the Turkish form, internal consistency coefficients (Cronbach's alpha) for the sub-dimensions were calculated as 0.91, 0.86, and 0.80, respectively. The results of these analyses indicate that the Turkish form of the Expectancy-Value-Cost for Professional Development Scale can be used.

Kaynakça

  • Abrami, P. C., Poulsen, C., & Chambers, B. (2004). Teacher motivation to implement an educational innovation: Factors differentiating users and non-users of cooperative learning. Educational Psychology: International Journal of Energy Economics and Policy, 24(2), 201-216. https://doi.org/10.1080/0144341032000160146.
  • Ajzen, I. (2002). Constructing a TpB questionnaire: Conceptual and methodological considerations.http://www.unibielefeld.de/ikg/zick/ajzen%20construction%20a%20tpb%20questionnaire.pdf adresinden elde edildi.
  • Ardıç, Ş. (2019). İlkokul öğretmenlerinin öğretme öğrenme anlayışlarını etkileyen değişkenlerin yapısal eşitlik modeliyle incelenmesi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi) Ege Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Aslanargun, E. ve Atmaca, T. (2017). Öğretmenlerin mesleki gelişim ihtiyaç ve beklentilerinin belirlenmesi. Asya Öğretim Dergisi, 5(2), 50-64.
  • Aydın, İ. (2018). Öğretmenlik kariyer evreleri ve öğretmenlerin mesleki gelişimi. Journal of Human Sciences, 15(4), 2047-2065. doi:10.14687/jhs.v15i4.5450
  • Barron, K., & Hulleman, C. (2015). Expectancy-value-cost model of motivation. In J. S. Eccles, & K. Salmelo-Aro (Eds.), International encyclopedia of social and behavioral sciences (2nd ed.). (pp.503-509).. Elsevier.
  • Blandford, S. (2000). Managing professional development in schools, Routledge Taylor & Francis, London. Borko, H. (2004). Professional development and teacher learning: Mapping the terrain. Educational Researcher, 33(8), 3-15. https://doi.org/10.3102/0013189X033008003.
  • Boydak Özan, M., Şener, G. ve Polat, H. (2014). Sınıf öğretmenlerinin mesleki gelişim eğitimlerine ilişkin genel görüşlerinin belirlenmesi. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7(4), 167-180.
  • Bozak, A., Yıldırım, M.C. ve Demirtaş, H. (2011). Öğretmenlerin mesleki gelişimi için alternatif bir yöntem: Meslektaş gözlemi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(2), 65-84.
  • Boztunç Öztürk, N., Eroğlu, M. ve Kelecioğlu, H. (2015). Eğitim alanında yapılan ölçek uyarlama makalelerinin incelenmesi. Eğitim ve Bilim, 40(178), 123-137.
  • Bümen, N., Ateş, A., Çakar, E., Ural, G., & Acar, V. (2012). Türkiye bağlamında öğretmenlerin mesleki gelişimi: Sorunlar ve öneriler. Milli Eğitim, 41, 31-50.
  • Büyüköztürk, Ş., Akbaba-Altun, S. ve Yıldırım, K. (2010). Uluslararası Öğretme ve Öğrenme Araştırması-Teaching and Learning International Survey (TALIS), Ankara.
  • Can, E. (2019). Öğretmenlerin meslekî gelişimleri: Engeller ve öneriler. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi – Journal of Qualitative Research in Education, 7(4), 1618-1650. doi: 10.14689/Issn.2148-2624.1.7c.4s.14m
  • Ceylan, M. ve Özdemir, S. M. (2016). Türkiye ve İngiltere’deki öğretmenlerin sürekli mesleki gelişime ilişkin görüşlerinin ve katılım durumlarının incelenmesi. Kırıkkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 6(1), 397-417.
  • Chen, J. (2019). Exploring the impact of teacher emotions on their approaches to teaching: A structural equation modelling approach. British Journal of Educational Psychology, 89(1), 57–74. doi:10.1111/bjep.12220
  • Costello, A. B. & Osborne, J. W. (2005). Best practices in exploratory factor analysis: Four recommendations for getting the most from your analysis. Practical Assessment, Research & Evaluation, 10(7), 1-9.
  • Çevik, A. ve Köse, A. (2017). Öğretmenlerin okul kültürü algıları ile motivasyonları arasındaki ilişkinin incelemesi. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 6(2), 996-1014.
  • Dağ, F. (2016). Yaşam boyu öğrenme bağlamında Türkiye’de öğretmenlerin teknolojik yeterliliklerinin geliştirilmesine yönelik mesleki gelişim çalışmalarının incelenmesi. International Journal of Human Sciences, 13(1), 90-111. doi:10.14687/ijhs.v13i1.3523
  • Demir, Ö. & Yurdugül, H. (2014). Ortaokul ve lise öğrencileri için bilgisayara yönelik tutum ölçeğinin Türkçe’ye uyarlanması. Eğitim ve Bilim, 39(176), 247-256.
  • Desimone, L. M. (2009). Improving impact studies of teachers’ professional development: Toward better conceptualizations and measures. Educational Researcher, 38(3), 181-199. https://doi.org/10.3102/0013189X08331140
  • Eccles, J. S., & Wigfield, A. (1995). In the mind of the actor: The structure of adolescents’ academic achievement related-beliefs and self-perceptions. Personality and Social Psychology Bulletin, 21, 215-225. https://doi.org/10.1177/0146167295213003.
  • Elçiçek, Z. ve Yaşar, M. (2016). Türkiye’de ve dünyada öğretmenlerin mesleki gelişimi. Elektronik Eğitim Bilimleri Dergisi, 5(9), 12-19.
  • Emo, W. (2015). Teachers’ motivations for initiating innovations. Journal of Educational Change, 16(2), 171-195. https://doi.org/10.1007/s10833-015-9243-7.
  • Fabrigar, L. R., Wegener, D. T., MacCallum, R. C. & Strahan, E. J. (1999). Evaluating the use of exploratory factor analysis in psychological research. Pscyhological Methods, 4(3), 272-299. doi: 10.1037/1082-989X.4.3.272
  • Fornell, C., & Larcker, D. F. (1981). Evaluating Structural Equation Models with Unobservable Variables and Measurement Error. Journal of Marketing Research, 18(1), 39. doi:10.2307/3151312
  • Gaines, R. E., Osman, D. J., Maddocks, D. L. S., Warner, J. R., Freeman, J. L., & Schallert, D. L. (2019). Teachers’ emotional experiences in professional development: Where they come from and what they can mean. Teaching and Teacher Education, 77, 53-65. https://doi.org/10.1016/j.tate.2018.09.008.
  • Gallo, E. (2016). “I want to be happy as a teacher”. How emotions impact teacher professional development. In D. Gabryś-Barker ve D. Gałajda (Ed.), Positive Psychology Perspectives on Foreign Language Learning and Teaching (ss. 249–266). Springer International Publishing. doi:10.1007/978-3-319-32954-3 E-Book
  • Garet, M. S., Porter, A.C., Desimone, L., Birman, B.F. & Yoon, K. S. (2001). What makes professional development effective? Results from a national sample of teachers. American Educational Research Journal, 38(4), 915–945.
  • Genç, G. S. (2015). Mesleki gelişim seminer çalışmalarının öğretmenler tarafından değerlendirilmesi örneklemi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi) İstanbul Aydın Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • George, D. & Mallery, P. (2019). IBM SPSS Statistics 26 Step by Step: A Simple Guide and Reference (16th Edition). London: Taylor & Francis.
  • Göçer Şahin, S., İlhan Beyaztaş, D. ve Bostancı, Y. (2020). Öğretmen duygu ölçeğinin Türk kültürüne uyarlanması. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 40(1), 1-22.
  • Guskey, T. R. (2014). Planning professional learning. Educational Leadership, 71(8), 10-16.
  • Guskey, T. R. (2000). Evaluating professional development. Corwin Press, California.
  • Güçlü, N., Recepoğlu, E. ve Kılınç, A.Ç. (2014). İlköğretim okullarının örgütsel sağlığı ile öğretmenlerin iş motivasyonları arasındaki ilişki. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 29(1), 140-156.
  • Jiang, Y., Rosenzweig, E. Q., & Gaspard, H. (2018). An expectancy-value-cost approach in predicting adolescent students’ academic motivation and achievement. Contemporary Educational Psychology, 54, 139-152. https://doi.org/10.1016/j.cedpsych.2018.06.005.
  • Jöreskog, K. G. ve Sörbom, D. (1993). LISREL 8: Structural Equation Modeling with the SIMPLIS Command Language. Lincolnwood: Scientific Software International.
  • Kalaycı, Ş. (2008). SPSS uygulamalı çok değişkenli istatistik teknikleri (3. baskı). Ankara: Asil Yayın Dağıtım.
  • Karasolak, K., Tanrıseven, I. Yavuz Konokman, G. (2013). Öğretmenlerin hizmet içi eğitim etkinliklerine ilişkin tutumlarının belirlenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 21(3), 997-1010.
  • Karip, E. (2019). TALIS 2018 Sonuçları ve Türkiye Üzerine Değerlendirmeler. TEDMEM Analiz dizisi, 6. https://tedmem.org/yayin/talis-2018-sonuclari-turkiye-uzerine-degerlendirmeler adresinden 30.05.2020 tarihinde indirildi.
  • Kennedy, A. (2014) Models of continuing professional development: A framework for analysis, Professional Development in Education, 40(3), 336-351, DOI: 10.1080/19415257.2014.929293
  • Kennedy, M. M. (2016). How does professional development improve teaching? Review of Educational Research, 86(4), 945-980. https://doi.org/10.3102/0034654315626800.
  • Kılıç, Y. ve Yılmaz, E. (2019). İçsel, dışsal ve yönetsel faktörler bağlamında öğretmen motivasyon ölçeğinin geliştirilmesi. Eğitim Kuram ve Uygulama Araştırmaları Dergisi, 5(1), 77-91.
  • Kılıçer, K. ve Odabaşı, H.F. (2010). Bireysel yenilikçilik ölçeği (BYÖ): Türkçeye uyarlama, geçerlik ve güvenirlik çalışması. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 38, 150-164.
  • Koyuncu, İ. ve Kılıç, A.F. (2019). Açımlayıcı ve doğrulayıcı faktör analizlerinin kullanımı: Bir doküman incelemesi. Eğitim ve Bilim. 44(198), 361-388.
  • Kyndt, E., Gijbels, D., Grosemans, I., & Donche, V. (2016). Teachers’ everyday professional development: Mapping informal learning activities, antecedents, and learning outcomes. Review of Educational Research, 86(4), 1111-1150. https://doi.org/10.3102/0034654315627864
  • Leech, N. L., Barrett, K. C. & Morgan, G. A. (2014). SPSS for intermediate statistics: Use and interpretation. (2nd ed.). New Jersey, London. doi:10.1007/s13398-014-0173-7.2
  • Lohman, M. C. (2006). Factors influencing teachers’ engagement in informal learning activities. Journal of Workplace Learning, 18, 141-156.
  • Millî Eğitim Bakanlığı (MEB). (2018). Güçlü yarınlar için 2023 eğitim vizyonu belgesi. http://2023vizyonu.meb.gov.tr/doc/2023_EGITIM_VIZYONU.pdf, web adresinden 24.10.2018 tarihinde erişilmiştir.
  • Miyazaki, T. (2016). Is changing teaching practice the mission impossible? A case study of continuing professional development for primary school teachers in Senegal, Compare: A Journal of Comparative and International Education, 46(5), 701-722, DOI: 10.1080/03057925.2015.1043238
  • Opfer, V. D., & Pedder, D. (2011). Conceptualizing teacher professional learning. Review of Educational Research, 81(3), 376-407. https://doi.org/10.3102/0034654311413609.
  • Oruç Ertürk, N., Gün, B. ve Kaynardağ, A. (2014). Türk öğretmenlerin mesleki gelişim algılarının belirlenmesi. CBÜ Sosyal Bilimler Dergisi, 12(4), 19-33.
  • Osman, D. & Warner, J. R. (2020). Measuring teacher motivation: The missing link between professional development and practice. Teaching and Teacher Education, 92, 103064, https://doi.org/10.1016/j.tate.2020.103064.
  • Özdemir, S. M. (2013). Exploring the Turkish teachers’ professional development experiences and their needs for professional development. Mevlana International Journal of Education (MIJE), 3(4), 250-264.
  • Saunders, R. (2013). The role of teacher emotions in change: Experiences, patterns and implications for professional development. Journal of Educational Change, 14(3), 303-333. https://doi.org/10.1007/s10833-012-9195-0.
  • Scott, C. & Sutton, R. E. (2009). Emotions and change during professional development for teachers: A mixed methods study. Journal of Mixed Methods Research, 3(2), 151–171.
  • Sıcak, A. & Parmaksız, R. S. (2016). İlköğretim kurumlarındaki mesleki çalışmaların etkililiğinin değerlendirilmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(1), 17-33. DOI: 10.17679/iuefd.17144668
  • Song, K., Hur, E.J. & Kwon, B.Y. (2017). Does high-quality professional development make a difference? Evidence from TIMSS. Compare: A Journal of Comparative and International Education, DOI: 10.1080/03057925.2017.1373330
  • Sparks, D. & Loucks-Horsley, S. (2007). Five models of staff development for teachers. In Ornstetin, A.C., Pajak, E.J. & Ornstein, S.B. Contemporary Issues in Curriculum. (pp.303-326). USA: Pearson.
  • Şimşek, Ö. F. (2007). Yapısal eşitlik modellemesine giriş (Temel ilkeler ve LISREL uygulamaları). Ankara: Ekinoks.
  • Tam, A. (2015). Exploring teachers’ beliefs about teacher learning in professional learning communities and their influence on collegial activities in two departments. Compare: A Journal of Comparative and International Education, 45(3), 422–444.
  • Parlar, H., Polatcan, M. & Cansoy, R. (2019). The relationship between social capital and innovativeness climate in schools: The intermediary role of professional learning communities. International Journal of Educational Management, 34(2), 232–244. doi:10.1108/IJEM-10-2018-0322
  • Taşlıbeyaz, E., Karaman, S. ve Göktaş, Y. (2014). Öğretmenlerin uzaktan hizmet içi eğitim deneyimlerinin incelenmesi. Ege Eğitim Dergisi, 15(1), 139-160.
  • Thompson, E.R. (2007). Development and validation of an internationally reliable short-form of the positive and negative affect schedule (PANAS). Journal of Cross-Cultural Psychology, 38(2), 227-242.
  • Thomson, M., & Kaufmann, E. (2013). Elementary teachers’ views of their science professional development attendance: An expectancy-value approach. Eurasia Journal of Mathematics, Science and Technology Education, 9(1), 45-58. https://doi.org/10.12973/eurasia.2013.915a.
  • Thomson, M. M. & Turner, J. E. (2019). The role of emotions in teachers’ professional development: Attending a research experience for teachers (RET) program. Education Research International, https://doi.org/10.1155/2019/5856793 .
  • Uztosun, M. S. (2018). In-service teacher education in Turkey: English language teachers’ perspectives. Professional Development in Education, 44(4), 557–569. https://doi.org/10.1080/19415257.2017.1374989
  • Watt, H., & Richardson, P. W. (2008). Motivations, perceptions, and aspirations concerning teaching as a career for different types of beginning teachers. Learning and Instruction, 18(5), 408-428. https://doi.org/10.1016/j.learninstruc.2008.06.002.
  • Webster, C. A., Mindrila, D., Moore, C., Stewart, G., Orendorff, K. & Taunton, S. (2020). Exploring the role of physical education teachers’ domain-specific innovativeness, educational background, and perceived school support in CSPAP adoption. Journal of Teaching in Physical Education, 39(1), 36–47. doi:10.1123/jtpe.2018-0313
  • Yavuz Tabak, B., Sönmez, E., Yenel, K. ve Kan, A. (2019). Öğretmenlerin iş motivasyonu kaynakları: Ölçek geliştirme çalışması. Sakarya University Journal of Education, 9(3), 408-433.
  • Yin, H. B., & Lee, J. C. K. (2011). Emotions matter: Teachers’ feelings about their interactions with teacher trainers during curriculum reform. Chinese Education and Society, 44(4), 82-97. https://doi.org/10.2753/CED1061-1932440405.
Toplam 70 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Nilay Bumen 0000-0003-1891-6589

Öner Uslu 0000-0001-8891-3119

Yayımlanma Tarihi 29 Kasım 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020

Kaynak Göster

APA Bumen, N., & Uslu, Ö. (2020). Öğretmenlerin Mesleki Gelişiminde Beklenti-Değer-Bedel Ölçeğinin Türkçeye Uyarlanması. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 40(3), 905-942. https://doi.org/10.17152/gefad.787116
AMA Bumen N, Uslu Ö. Öğretmenlerin Mesleki Gelişiminde Beklenti-Değer-Bedel Ölçeğinin Türkçeye Uyarlanması. GEFAD. Kasım 2020;40(3):905-942. doi:10.17152/gefad.787116
Chicago Bumen, Nilay, ve Öner Uslu. “Öğretmenlerin Mesleki Gelişiminde Beklenti-Değer-Bedel Ölçeğinin Türkçeye Uyarlanması”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 40, sy. 3 (Kasım 2020): 905-42. https://doi.org/10.17152/gefad.787116.
EndNote Bumen N, Uslu Ö (01 Kasım 2020) Öğretmenlerin Mesleki Gelişiminde Beklenti-Değer-Bedel Ölçeğinin Türkçeye Uyarlanması. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 40 3 905–942.
IEEE N. Bumen ve Ö. Uslu, “Öğretmenlerin Mesleki Gelişiminde Beklenti-Değer-Bedel Ölçeğinin Türkçeye Uyarlanması”, GEFAD, c. 40, sy. 3, ss. 905–942, 2020, doi: 10.17152/gefad.787116.
ISNAD Bumen, Nilay - Uslu, Öner. “Öğretmenlerin Mesleki Gelişiminde Beklenti-Değer-Bedel Ölçeğinin Türkçeye Uyarlanması”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 40/3 (Kasım 2020), 905-942. https://doi.org/10.17152/gefad.787116.
JAMA Bumen N, Uslu Ö. Öğretmenlerin Mesleki Gelişiminde Beklenti-Değer-Bedel Ölçeğinin Türkçeye Uyarlanması. GEFAD. 2020;40:905–942.
MLA Bumen, Nilay ve Öner Uslu. “Öğretmenlerin Mesleki Gelişiminde Beklenti-Değer-Bedel Ölçeğinin Türkçeye Uyarlanması”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, c. 40, sy. 3, 2020, ss. 905-42, doi:10.17152/gefad.787116.
Vancouver Bumen N, Uslu Ö. Öğretmenlerin Mesleki Gelişiminde Beklenti-Değer-Bedel Ölçeğinin Türkçeye Uyarlanması. GEFAD. 2020;40(3):905-42.