BibTex RIS Kaynak Göster

Öğrencilerin Düzlem Dönüşümlerine ait Kavramsal Anlamalarının Geliştirdikleri İç Temsiller Kapsamında İncelenmesi

Yıl 2015, Cilt: 35 Sayı: 3, 0 - 0, 15.12.2015

Öz

Matematik eğitiminin başlıca amacı, öğrencilere matematiği anlayarak öğrenecekleri ortamlar sunmaktır. Araştırmalar, bu ortamların matematiksel kavramların çoklu temsillerini içerecek şekilde düzenlenmesi gerektiğini işaret etmektedir. Bu çalışmanın amacı, 10. sınıf öğrencilerinin çoklu temsillerle zenginleştirilmiş öğrenme ortamlarında, düzlem dönüşümlerine yönelik kavramsal anlamalarını, geliştirdikleri iç temsiller kapsamında belirlemektir. Bu amaç gereği öteleme, dönme, yansıma ve homoteti dönüşümlerinin çoklu temsilleriyle çalışan dört 10. sınıf öğrencisiyle, söz konusu dönüşümlere yönelik görev temelli yarı yapılandırılmış birebir görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Bulgular, öğrencilerin matematiksel kavramların çoklu temsilleri olan sözel, görsel, cebirsel temsiller ve manipülatiflerle geçirdikleri deneyimlerin kavramsal anlamalarına yön verdiğini göstermektedir. Öğrenciler bu temsilleri kullanarak, kavramlara yönelik uygun iç temsiller geliştirebildikleri ölçüde sağlam bir kavramsal anlama inşa edebilmektedir.

 

Yıl 2015, Cilt: 35 Sayı: 3, 0 - 0, 15.12.2015

Öz

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Hilal Gülkılık

Hasan Hüseyin Uğurlu

Nejla Yürük

Yayımlanma Tarihi 15 Aralık 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 35 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Gülkılık, H., Uğurlu, H. H., & Yürük, N. (2015). Öğrencilerin Düzlem Dönüşümlerine ait Kavramsal Anlamalarının Geliştirdikleri İç Temsiller Kapsamında İncelenmesi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 35(3).
AMA Gülkılık H, Uğurlu HH, Yürük N. Öğrencilerin Düzlem Dönüşümlerine ait Kavramsal Anlamalarının Geliştirdikleri İç Temsiller Kapsamında İncelenmesi. GEFAD. Aralık 2015;35(3).
Chicago Gülkılık, Hilal, Hasan Hüseyin Uğurlu, ve Nejla Yürük. “Öğrencilerin Düzlem Dönüşümlerine Ait Kavramsal Anlamalarının Geliştirdikleri İç Temsiller Kapsamında İncelenmesi”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 35, sy. 3 (Aralık 2015).
EndNote Gülkılık H, Uğurlu HH, Yürük N (01 Aralık 2015) Öğrencilerin Düzlem Dönüşümlerine ait Kavramsal Anlamalarının Geliştirdikleri İç Temsiller Kapsamında İncelenmesi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 35 3
IEEE H. Gülkılık, H. H. Uğurlu, ve N. Yürük, “Öğrencilerin Düzlem Dönüşümlerine ait Kavramsal Anlamalarının Geliştirdikleri İç Temsiller Kapsamında İncelenmesi”, GEFAD, c. 35, sy. 3, 2015.
ISNAD Gülkılık, Hilal vd. “Öğrencilerin Düzlem Dönüşümlerine Ait Kavramsal Anlamalarının Geliştirdikleri İç Temsiller Kapsamında İncelenmesi”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 35/3 (Aralık 2015).
JAMA Gülkılık H, Uğurlu HH, Yürük N. Öğrencilerin Düzlem Dönüşümlerine ait Kavramsal Anlamalarının Geliştirdikleri İç Temsiller Kapsamında İncelenmesi. GEFAD. 2015;35.
MLA Gülkılık, Hilal vd. “Öğrencilerin Düzlem Dönüşümlerine Ait Kavramsal Anlamalarının Geliştirdikleri İç Temsiller Kapsamında İncelenmesi”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, c. 35, sy. 3, 2015.
Vancouver Gülkılık H, Uğurlu HH, Yürük N. Öğrencilerin Düzlem Dönüşümlerine ait Kavramsal Anlamalarının Geliştirdikleri İç Temsiller Kapsamında İncelenmesi. GEFAD. 2015;35(3).