Bu çalışmada lisans mezunu öğrencilerin Öğrenme Yönetim Sistemi (ÖYS)
üzerindeki hareketliliği ile akademik başarı düzeyleri arasındaki ilişki veri
madenciliği yöntemleri kullanılarak incelenmiştir. Bu bağlamda bu çalışma,
tarama modellerinden ilişkisel tarama modeline uygun olarak düzenlenmiş
betimsel ve nicel bir çalışmadır. Çalışmanın örneklemini, Başkent Üniversitesi
Eğitim Bilimleri Enstitüsü Pedagojik Formasyon Sertifika Programı 2012–2013
eğitim - öğretim yılı bahar dönemi Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
dersini alan 40 öğrenci oluşturmaktadır. Çalışmada veri kaynağı olarak
öğrencilerin ilgili eğitim öğretim yılına ait Moodle (Modular Object Oriented
Dynamic Learning Environment), ÖYS üzerindeki hareketliliğini içeren log
kayıtları ve yılsonu akademik başarı notları kullanılmıştır. Çalışma sonucunda
elde edilen bulgulara bağlı olarak öğrencilerin ÖYS üzerindeki hareketliliği ve
akademik başarı düzeyleri arasında anlamlı bir ilişkinin olduğu ortaya
konulmuştur.
Moodle Öğrenme Yönetim Sistemleri Veri Madenciliği Öğrenme Analitiği
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 21 Ağustos 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 37 Sayı: 2 |