Bu araştırmada, Van Luit ve Van Rijt (2009) tarafından
geliştirilen Early Numeracy Test-Revised (Güncellenmiş Erken Aritmetik
Testi)’ın Türk kültürüne adaptasyonunu gerçekleştirmek amaçlanmıştır.
Araştırma, genel tarama modellerinden ilişkisel tarama modelinde
tasarlanmıştır. Araştırmanın uygulaması, resmi bağımsız anaokulları ile
lköğretim birinci sınıfta öğrenim gören toplam 251 çocuğun katılımıyla
gerçekleşmiştir. Testin geçerliğine ilişkin madde güçlük, ayırıcılık indeksleri
ve test istatistikleri yapılmıştır. Testin güvenirlik düzeyini saptamak amacıyla
KR-20, Spearman ve Guttman güvenirlik katsayısı hesaplanmıştır. Yapılan
doğrulayıcı faktör analizi sonucunda da modelin, iyi uyum indekslerine sahip
olduğu ve uygunluğunun kabul edilir düzeyde olduğu belirlenmiştir. Elde edilen
sonuçlar, Türk kültürüne uyarlanan bu testin geçerli ve güvenilir bir ölçme
aracı olduğunu göstermektedir.
okul öncesi dönem temel matematik becerisi matematik eğitimi sayı kavramı
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 20 Mart 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 39 Sayı: 1 |