Öğretmenler, bize kim olduğumuzu öğreten, bizi biz yapan değerleri ortaya çıkaran bir rehberdir. Bir çok öğretmen yasalarca belirlenmiş görev ve sorumlulukları zorunluluk olduğunu bilmeksizin yerine getirmek amacıyla mesleklerine başlamaktadır. Bu bağlamda, bu araştırma farklı kademelerde (anaokulu, ilkokul, ortaokul ve lise) görev yapan öğretmenlerin görev ve sorumluluklarının neler olması gerektiğine ilişkin algılarını belirlemek amacıyla yapılmıştır. Bu çalışma ile öğretmenlerin okulla özdeşleşebilme ve mesleklerine yönelik olumlu duygular besleme konusunda sıkıntılar yaşamamalarını sağlamak, öğretmenlerin karşı karşıya kaldıkları olumsuz unsurların eğitimde yaşanan niteliksel problemlerle ilişkisi olabileceği göz önünde bulundurularak onların mesleklerine bağlanmalarını, olumlu duyguların gelişmesine neden olacak düzenlemelerin gerçekleştirilmesine ilişkin politikaların oluşturulmasına katkı sağlaması açısından önem taşımaktadır. Evrene ilişkin örneklem basit seçkisiz örnekleme yöntemi ile belirlenmiştir. Örneklem 2019-2020 eğitim-öğretim yılında Adana, Ankara, Iğdır, Van, Bursa illerindeki anaokulu, ilkokul, ortaokul ve lisedeki 25 öğretmenden oluşmaktadır. Çalışma, nitel araştırma yöntemlerinden olgubilim (fenomenoloji) çalışması modelinde gerçekleştirilmiştir. Çalışma grubunu oluşturan öğretmenlerden bilgi alabilmek için araştırma amacı çerçevesinde yarı yapılandırılmış görüşme formu oluşturulmuştur. Araştırmada öğretmenlerin kendilerinin en çok sorumlu hissettikleri görevler arasında “nöbet görevi” ve “idarenin verdiği görevler” olduğunu belirterek en çok bu görevlere ait kaygı yaşadıklarını ifade etmişlerdir. Bu durum öğretmenlerin eğitim-öğretim sürecindeki performanslarını olumsuz etkilediğini ortaya çıkarmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Nisan 2021 |
Yayınlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 41 Sayı: 1 |
Bibtex | @araştırma makalesi { gefad872762, journal = {Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi}, issn = {1301-9058}, address = {}, publisher = {Gazi Üniversitesi}, year = {2021}, volume = {41}, number = {1}, pages = {441 - 475}, title = {Farklı Eğitim Kademelerindeki Öğretmenlerin Görev ve Sorumluluklarına İlişkin Algıları}, key = {cite}, author = {Altınok, Vicdan} } |
APA | Altınok, V. (2021). Farklı Eğitim Kademelerindeki Öğretmenlerin Görev ve Sorumluluklarına İlişkin Algıları . Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi , 41 (1) , 441-475 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/gefad/issue/62024/872762 |
MLA | Altınok, V. "Farklı Eğitim Kademelerindeki Öğretmenlerin Görev ve Sorumluluklarına İlişkin Algıları" . Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 41 (2021 ): 441-475 <https://dergipark.org.tr/tr/pub/gefad/issue/62024/872762> |
Chicago | Altınok, V. "Farklı Eğitim Kademelerindeki Öğretmenlerin Görev ve Sorumluluklarına İlişkin Algıları". Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 41 (2021 ): 441-475 |
RIS | TY - JOUR T1 - Farklı Eğitim Kademelerindeki Öğretmenlerin Görev ve Sorumluluklarına İlişkin Algıları AU - VicdanAltınok Y1 - 2021 PY - 2021 N1 - DO - T2 - Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 441 EP - 475 VL - 41 IS - 1 SN - 1301-9058- M3 - UR - Y2 - 2021 ER - |
EndNote | %0 Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi Farklı Eğitim Kademelerindeki Öğretmenlerin Görev ve Sorumluluklarına İlişkin Algıları %A Vicdan Altınok %T Farklı Eğitim Kademelerindeki Öğretmenlerin Görev ve Sorumluluklarına İlişkin Algıları %D 2021 %J Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi %P 1301-9058- %V 41 %N 1 %R %U |
ISNAD | Altınok, Vicdan . "Farklı Eğitim Kademelerindeki Öğretmenlerin Görev ve Sorumluluklarına İlişkin Algıları". Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 41 / 1 (Nisan 2021): 441-475 . |
AMA | Altınok V. Farklı Eğitim Kademelerindeki Öğretmenlerin Görev ve Sorumluluklarına İlişkin Algıları. GEFAD. 2021; 41(1): 441-475. |
Vancouver | Altınok V. Farklı Eğitim Kademelerindeki Öğretmenlerin Görev ve Sorumluluklarına İlişkin Algıları. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2021; 41(1): 441-475. |
IEEE | V. Altınok , "Farklı Eğitim Kademelerindeki Öğretmenlerin Görev ve Sorumluluklarına İlişkin Algıları", Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, c. 41, sayı. 1, ss. 441-475, Nis. 2021 |