BibTex RIS Kaynak Göster

Application of Mobile Education According to the Views of Teachers Working in Transportation-Centred Schools

Yıl 2012, Cilt: 32 Sayı: 3, 609 - 632, 01.09.2012

Öz

This research has been conducted to reveal the ideas of the teachers working at transportation-centred schools about mobile education. The research has been done in screening model based on the qualitative research method. A semi-structured interview form has been used as the data collection tool. A total of 14 questions were used in the interview form. The research was conducted in a county of Manisa. Semi-structured interviews were carried out with 23 teachers working at seven transportation-centred schools ain the county. The data acquired from the interviews were transferred to electronic environment, ready for analysis. “Descriptive analysis” method was used for that analysis of the data.

Kaynakça

  • Altunsaray, A. (1996). Taşımalı İlköğretim Uygulamasının Değerlendirilmesi: Balıkesir örneği. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Balıkesir Üniversitesi, Balıkesir.
  • Arı, A. (2002). İlköğretim Uygulamalarının Değerlendirilmesi (Normal, Taşımalı ve Yatılı İlköğretim Okullarının Karşılaştırılması). Milli Eğitim Dergisi, Kış-Bahar , 153-154.
  • Bilgin Aksu, M. ve Kaya A. (2004, Temmuz). Fırsat Ve Olanak Eşitliğinin Sağlanmasında Bir Adım Olarak Taşımalı Eğitim: Bir Örnek Olay Çalışması. XIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Malatya.
  • Büyükboyacı, S. (1998). Taşımalı İlköğretim ve Sorunları: Çanakkale İli Örneği. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale.
  • Çubuk Kaya, N. (2006). Taşımalı Eğitim Programındaki İlköğretim Öğrencilerinin Durumları: Silopi Köyleri Örneğinde Bir Sosyal Değerlendirme. Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi Dergisi, 46(2), 105-116.
  • Erden, M. ve Akman, M. (2009). Eğitim psikolojisi. Ankara: Arkadaş.
  • Kabaş, N. (2006). Taşımalı İlköğretim Uygulamasında Karşılaşılan Sorunlar: Bolu İli Örneği. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Bolu.
  • Karakütük, M. (1996). Taşımalı İlköğretim Uygulaması ve Sorunları: Sincan İlçesi Örneği. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Ankara Üniversitesi, Ankara.
  • Kefeli, S. (2005). İlköğretim Uygulamalarının Değerlendirilmesi: Normal, Yatılı ve Taşımalı İlköğretim Okullarının Karşılaştırılması (Mudurnu İlçesi Örneği). Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Bolu.
  • Küçükoğlu, A. (2001). İlköğretimde Taşımalı Eğitim Sistemi Uygulamasına İlişkin Öğretmen ve Yönetici Görüşleri. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Atatürk Üniversitesi, Erzurum.
  • Küçükoğlu, A. ve Küçükoğlu, K. (2006). Taşımalı İlköğretim Uygulaması Üzerine Bir Araştırma. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, 13, 11-18.
  • Küçüksüleymanoğlu, R. (2006). Taşımalı Eğitim: Bursa İli Örneği. İlköğretim Online, 5(2), 16-23.
  • Özgün, A. (2007). İstanbul’da Taşımalı Eğitimin Okul, Veli, Öğrenci Açısından Olumlu ve Olumsuz Etkileri. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Yeditepe Üniversitesi, İstanbul.
  • Özkan, N. (1997). Taşımalı İlköğretim Uygulamasında Sayısal Gelişmeler, Güçlükler ve Çözüm Önerileri. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
  • Recepoğlu, E. (2009). Taşımalı İlköğretim Uygulaması ve Karşılaşılan Sorunlar. Kastamonu Eğitim Dergisi,17(2), 427-444.
  • Sencer, M. ve Yanpar Yelken, T. (2009). İlköğretim 6.-7.-8. Sınıf Öğrencilerinin Taşımalı Eğitimde Karşılaştığı Sorunlar (Gülnar Örneği). ElementaryEducation Online, 8(1), 24-35. http://ilkogretim-online.org.tr adresinde 16.10.2010 tarihinde erişim sağlanmıştır.
  • Şimşek, S. (2005). Örnek Olaya Dayalı Öğretimin İlköğretim Hayat Bilgisi Dersinde Akademik Başarıya ve Öğrenmede Kalıcılığa Etkisi. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Anadolu Üniversitesi, Eskişehir.
  • Tunçkaya, S. (1996). Taşımalı Eğitim Sistemi Üzerine. Çağdaş Eğitim, 223, 21-22.
  • Yalçın, K. Y. (2006). Yerleşik ve Taşımalı Eğitim Yapan İlköğretim Okullarındaki Öğrencilerin Toplumsallaşmasında Beden Eğitimi ve Sporun Önemi Kütahya İli Örneği. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Dumlupınar Üniversitesi, Kütahya.
  • Yeşilyurt, M., Orak, S., Tozlu, N., Uçak, A. ve D. Sezer (2007). İlköğretimde Taşımalı Eğitim Araştırması: Van İl Merkezi Örneği. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 6(19), 197-213.
  • Yılmaz, E. (1998). Taşımalı İlköğretim Uygulaması: Kırşehir İli Örneği. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Ankara Üniversitesi, Ankara.
  • Yüce, S. (2008). Taşımalı Eğitim-Öğretim Yapan İlköğretim Okullarındaki İkinci Kademe Öğrencilerinin Sosyal Bilgiler Derslerine Yönelik Tutumlarının Değerlendirilmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • MEB. (2011). Milli Eğitim İstatistikleri. Örgün Eğitim 2010-2011. Milli Eğitim Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı Resmi İstatistik Programı Yayını. <http://sgb.meb.gov.tr/istatistik/meb_istatistikleri_orgun_egitim_2010_2011.pdf> adresinden 09.03.2012 tarihinde erişim sağlanmıştır.

Taşıma Merkezi Okullarda Görev Yapan Öğretmenlerin Görüşlerine Göre, Taşımalı Eğitim Uygulaması

Yıl 2012, Cilt: 32 Sayı: 3, 609 - 632, 01.09.2012

Öz

Bu araştırma, taşıma merkezi okullarda görev yapan öğretmenlerin taşımalı eğitim uygulaması hakkındaki görüşlerini ortaya çıkarmak için yapılmıştır. Araştırma nitel araştırma yöntemine dayalı olarak tarama modelinde gerçekleştirilmiştir. Veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Görüşme formunda toplam 14 soru yer almıştır. Araştırma Manisa\'nın bir ilçesinde gerçekleştirilmiştir. İlçede bulunan yedi taşıma merkezi okulda görev yapan 23 öğretmenle yarı yapılandırılmış görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Görüşmelerden elde edilen veriler elektronik ortama aktarılarak analize hazır hale getirilmiştir. Verilerin analizinde “Betimsel Analiz” yöntemi kullanılmıştır. Araştırma; öğrenci, servis-şoför, veli ve okulun fiziksel imkânları olarak dört ana tema üzerinden analiz e This research has been conducted to reveal the ideas of the teachers working at transportation-centred schools about mobile education. The research has been done in screening model based on the qualitative research method. A semi-structured interview form has been used as the data collection tool. A total of 14 questions were used in the interview form. The research was conducted in a county of Manisa. Semi-structured interviews were carried out with 23 teachers working at seven transportation-centred schools ain the county. The data acquired from the interviews were transferred to electronic environment, ready for analysis. “Descriptive analysis” method was used for that analysis of the data. Taşımalı eğitim, taşıma merkezi okul, İlköğretim sorunlarıMobile education, transportation-centred schools, primary school problems. Tam Metin

Kaynakça

  • Altunsaray, A. (1996). Taşımalı İlköğretim Uygulamasının Değerlendirilmesi: Balıkesir örneği. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Balıkesir Üniversitesi, Balıkesir.
  • Arı, A. (2002). İlköğretim Uygulamalarının Değerlendirilmesi (Normal, Taşımalı ve Yatılı İlköğretim Okullarının Karşılaştırılması). Milli Eğitim Dergisi, Kış-Bahar , 153-154.
  • Bilgin Aksu, M. ve Kaya A. (2004, Temmuz). Fırsat Ve Olanak Eşitliğinin Sağlanmasında Bir Adım Olarak Taşımalı Eğitim: Bir Örnek Olay Çalışması. XIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Malatya.
  • Büyükboyacı, S. (1998). Taşımalı İlköğretim ve Sorunları: Çanakkale İli Örneği. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale.
  • Çubuk Kaya, N. (2006). Taşımalı Eğitim Programındaki İlköğretim Öğrencilerinin Durumları: Silopi Köyleri Örneğinde Bir Sosyal Değerlendirme. Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi Dergisi, 46(2), 105-116.
  • Erden, M. ve Akman, M. (2009). Eğitim psikolojisi. Ankara: Arkadaş.
  • Kabaş, N. (2006). Taşımalı İlköğretim Uygulamasında Karşılaşılan Sorunlar: Bolu İli Örneği. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Bolu.
  • Karakütük, M. (1996). Taşımalı İlköğretim Uygulaması ve Sorunları: Sincan İlçesi Örneği. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Ankara Üniversitesi, Ankara.
  • Kefeli, S. (2005). İlköğretim Uygulamalarının Değerlendirilmesi: Normal, Yatılı ve Taşımalı İlköğretim Okullarının Karşılaştırılması (Mudurnu İlçesi Örneği). Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Bolu.
  • Küçükoğlu, A. (2001). İlköğretimde Taşımalı Eğitim Sistemi Uygulamasına İlişkin Öğretmen ve Yönetici Görüşleri. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Atatürk Üniversitesi, Erzurum.
  • Küçükoğlu, A. ve Küçükoğlu, K. (2006). Taşımalı İlköğretim Uygulaması Üzerine Bir Araştırma. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, 13, 11-18.
  • Küçüksüleymanoğlu, R. (2006). Taşımalı Eğitim: Bursa İli Örneği. İlköğretim Online, 5(2), 16-23.
  • Özgün, A. (2007). İstanbul’da Taşımalı Eğitimin Okul, Veli, Öğrenci Açısından Olumlu ve Olumsuz Etkileri. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Yeditepe Üniversitesi, İstanbul.
  • Özkan, N. (1997). Taşımalı İlköğretim Uygulamasında Sayısal Gelişmeler, Güçlükler ve Çözüm Önerileri. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
  • Recepoğlu, E. (2009). Taşımalı İlköğretim Uygulaması ve Karşılaşılan Sorunlar. Kastamonu Eğitim Dergisi,17(2), 427-444.
  • Sencer, M. ve Yanpar Yelken, T. (2009). İlköğretim 6.-7.-8. Sınıf Öğrencilerinin Taşımalı Eğitimde Karşılaştığı Sorunlar (Gülnar Örneği). ElementaryEducation Online, 8(1), 24-35. http://ilkogretim-online.org.tr adresinde 16.10.2010 tarihinde erişim sağlanmıştır.
  • Şimşek, S. (2005). Örnek Olaya Dayalı Öğretimin İlköğretim Hayat Bilgisi Dersinde Akademik Başarıya ve Öğrenmede Kalıcılığa Etkisi. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Anadolu Üniversitesi, Eskişehir.
  • Tunçkaya, S. (1996). Taşımalı Eğitim Sistemi Üzerine. Çağdaş Eğitim, 223, 21-22.
  • Yalçın, K. Y. (2006). Yerleşik ve Taşımalı Eğitim Yapan İlköğretim Okullarındaki Öğrencilerin Toplumsallaşmasında Beden Eğitimi ve Sporun Önemi Kütahya İli Örneği. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Dumlupınar Üniversitesi, Kütahya.
  • Yeşilyurt, M., Orak, S., Tozlu, N., Uçak, A. ve D. Sezer (2007). İlköğretimde Taşımalı Eğitim Araştırması: Van İl Merkezi Örneği. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 6(19), 197-213.
  • Yılmaz, E. (1998). Taşımalı İlköğretim Uygulaması: Kırşehir İli Örneği. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Ankara Üniversitesi, Ankara.
  • Yüce, S. (2008). Taşımalı Eğitim-Öğretim Yapan İlköğretim Okullarındaki İkinci Kademe Öğrencilerinin Sosyal Bilgiler Derslerine Yönelik Tutumlarının Değerlendirilmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • MEB. (2011). Milli Eğitim İstatistikleri. Örgün Eğitim 2010-2011. Milli Eğitim Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı Resmi İstatistik Programı Yayını. <http://sgb.meb.gov.tr/istatistik/meb_istatistikleri_orgun_egitim_2010_2011.pdf> adresinden 09.03.2012 tarihinde erişim sağlanmıştır.
Toplam 23 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ersun Bilek Bu kişi benim

Mustafa Kale Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Eylül 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 32 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Bilek, E., & Kale, M. (2012). Taşıma Merkezi Okullarda Görev Yapan Öğretmenlerin Görüşlerine Göre, Taşımalı Eğitim Uygulaması. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 32(3), 609-632.
AMA Bilek E, Kale M. Taşıma Merkezi Okullarda Görev Yapan Öğretmenlerin Görüşlerine Göre, Taşımalı Eğitim Uygulaması. GEFAD. Eylül 2012;32(3):609-632.
Chicago Bilek, Ersun, ve Mustafa Kale. “Taşıma Merkezi Okullarda Görev Yapan Öğretmenlerin Görüşlerine Göre, Taşımalı Eğitim Uygulaması”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 32, sy. 3 (Eylül 2012): 609-32.
EndNote Bilek E, Kale M (01 Eylül 2012) Taşıma Merkezi Okullarda Görev Yapan Öğretmenlerin Görüşlerine Göre, Taşımalı Eğitim Uygulaması. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 32 3 609–632.
IEEE E. Bilek ve M. Kale, “Taşıma Merkezi Okullarda Görev Yapan Öğretmenlerin Görüşlerine Göre, Taşımalı Eğitim Uygulaması”, GEFAD, c. 32, sy. 3, ss. 609–632, 2012.
ISNAD Bilek, Ersun - Kale, Mustafa. “Taşıma Merkezi Okullarda Görev Yapan Öğretmenlerin Görüşlerine Göre, Taşımalı Eğitim Uygulaması”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 32/3 (Eylül 2012), 609-632.
JAMA Bilek E, Kale M. Taşıma Merkezi Okullarda Görev Yapan Öğretmenlerin Görüşlerine Göre, Taşımalı Eğitim Uygulaması. GEFAD. 2012;32:609–632.
MLA Bilek, Ersun ve Mustafa Kale. “Taşıma Merkezi Okullarda Görev Yapan Öğretmenlerin Görüşlerine Göre, Taşımalı Eğitim Uygulaması”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, c. 32, sy. 3, 2012, ss. 609-32.
Vancouver Bilek E, Kale M. Taşıma Merkezi Okullarda Görev Yapan Öğretmenlerin Görüşlerine Göre, Taşımalı Eğitim Uygulaması. GEFAD. 2012;32(3):609-32.