The purpose of this research is to find out the effect of blended learning approach and the achivement of blended learning on inservice education. The school administrators were separated into three groups as computer based learning (CBL) (25 participants), blended learning (BL) (23 participants) and traditional learning (TL) (24 participant) groups. These groups were trained separately with these three different learning environments by using the in-service training programme. It was observed meaningful difference between the results of education administrators achivements test (pre-post test difference) (F (2-69)=18.086, p<.01). As a result of this research, in terms of achievement and effectiveness, b-learning was found to be the most effective learning environment when compared to the others. School administrators\' point of views displayed positive on BL approaches\' dimensions (easy use, communication-interaction (online), content (face to face), assesment).
Bu araştırmada, hizmetiçi eğitim uygulamalarında karma öğrenme yöntemi uygulamasının ve başarıya etkisinin ortaya konulması amaçlanmıştır. Eğitim yöneticileri; Bilgisayar Destekli Öğretim (25 kişi), Karma Öğrenme (23 kişi) ve Anlatım Yöntemi (24 kişi) grubu şeklinde üçe ayrılmış ve bu gruplara eğitim programı kapsamındaki konular üç farklı öğretim yöntemi ile aktarılmıştır. Eğitim yöneticilerinin başarı puanı (ön test-son test puanları farkı) ortalamaları arasında öğretim yöntemleri bakımından anlamlı bir fark olduğu görülmüştür (F (2-69)=18.086, p<.01). Sonuç olarak karma öğrenme yönteminin akademik başarıya etkisi açısından diğer öğretim yöntemlerine göre daha etkili bir öğrenme ortamı sunmuştur. Okul yöneticilerinin karma öğrenme yönteminin boyutlarına (kullanım kolaylığı, iletişim-etkileşim (online), içerik (yüzyüze), değerlendirme) ilişkin görüşleri olumludur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Eylül 2012 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 32 Sayı: 3 |