BibTex RIS Kaynak Göster

Determination of Environmental Attitudes of Primary School 5th Grade Students

Yıl 2012, Cilt: 32 Sayı: 2, 395 - 407, 01.06.2012

Öz

In this study it is aimed to measure the attitudes of primary school 5th grade students towards environment. Survey model is used in the research. The study is carried out in Mev 60. Yıl Uçanevler primary schools in the Bağcılar district in İstanbul city in the second term of 2010–2011. The sample of the study consists of 139 students attending to the 5th grades in the randomly chosen classes. The reliability of the scale is found α=0,860. The obtained data is evaluated by descriptive statistical techniques. In the study, in the analysis of the data gathered with mean, frequency, and percent were used. Test is used to compare the differences of items and attitude points of the classes. At the end of analysis, 5th classes were found to be generally positive attitudes of the total environment.

Kaynakça

  • Aslan, O., Sağır, Ş. U. ve Cansaran, A. (2008). Çevre tutum ölçeği uyarlanması ve ilköğretim öğrencilerinin çevre tutumlarının belirlenmesi. Selçuk Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi, 25, 283-295.
  • Atasoy, E. ve Ertürk, H. (2008). İlköğretim öğrencilerinin çevresel tutum ve çevre bilgisi üzerine bir alan araştırması. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(1), 105-122.
  • Aydın, F. ve Çepni, O. (2012). İlköğretim ikinci kademe öğrencilerinin çevreye yönelik tutumlarının bazı değişkenler açısından incelenmesi (Karabük ili örneği. Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı:18.
  • Ayvacı, H. ve Çoruhlu, T. (2009). Öğrencilerin küresel çevre sorunlarına bakışları ve kavram yanılgılarının belirlenmesine yönelik gelişimsel bir araştırma. Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi, 12, 11-25.
  • Erten, S. (2005). Okul öncesi öğretmen adaylarında çevre dostu davranışların araştırılması. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28, 91-100.
  • İncekara, S. ve Tuna, F. (2010). Ortaöğretim öğrencilerinin çevresel konularla ilgili bilgi düzeylerinin ölçülmesi: Çankırı ili örneği. Marmara Coğrafya Dergisi, 22, 168-182.
  • Gökçe, N., Kaya, E., Aktay, S. ve Özden, M. (2007). İlköğretim öğrencilerinin çevreye yönelik tutumları. İlköğretim Online, 6(3), 452-468.
  • Gültekin, U. ve Budak, D. (1999). Türkiye’de çevre yönetimi: Örgütlenme ve sorunlar. 3. Ulusal Çevre Mühendisliği Kongresinde Sunulmuş Bildiri, İzmir
  • Gündüz, T. (2004). Çevre sorunları. Ankara: Gazi Kitabevi.
  • Güney, E. (2003). Çevre ve insan (Toplum doğa ilişkileri). İstanbul: Çantay Kitabevi.
  • Kahyaoğlu, M. ve Özgen, N. (2011). Kırsal kesimde yaşayan ilköğretim öğrencilerinin çevreye yönelik tutumlarının çeşitli değişkenler açısından değerlendirilmesi ve çevre sorunlarına yönelik görüşleri. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(40).
  • Karasar, N. (2003). Bilimsel araştırma yöntemi (12. Baskı). Ankara: Nobel.
  • Meydan, A. ve Doğu, S. (2008). İlköğretim ikinci kademe öğrencilerinin çevre sorunları hakkındaki görüşlerinin bazı değişkenlere göre değerlendirilmesi. Selçuk Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi, 26, 267 -277.
  • Sümer, G. (2007). Türkiye’de çevre bilincinin gelişimine katkıları bakımından Türkiye Çevre Vakfı. SDÜ İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, (12)2, 279-297.
  • Şimşekli, Y. (2004). Çevre bilincinin geliştirilmesine yönelik çevre eğitimi etkinliklerine ilköğretim okullarının duyarlılığı. Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(1), 83-92.
  • Teyfur, E. (2008). İlköğretim Öğrencilerinin Akademik Başarılarının ve Çevre Kulübü Çalışmalarının Çevreye Yönelik Tutumlarına Olan Etkisi (İzmir Örneği). Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(1),131-149.
  • Uzun, N. ve Sağlam, N. (2006). Ortaöğretim öğrencileri için çevresel tutum ölçeği geliştirme ve geçerliliği. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 30, 240-250.

İlköğretim 5. Sınıf Öğrencilerinin Çevreye Yönelik Tutumlarının Belirlenmesi

Yıl 2012, Cilt: 32 Sayı: 2, 395 - 407, 01.06.2012

Öz

Bu araştırmada, ilköğretim 5. sınıf öğrencilerinin çevreye yönelik tutumlarını ölçmek amaçlanmıştır. Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Araştırma; 2011–2012 eğitim-öğretim yılının birinci döneminde, İstanbul İli\'ndeki Bağcılar bölgesinde Mev. 60. Yıl Uçanevler İlköğretim Okulu\'nda gerçekleştirilmiştir. 5. sınıflar arasından öğrenim gören ve yansız atama yoluyla belirlenen toplam 139 5. sınıf öğrencisi, araştırmanın örneklemini oluşturmaktadır. Araştırmadan elde edilen verilerin değerlendirilmesinde betimsel istatistik teknikleri kullanılmıştır. Öğrencilerin her maddeye verdikleri cevaplara ilişkin ortalama, frekans ve yüzdeler verilmiştir. Analizler sonucunda 5. sınıf öğrencilerinin toplam çevresel tutumlarının genel olarak olumlu olduğu görülmüştür.

Kaynakça

  • Aslan, O., Sağır, Ş. U. ve Cansaran, A. (2008). Çevre tutum ölçeği uyarlanması ve ilköğretim öğrencilerinin çevre tutumlarının belirlenmesi. Selçuk Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi, 25, 283-295.
  • Atasoy, E. ve Ertürk, H. (2008). İlköğretim öğrencilerinin çevresel tutum ve çevre bilgisi üzerine bir alan araştırması. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(1), 105-122.
  • Aydın, F. ve Çepni, O. (2012). İlköğretim ikinci kademe öğrencilerinin çevreye yönelik tutumlarının bazı değişkenler açısından incelenmesi (Karabük ili örneği. Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı:18.
  • Ayvacı, H. ve Çoruhlu, T. (2009). Öğrencilerin küresel çevre sorunlarına bakışları ve kavram yanılgılarının belirlenmesine yönelik gelişimsel bir araştırma. Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi, 12, 11-25.
  • Erten, S. (2005). Okul öncesi öğretmen adaylarında çevre dostu davranışların araştırılması. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28, 91-100.
  • İncekara, S. ve Tuna, F. (2010). Ortaöğretim öğrencilerinin çevresel konularla ilgili bilgi düzeylerinin ölçülmesi: Çankırı ili örneği. Marmara Coğrafya Dergisi, 22, 168-182.
  • Gökçe, N., Kaya, E., Aktay, S. ve Özden, M. (2007). İlköğretim öğrencilerinin çevreye yönelik tutumları. İlköğretim Online, 6(3), 452-468.
  • Gültekin, U. ve Budak, D. (1999). Türkiye’de çevre yönetimi: Örgütlenme ve sorunlar. 3. Ulusal Çevre Mühendisliği Kongresinde Sunulmuş Bildiri, İzmir
  • Gündüz, T. (2004). Çevre sorunları. Ankara: Gazi Kitabevi.
  • Güney, E. (2003). Çevre ve insan (Toplum doğa ilişkileri). İstanbul: Çantay Kitabevi.
  • Kahyaoğlu, M. ve Özgen, N. (2011). Kırsal kesimde yaşayan ilköğretim öğrencilerinin çevreye yönelik tutumlarının çeşitli değişkenler açısından değerlendirilmesi ve çevre sorunlarına yönelik görüşleri. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(40).
  • Karasar, N. (2003). Bilimsel araştırma yöntemi (12. Baskı). Ankara: Nobel.
  • Meydan, A. ve Doğu, S. (2008). İlköğretim ikinci kademe öğrencilerinin çevre sorunları hakkındaki görüşlerinin bazı değişkenlere göre değerlendirilmesi. Selçuk Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi, 26, 267 -277.
  • Sümer, G. (2007). Türkiye’de çevre bilincinin gelişimine katkıları bakımından Türkiye Çevre Vakfı. SDÜ İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, (12)2, 279-297.
  • Şimşekli, Y. (2004). Çevre bilincinin geliştirilmesine yönelik çevre eğitimi etkinliklerine ilköğretim okullarının duyarlılığı. Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(1), 83-92.
  • Teyfur, E. (2008). İlköğretim Öğrencilerinin Akademik Başarılarının ve Çevre Kulübü Çalışmalarının Çevreye Yönelik Tutumlarına Olan Etkisi (İzmir Örneği). Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(1),131-149.
  • Uzun, N. ve Sağlam, N. (2006). Ortaöğretim öğrencileri için çevresel tutum ölçeği geliştirme ve geçerliliği. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 30, 240-250.
Toplam 17 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Emine Çetin Balcı Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 32 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Balcı, E. Ç. (2012). İlköğretim 5. Sınıf Öğrencilerinin Çevreye Yönelik Tutumlarının Belirlenmesi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 32(2), 395-407.
AMA Balcı EÇ. İlköğretim 5. Sınıf Öğrencilerinin Çevreye Yönelik Tutumlarının Belirlenmesi. GEFAD. Haziran 2012;32(2):395-407.
Chicago Balcı, Emine Çetin. “İlköğretim 5. Sınıf Öğrencilerinin Çevreye Yönelik Tutumlarının Belirlenmesi”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 32, sy. 2 (Haziran 2012): 395-407.
EndNote Balcı EÇ (01 Haziran 2012) İlköğretim 5. Sınıf Öğrencilerinin Çevreye Yönelik Tutumlarının Belirlenmesi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 32 2 395–407.
IEEE E. Ç. Balcı, “İlköğretim 5. Sınıf Öğrencilerinin Çevreye Yönelik Tutumlarının Belirlenmesi”, GEFAD, c. 32, sy. 2, ss. 395–407, 2012.
ISNAD Balcı, Emine Çetin. “İlköğretim 5. Sınıf Öğrencilerinin Çevreye Yönelik Tutumlarının Belirlenmesi”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 32/2 (Haziran 2012), 395-407.
JAMA Balcı EÇ. İlköğretim 5. Sınıf Öğrencilerinin Çevreye Yönelik Tutumlarının Belirlenmesi. GEFAD. 2012;32:395–407.
MLA Balcı, Emine Çetin. “İlköğretim 5. Sınıf Öğrencilerinin Çevreye Yönelik Tutumlarının Belirlenmesi”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, c. 32, sy. 2, 2012, ss. 395-07.
Vancouver Balcı EÇ. İlköğretim 5. Sınıf Öğrencilerinin Çevreye Yönelik Tutumlarının Belirlenmesi. GEFAD. 2012;32(2):395-407.