The purpose of the study was to determine whether the fathers can acquire the behavioral processes after the implementation of group parent training program to control inappropriate behavior. The design of the study was AB design which is one of the single subject experimental designs. The subjects of this study are four people who are the fathers of mentally handicapped children. A graphical analysis was used in evaluating the obtained data. In this research to collect data, criterion referenced test related to the concepts, criterion referenced test related to the behavioral processes, and implementation reliability form and social validity form were used. At the end of the study, the subjects acquired all the concepts and behavioral processes covered in the study. When parent training programme is evaluated in terms of social validity to intervention, it has been determined that this program has very high rates of implementation reliability and social validity.
Bu araştırmanın amacı uygun olmayan davranışları kontrol edebilmek için geliştirilen grup aile eğitim programının babaların davranışsal işlem süreçlerini kazanmalarında etkili olup olmadığını belirlemektir. Araştırmada tek denekli deneysel desenlerden AB Deseni kullanılmıştır. Araştırmanın deneklerini, özel bir özel eğitim merkezine devam eden zihinsel yetersizlikten etkilenmiş öğrencilerin babalarından dört tanesi oluşturmuştur. Araştırmada, veriler grafiksel olarak gösterilmiş ve görsel olarak analiz edilmiştir. Araştırma verilerinin toplanabilmesi için kavram ve işlem süreçlerine ilişkin ölçüt bağımlı ölçü araçları, sosyal geçerlilik formu ve uygulama güvenirliği formu kullanılmıştır. Araştırma sonunda elde edilen bulgular grup aile eğitim programının babaların davranışsal işlem süreçlerini kazanmalarında etkili olduğu belirlenmiştir. Ayrıca, grup aile eğitim programı uygulama güvenirliği ve sosyal geçerlilik açısından değerlendirilmiş ve uygulama açısından güvenilir aynı zamanda sosyal açıdan geçerli bir program olduğu belirlenmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2012 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 32 Sayı: 2 |