BibTex RIS Kaynak Göster

Utilization of Turkish Folk Tunes in Teaching Spiccato Technique in Violin

Yıl 2012, Cilt: 32 Sayı: 2, 479 - 488, 01.06.2012

Öz

Musical instrument education is the most essential and important component of music education in instutions. The violin\'s touching sound, wide area of utilization in music education and rich repertoire make violin education have an important function in instrument education. Therefore, in this study, the spicatto technique – being one of the important techniques in violin – is addressed and utilization of Turkish folk tunes in teaching spiccato technique in violin is investigated. Among a large spectrum of folk tunes, three which are considered convenient for teaching spiccato technique are selected as sample of this study.

Kaynakça

  • Akpınar, M. (1992). Türk halk müziğinin keman ile seslendirilmesi üzerine bir araştırma (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Büyükaksoy, F. (1997). Keman öğretiminde ilkeler ve yöntemler. Ankara: Armoni.
  • Ertürk, S. (1993). Eğitimde program geliştirme. Ankara: Meteksan
  • Fayez, S. (2001). Kuramdan uygulamaya başlangıç keman eğitimi. Teknik-İlke- Yöntemler. Ankara: Yurt Renkleri.
  • Flesch, C. (1929). Die kunst des violinspiels 1. band, verlag ries, Erler, s. 140 Berlin.
  • Günay, E. ve Uçan, A. (1980). Çevreden evrene keman eğitimi 1. Ankara: Yeni dağarcık, s. 8.
  • Sürmen, E. (1982). Türk halk oyunları. Türkiye İş Bankası Yayınları, Cilt1, Sayı 4, s. 145. Ankara.
  • Uçan, A. (1994). Müzik eğitimi. Ankara: Müzik ansiklopedisi Yayınları, s. 14.
  • Uçan, A. (2005). Anadolu güzel sanatlar liseleri için keman ders kitabı lise 3 devlet kitapları, s. 108, Ankara.

Kemanda Spiccato (Sipikato) Yay Tekniğinin Öğretilmesinde Türk Halk Ezgilerinin Kullanılması

Yıl 2012, Cilt: 32 Sayı: 2, 479 - 488, 01.06.2012

Öz

Müzik eğitimi veren kurumlardaki eğitimin en temel ve en önemli boyutunu çalgı eğitimi ve öğretimi oluşturmaktadır. Keman eğitimi ise kemanın etkili sesi, geniş kullanım alanı, zengin repertuarı ve her türlü müzik eğitiminde kullanılabilmesi özelliğiyle, çalgı eğitimi içerisinde önemli bir işleve sahiptir. İşte bu öneminden dolayı bu çalışmada keman eğitiminin önemli bir boyutunu oluşturan yay tekniklerinden sipikato çalma tekniği ele alınmış ve bu tekniğin öğretilmesinde Türk halk ezgilerinin kullanılma yöntemleri araştırılmıştır. Bunun için çok sayıda halk ezgisi incelenmiş ve sipikato tekniğine uygun olduğu düşünülen iki ezgi örneklem grubu olarak seçilmiştir.

Kaynakça

  • Akpınar, M. (1992). Türk halk müziğinin keman ile seslendirilmesi üzerine bir araştırma (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Büyükaksoy, F. (1997). Keman öğretiminde ilkeler ve yöntemler. Ankara: Armoni.
  • Ertürk, S. (1993). Eğitimde program geliştirme. Ankara: Meteksan
  • Fayez, S. (2001). Kuramdan uygulamaya başlangıç keman eğitimi. Teknik-İlke- Yöntemler. Ankara: Yurt Renkleri.
  • Flesch, C. (1929). Die kunst des violinspiels 1. band, verlag ries, Erler, s. 140 Berlin.
  • Günay, E. ve Uçan, A. (1980). Çevreden evrene keman eğitimi 1. Ankara: Yeni dağarcık, s. 8.
  • Sürmen, E. (1982). Türk halk oyunları. Türkiye İş Bankası Yayınları, Cilt1, Sayı 4, s. 145. Ankara.
  • Uçan, A. (1994). Müzik eğitimi. Ankara: Müzik ansiklopedisi Yayınları, s. 14.
  • Uçan, A. (2005). Anadolu güzel sanatlar liseleri için keman ders kitabı lise 3 devlet kitapları, s. 108, Ankara.
Toplam 9 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mehmet Akpınar Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 32 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Akpınar, M. (2012). Kemanda Spiccato (Sipikato) Yay Tekniğinin Öğretilmesinde Türk Halk Ezgilerinin Kullanılması. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 32(2), 479-488.
AMA Akpınar M. Kemanda Spiccato (Sipikato) Yay Tekniğinin Öğretilmesinde Türk Halk Ezgilerinin Kullanılması. GEFAD. Haziran 2012;32(2):479-488.
Chicago Akpınar, Mehmet. “Kemanda Spiccato (Sipikato) Yay Tekniğinin Öğretilmesinde Türk Halk Ezgilerinin Kullanılması”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 32, sy. 2 (Haziran 2012): 479-88.
EndNote Akpınar M (01 Haziran 2012) Kemanda Spiccato (Sipikato) Yay Tekniğinin Öğretilmesinde Türk Halk Ezgilerinin Kullanılması. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 32 2 479–488.
IEEE M. Akpınar, “Kemanda Spiccato (Sipikato) Yay Tekniğinin Öğretilmesinde Türk Halk Ezgilerinin Kullanılması”, GEFAD, c. 32, sy. 2, ss. 479–488, 2012.
ISNAD Akpınar, Mehmet. “Kemanda Spiccato (Sipikato) Yay Tekniğinin Öğretilmesinde Türk Halk Ezgilerinin Kullanılması”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 32/2 (Haziran 2012), 479-488.
JAMA Akpınar M. Kemanda Spiccato (Sipikato) Yay Tekniğinin Öğretilmesinde Türk Halk Ezgilerinin Kullanılması. GEFAD. 2012;32:479–488.
MLA Akpınar, Mehmet. “Kemanda Spiccato (Sipikato) Yay Tekniğinin Öğretilmesinde Türk Halk Ezgilerinin Kullanılması”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, c. 32, sy. 2, 2012, ss. 479-88.
Vancouver Akpınar M. Kemanda Spiccato (Sipikato) Yay Tekniğinin Öğretilmesinde Türk Halk Ezgilerinin Kullanılması. GEFAD. 2012;32(2):479-88.