BibTex RIS Kaynak Göster

Evaluation of the Etude Studies in First Half Grades in Primary Schools According to Ideas of Teachers and Parents

Yıl 2010, Cilt: 30 Sayı: 1, - , 01.03.2010

Öz

The main aim of this research is to evaluate the etude studies in first half grades in primary schools according to ideas of teachers and parents. This study is a descriptive one and includes two stages. One is the interviews with parents and the other one is the questionnaire practiced on teachers. In the first stage of the research study, the interview technique which is semi-constructive and not guided is used as a tool of gathering data. In the second stage of the research, the sampling of teachers\' scale consist of 141 classroom teachers who are in schools who works in first half grades in schools in city centre in Çanakkale which has etude programmes during the 2007-2008 education years. In the first stage of research, the results of findings show that the homework, which are given to the students, are exceed to parents\' education and knowledge levels and according to this it is understood parents experiences difficulty to according the new primİlköğretim, etüt çalışmaları, ilköğretim programı, öğretmen ve veliPrimary school, etude studies, primary school programme, teachers, parents. Tam Metin Arşiv Yıl :2014 Cilt :34 No:2Yıl :2014 Cilt :34 No:1Yıl :2013 Cilt :33 No:3Yıl :2013 Cilt :33 No:2Yıl :2013 Cilt :33 No:1Yıl :2012 Cilt :32 No:3Yıl :2012 Cilt :32 No:2Yıl :2012 Cilt :32 No:1Yıl :2011 Cilt :31 No:3Yıl :2011 Cilt :31 No:2Yıl :2011 Cilt :31 No:1Yıl :2010 Cilt :30 No:3Yıl :2010 Cilt :30 No:2Yıl :2010 Cilt :30 No:1Yıl :2009 Cilt :29 No:3Yıl :2009 Cilt :29 No:2Yıl :2009 Cilt :29 No:1Yıl :2008 Cilt :28 No:3Yıl :2008 Cilt :28 No:2Yıl :2008 Cilt :28 No:1Yıl :2007 Cilt :27 No:3Yıl :2007 Cilt :27 No:2Yıl :2007 Cilt :27 No:1Yıl :2006 Cilt :26 No:3Yıl :2006 Cilt :26 No:2Yıl :2006 Cilt :26 No:1Yıl :2005 Cilt :25 No:3Yıl :2005 Cilt :25 No:2Yıl :2005 Cilt :25 No:1Yıl :2004 Cilt :24 No:3Yıl :2004 Cilt :24 No:2Yıl :2004 Cilt :24 No:1Yıl :2003 Cilt :23 No:3Yıl :2003 Cilt :23 No:2Yıl :2003 Cilt :23 No:1Yıl :2002 Cilt :22 No:3Yıl :2002 Cilt :22 No:2Yıl :2002 Cilt :22 No:1Yıl :2001 Cilt :21 No:3Yıl :2001 Cilt :21 No:2Yıl :2001 Cilt :21 No:1

İlköğretim I. Kademedeki Etüt Çalışmalarının Öğretmen ve Veli Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi

Yıl 2010, Cilt: 30 Sayı: 1, - , 01.03.2010

Öz

Araştırmanın genel amacı, İlköğretim I. Kademedeki etüt çalışmalarının öğretmen ve veli görüşlerine göre değerlendirilmesidir. Bu çalışma betimsel nitelikte olup iki aşamadan oluşmaktadır. Araştırmanın birinci aşamasında veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış ve yönlendirici olmayan görüşme tekniği kullanılmıştır. II. Aşamasındaki öğretmen anketinin örneklemini ise 2007-2008 eğitim-öğretim yılında Çanakkale il merkezinde etüt programı uygulayan ilköğretim I. Kademede görev yapan 141 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmanın birinci aşamasında elde edilen bulguların analizi sonucunda verilen ödevlerin velilerin eğitim ve bilgi düzeylerini aştığı, buna paralel olarak velilerin yeni ilköğretim programına uyum sağlamakta güçlük çektikleri anlaşılmaktadır. Araştırmanın ikinci aşamasında öğretmenlere uygulanan anket sonucunda elde e

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Çavuş Şahin Bu kişi benim

Yasemin Boyaci Altınay Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Cilt: 30 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Şahin, Ç., & Altınay, Y. B. (2010). İlköğretim I. Kademedeki Etüt Çalışmalarının Öğretmen ve Veli Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 30(1).
AMA Şahin Ç, Altınay YB. İlköğretim I. Kademedeki Etüt Çalışmalarının Öğretmen ve Veli Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi. GEFAD. Mart 2010;30(1).
Chicago Şahin, Çavuş, ve Yasemin Boyaci Altınay. “İlköğretim I. Kademedeki Etüt Çalışmalarının Öğretmen Ve Veli Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 30, sy. 1 (Mart 2010).
EndNote Şahin Ç, Altınay YB (01 Mart 2010) İlköğretim I. Kademedeki Etüt Çalışmalarının Öğretmen ve Veli Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 30 1
IEEE Ç. Şahin ve Y. B. Altınay, “İlköğretim I. Kademedeki Etüt Çalışmalarının Öğretmen ve Veli Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi”, GEFAD, c. 30, sy. 1, 2010.
ISNAD Şahin, Çavuş - Altınay, Yasemin Boyaci. “İlköğretim I. Kademedeki Etüt Çalışmalarının Öğretmen Ve Veli Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 30/1 (Mart 2010).
JAMA Şahin Ç, Altınay YB. İlköğretim I. Kademedeki Etüt Çalışmalarının Öğretmen ve Veli Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi. GEFAD. 2010;30.
MLA Şahin, Çavuş ve Yasemin Boyaci Altınay. “İlköğretim I. Kademedeki Etüt Çalışmalarının Öğretmen Ve Veli Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, c. 30, sy. 1, 2010.
Vancouver Şahin Ç, Altınay YB. İlköğretim I. Kademedeki Etüt Çalışmalarının Öğretmen ve Veli Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi. GEFAD. 2010;30(1).