Despite the fact that benefits of improved school-parents relationship in terms of student success are repeatedly mentioned in the related literature, it is still not clear how this relationship between the two could be best set and improved. On the other hand, the source of the problems in the schools and the things to do to eliminate them are almost always regarded to be associated with the problem of finance. However, there are a great many things to do within the school\'s internal and external dynamics to improve the quality of education provided at school. It is the academic, social and citizenship responsibility of the educationalists to concentrate on these issues. Improving school-parents relationship is one of them, for this could turn out to be a critical strategy to enhance the quality of education at public schools, whose sources of income are rather limited. Bearing this in mind, this study aims to identify the current situation of the school-parents relationshi
Okul aile ilişkilerinin artırılmasının öğrenci başarısı açısından yararlarından konu ile ilgili hemen her kaynakta söz edilmesine rağmen, bu iki paydaş arasındaki ilişkinin nasıl gerçekleştirilmesi ve geliştirilmesi gerektiğinden pek söz edilmemektedir. Diğer yandan okulların sorunlarının kaynağı veya bu sorunların çözülmesi ile ilgili yapılması gerekenler kaynak (finansman) sorunu ile ilişkilendirilmektedir. Oysa okullarda eğitimin kalitesini geliştirmek için okulun kendi iç ve dış dinamiklerinde yapılabilecek oldukça yararlı işler vardır. Eğitimcilerin özellikle bu konular üzerine odaklanması bilimsel, toplumsal ve aynı zamanda bir vatandaşlık görevdir. Okul aile ilişkilerinin geliştirilmesi bunlardan biridir. Çünkü gelir kaynakları oldukça sınırlı olan özellikle devlet okullarında eğitimin kalitesinin artırılması için okul aile ilişkilerinin geliştirilmesi ö
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Eylül 2007 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2007 Cilt: 27 Sayı: 3 |