BibTex RIS Kaynak Göster

The Role of School Environment Relation in School Improvement: A Conceptual Analysis

Yıl 2007, Cilt: 27 Sayı: 3, 123 - 140, 01.09.2007

Öz

Despite the fact that benefits of improved school-parents relationship in terms of student success are repeatedly mentioned in the related literature, it is still not clear how this relationship between the two could be best set and improved. On the other hand, the source of the problems in the schools and the things to do to eliminate them are almost always regarded to be associated with the problem of finance. However, there are a great many things to do within the school\'s internal and external dynamics to improve the quality of education provided at school. It is the academic, social and citizenship responsibility of the educationalists to concentrate on these issues. Improving school-parents relationship is one of them, for this could turn out to be a critical strategy to enhance the quality of education at public schools, whose sources of income are rather limited. Bearing this in mind, this study aims to identify the current situation of the school-parents relationshi

Kaynakça

  • Adams, D. (2002). Education and National Development: Priorities, Policies, and Planning. Asian Development Bank Comparative Research Centre, The University of Hong Kong.
  • Aydın, İ. (2004). Okul Çevre İlişkileri. Yayımlandığı Kitap Y. Özden (Editör), Eğitim ve Okul Yöneticiliği El Kitabı. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Bursalıoğlu, Z. (1999). Okul Yönetiminde Yeni Yapı ve Davranış. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Caplan, J., Greg, H., Stephanie, L., ve Robin, F. (1997). Literatüre Review of School- Family Partnership. <http://www.ncrel.org/sdrs/pidata/pi0ltrev.htm> (2005, Ocak 14).
  • Chan, B. Y., ve Chui, H. S. (1997). Parental Participation in School Councils in Victoria, Australia. International Journal of Educational Management, 11(3), 102-110.
  • Cybulski, T. G., Hoy, W. K., ve Sweetland, S. R. (2005). The Roles of Collective Efficacy of Teachers and Fiscal Efficiency in Student Achievement. Journal of Educational Administration, 43(5), 439-461.
  • Çayırlı, E. (1998). İlköğretim I. Kademedeki Okul-Aile İlişkisi ile İlgili Öğretmen ve Veli Görüşleri. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Dimmock, C., ve O’Donoghue, T. (1997). Managerial Imperatives for the mprovement of School Reporting to Parents. International Journal of Educational Management. 11(4), 149-158.
  • Glow, K. M., ve Sperhac, A. M. (2003). A Community Collaborative Partnership for the Chicago Public Schools. <http://proquest.umi.com/login?> (2004, Nisan 12).
  • Henderson, A. T., ve Berla, N. (Eds.) (1994). A New Generation of Evidence: The Family is Critical to Student Achievement. Washington, DC: Center for Law and Education. (ERIC Document Reproduction Service No. ED3750968).
  • Kurt, T. (2005). MEB Tarafından Başlatılan Eğitime Destek Projesinin Değerlendirilmesi. Çağdaş Eğitim Dergisi, 31(329), 23-29.
  • Levin-Epstein, M. (2004). School-college Partnership Fosters Academics, Parent Involvement, Support. Pro Principal, 16(9), June 2004.
  • NCREL (1996). Critical Issue: Supporting Ways Parents and Families can Become Involved in Schools. <http://www.ncrel.org/sdrs/areas/issues/envrnmnt/> (2004, Aralık 17).
  • Oğan, M. (2000). Okul, Okul Aile Birliği ile Ana-Baba İletişimi ve Velilerin Eğitim Beklentisi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Reinhartz, J., ve Beach, D. M. (2004). Educational Leadership Changing Schools, Changing Roles. Boston: Pearson.
  • Rosenblatt, Z., ve Peled, D. (2002). School Ethical Climate and Parental Involvement. Journal of Educational Administration, 40(4), 349-367.
  • Sanders, M. G. (2004). Schools, Families, and Communities-Partnership for Student Success. http://proquest.umi.com/login? (2004, Nisan 12).
  • Tschannen-Moran, M. (2001). Collaboration and the Need for Trust. Journal of Educational Administration, 39(4), 308-331.
  • U.S. Department of Education. (1994). Connecting Families and Schools to Help Our Children Succeed. <http://www.ed.gov/PressReleases/02-1994/parent.html> (2004, Aralık 17).

Okul Çevre İlişkisinin Okul Geliştirmedeki Rolü: Kavramsal Bir Çözümleme

Yıl 2007, Cilt: 27 Sayı: 3, 123 - 140, 01.09.2007

Öz

Okul aile ilişkilerinin artırılmasının öğrenci başarısı açısından yararlarından konu ile ilgili hemen her kaynakta söz edilmesine rağmen, bu iki paydaş arasındaki ilişkinin nasıl gerçekleştirilmesi ve geliştirilmesi gerektiğinden pek söz edilmemektedir. Diğer yandan okulların sorunlarının kaynağı veya bu sorunların çözülmesi ile ilgili yapılması gerekenler kaynak (finansman) sorunu ile ilişkilendirilmektedir. Oysa okullarda eğitimin kalitesini geliştirmek için okulun kendi iç ve dış dinamiklerinde yapılabilecek oldukça yararlı işler vardır. Eğitimcilerin özellikle bu konular üzerine odaklanması bilimsel, toplumsal ve aynı zamanda bir vatandaşlık görevdir. Okul aile ilişkilerinin geliştirilmesi bunlardan biridir. Çünkü gelir kaynakları oldukça sınırlı olan özellikle devlet okullarında eğitimin kalitesinin artırılması için okul aile ilişkilerinin geliştirilmesi ö

Kaynakça

  • Adams, D. (2002). Education and National Development: Priorities, Policies, and Planning. Asian Development Bank Comparative Research Centre, The University of Hong Kong.
  • Aydın, İ. (2004). Okul Çevre İlişkileri. Yayımlandığı Kitap Y. Özden (Editör), Eğitim ve Okul Yöneticiliği El Kitabı. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Bursalıoğlu, Z. (1999). Okul Yönetiminde Yeni Yapı ve Davranış. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Caplan, J., Greg, H., Stephanie, L., ve Robin, F. (1997). Literatüre Review of School- Family Partnership. <http://www.ncrel.org/sdrs/pidata/pi0ltrev.htm> (2005, Ocak 14).
  • Chan, B. Y., ve Chui, H. S. (1997). Parental Participation in School Councils in Victoria, Australia. International Journal of Educational Management, 11(3), 102-110.
  • Cybulski, T. G., Hoy, W. K., ve Sweetland, S. R. (2005). The Roles of Collective Efficacy of Teachers and Fiscal Efficiency in Student Achievement. Journal of Educational Administration, 43(5), 439-461.
  • Çayırlı, E. (1998). İlköğretim I. Kademedeki Okul-Aile İlişkisi ile İlgili Öğretmen ve Veli Görüşleri. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Dimmock, C., ve O’Donoghue, T. (1997). Managerial Imperatives for the mprovement of School Reporting to Parents. International Journal of Educational Management. 11(4), 149-158.
  • Glow, K. M., ve Sperhac, A. M. (2003). A Community Collaborative Partnership for the Chicago Public Schools. <http://proquest.umi.com/login?> (2004, Nisan 12).
  • Henderson, A. T., ve Berla, N. (Eds.) (1994). A New Generation of Evidence: The Family is Critical to Student Achievement. Washington, DC: Center for Law and Education. (ERIC Document Reproduction Service No. ED3750968).
  • Kurt, T. (2005). MEB Tarafından Başlatılan Eğitime Destek Projesinin Değerlendirilmesi. Çağdaş Eğitim Dergisi, 31(329), 23-29.
  • Levin-Epstein, M. (2004). School-college Partnership Fosters Academics, Parent Involvement, Support. Pro Principal, 16(9), June 2004.
  • NCREL (1996). Critical Issue: Supporting Ways Parents and Families can Become Involved in Schools. <http://www.ncrel.org/sdrs/areas/issues/envrnmnt/> (2004, Aralık 17).
  • Oğan, M. (2000). Okul, Okul Aile Birliği ile Ana-Baba İletişimi ve Velilerin Eğitim Beklentisi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Reinhartz, J., ve Beach, D. M. (2004). Educational Leadership Changing Schools, Changing Roles. Boston: Pearson.
  • Rosenblatt, Z., ve Peled, D. (2002). School Ethical Climate and Parental Involvement. Journal of Educational Administration, 40(4), 349-367.
  • Sanders, M. G. (2004). Schools, Families, and Communities-Partnership for Student Success. http://proquest.umi.com/login? (2004, Nisan 12).
  • Tschannen-Moran, M. (2001). Collaboration and the Need for Trust. Journal of Educational Administration, 39(4), 308-331.
  • U.S. Department of Education. (1994). Connecting Families and Schools to Help Our Children Succeed. <http://www.ed.gov/PressReleases/02-1994/parent.html> (2004, Aralık 17).
Toplam 19 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Cemal Çalık

Yayımlanma Tarihi 1 Eylül 2007
Yayımlandığı Sayı Yıl 2007 Cilt: 27 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Çalık, C. (2007). Okul Çevre İlişkisinin Okul Geliştirmedeki Rolü: Kavramsal Bir Çözümleme. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 27(3), 123-140.
AMA Çalık C. Okul Çevre İlişkisinin Okul Geliştirmedeki Rolü: Kavramsal Bir Çözümleme. GEFAD. Eylül 2007;27(3):123-140.
Chicago Çalık, Cemal. “Okul Çevre İlişkisinin Okul Geliştirmedeki Rolü: Kavramsal Bir Çözümleme”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 27, sy. 3 (Eylül 2007): 123-40.
EndNote Çalık C (01 Eylül 2007) Okul Çevre İlişkisinin Okul Geliştirmedeki Rolü: Kavramsal Bir Çözümleme. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 27 3 123–140.
IEEE C. Çalık, “Okul Çevre İlişkisinin Okul Geliştirmedeki Rolü: Kavramsal Bir Çözümleme”, GEFAD, c. 27, sy. 3, ss. 123–140, 2007.
ISNAD Çalık, Cemal. “Okul Çevre İlişkisinin Okul Geliştirmedeki Rolü: Kavramsal Bir Çözümleme”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 27/3 (Eylül 2007), 123-140.
JAMA Çalık C. Okul Çevre İlişkisinin Okul Geliştirmedeki Rolü: Kavramsal Bir Çözümleme. GEFAD. 2007;27:123–140.
MLA Çalık, Cemal. “Okul Çevre İlişkisinin Okul Geliştirmedeki Rolü: Kavramsal Bir Çözümleme”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, c. 27, sy. 3, 2007, ss. 123-40.
Vancouver Çalık C. Okul Çevre İlişkisinin Okul Geliştirmedeki Rolü: Kavramsal Bir Çözümleme. GEFAD. 2007;27(3):123-40.