Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Determining the Future Anxiety of Social Studies Teacher Candidates

Yıl 2023, Cilt: 11 Sayı: 30, 39 - 53, 24.08.2023
https://doi.org/10.52528/genclikarastirmalari.1271105

Öz

Anxiety is an important condition that affects individuals physiologically and psychologically. Individuals experience anxiety in the face of uncertain situations. When individuals are not sure about their future, they may also feel anxiety. Anxiety about the future is more common during young adulthood compared to other periods of life because in young adulthood, an individual begins to make plans for taking an active role in work, marriage and social life. The possibility that the plans do not go well leads to anxiety about future in the individual. In this context, it is thought that young adults studying at the Faculties of Education, especially pre-service teachers who will be the architects of the future, have an important place in the life of a society. Thus, it is thought that it is important to identify pre-service teachers’ level of anxiety about future and to eliminate the sources of this anxiety. In the current study, it is aimed to determine pre-service social studies teachers’ level of anxiety about their future in relation to some variables. The study employed the survey model, one of the quantitative research methods. The sample of the study consists of a total of 214 undergraduate students attending the social studies teaching undergraduate program of Bartın University, Kastamonu University and Muş Alparslan University during the fall term of the 2022-2023 academic year. Data were collected by using a “personal information form” developed by the researchers and the “Future Anxiety Scale for University Students”. SPSS program was used in the statistical analysis of the obtained data. According to the findings obtained from the study, the pre-service social studies teachers’ level of anxiety about future is high. Moreover, their level of anxiety was found to vary significantly depending grade level, whether this is their second university and the reason for choosing the department of social studies. On the other hand, the pre-service social studies teachers’ level of anxiety was found to not vary significantly depending on gender and the income status of their families. According to the results of the study, training or seminars for pre-service teachers can be given to reduce their anxiety about future.

Kaynakça

  • Akgün Güdücü, S. ve Özerk, H. (2022). Türkiye’de üniversite öğrencilerinin gelecek kaygılarıyla ilintili olarak 1996-2020 yılları arasında yapılan araştırmaların incelenmesi ve değerlendirilmesi. Sosyal, Beşerî ve İdari Bilimler Dergisi, 5(6), 748-769.
  • • Akgün, A., Gönen, S. ve Aydın, M. (2007). İlköğretim Fen ve Matematik Öğretmenliği öğrencilerinin kaygı düzeylerinin bazı değişkenlere göre incelenmesi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 6 (20), 283-299.
  • • Alaosman, F. B. (2019). Üniversite öğrencilerinin gelecek kaygısı ve başa çıkma yöntemleri [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Lefkoşa Yakın Doğu Üniversitesi.
  • • Alvok İzci, N. & Akkuş, B. (2017). Modernizm, postmodernizm ve Türkiye’deki uygulamalar. Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 3(6), 309-324
  • • American Psychiatric Association (2013). Diagnostic and statistical manual of mental disorders (5th ed.). APA Press. • Atak, H. ve Çok, F. (2010). İnsan yaşamında yeni bir dönem: Beliren yetişkinlik. Çocuk ve Gençlik Ruh Sağlığı Dergisi, 17(1), 39-50.
  • • Aydemir, L. (2018). Üniversite öğrencilerinin meslek tercihlerini belirleyen faktörlere yönelik bir inceleme. Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 6(5), 713-723. • Aydın, M. (2019). Genç yetişkinlerde mutluluğa genel bir bakış. Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7, 47-64.
  • • Bahadır, A. (2002). Modernitenin yıkıcı etkileri karşısında savunmasız insan. Necmettin Erbakan Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 13(13), 129-142.
  • • Bilgici, B. G., ve Deniz, Ü. (2016). Okul Öncesi Öğretmeni adaylarının gelecek kaygılarının incelenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 24(5), 2353-2372. • Can, A. (2014). SPSS ile bilimsel araştırma sürecinde nicel veri analizi (3. Basım). Pegem Akademi.
  • • Cüceloğlu, D. (2003). İnsan ve davranışı, psikolojinin temel kavramları (12. Basım). Remzi Kitabevi. • Çakmak, Ö. ve Hevedanlı, M. (2005). Eğitim ve Fen Edebiyat Fakülteleri Biyoloji bölümü öğrencilerinin kaygı düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 4(14), 115-127.
  • • Çelikel, Ç. F. ve Erkorkmaz, Ü. (2008). Üniversite öğrencilerinde depresif belirtiler ve umutsuzluk düzeyleri ile ilişkili etmenler. Nöropsikiyatri Arşivi, 45(4), 122-129.
  • • Çiğdem, A. (2004). Bir imkân olarak modernite: Weber ve Habermas. İletişim Yayınları. • Duplaga, M., & Grysztar, M. (2021). The association between future anxiety, health literacy and the perception of the COVID-19 pandemic: a cross-sectional study. In Healthcare, 9(1), 1-18.
  • • Dursun, S. ve Aytaç, S. (2009). Üniversite öğrencileri arasında işsizlik kaygısı. Uludağ Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 28(1), 71-84.
  • • Ersoy Kart, M. ve Erdost, H. E. (2008). Unemployment worries among Turkish university students. Social Behavior and Personality, 36(2), 275–288. doi: 10.2224/sbp.2008.36.2.275
  • • Freud, S. (1969). The problem of anxiety. Norton.
  • • Geylani, M. ve Çiriş Yıldız, C. (2022). Üniversite öğrencilerinde gelecek kaygısı ölçeğinin geliştirilmesi: Geçerlik ve güvenirlik çalışması. İnönü Üniversitesi Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Dergisi, 10(1), 284-300.
  • • Giddens, A. (2010). Modernliğin sonuçları (E. Kuşdil, Çev.). Ayrıntı Yayınları. • Gün, N. (2021). Üniversite sınavına hazırlanan öğrencilerin üniversite ve bölüm tercihlerini etkileyen sosyo-kültürel faktörler [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Adıyaman Üniversitesi.
  • • İbileme, A. İ., Çınar, E. ve Yücesan Kaya, H. (2020). Açık ve uzaktan öğrenmede ikinci üniversite öğrencilerinin yıllara göre değişiminin incelenmesi: Anadolu Üniversitesi örneği. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6(1), 63-77.
  • • Karakış, Ö. (2014). Lise öğrencilerinin İngilizce dersine yönelik kaygıları, motivasyonları, öz-yeterlik algıları ve İngilizce ders başarıları arasındaki ilişki [Yayımlanmamış doktora tezi]. Abant İzzet Baysal Üniversitesi.
  • • Karasar, N. (2012). Bilimsel araştırma yöntemi (23. Basım). Nobel Yayıncılık.
  • Karataş, A. ve Gizir, C. A. (2013). Üniversite öğrencilerinin psikolojik danışma gereksinimlerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28(3), 250-265.
  • • Kılınç, H., Altınpulluk, H. ve Fırat, M. (2020). Açık ve uzaktan öğrenenlerin ikinci üniversite tercih nedenlerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Journal of Instructional Technologies and Teacher Education, 9(1), 81-90.
  • • Kula, K. Ş. ve Saraç, T. (2016). Üniversite öğrencilerinin gelecek kaygısı. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 13(33), 227-242.
  • • Manav, F. (2011) Kaygı kavramı. Toplum Bilimleri Dergisi, 5(9), 201-211.
  • • Molin, R. (1990). Future anxiety: Clinical ıssues of child in the latter phases of foster care. Journal of Child & Adolescent Social Work, 7(6), 501-512.
  • • Morton, L. L., Vesco, R., Williams, N. H., & Awender, M. A. (1997). Student teacher anxieties related to class management, pedagogy, evaluation, and staff relations. British Journal of Educational Psychology, 67, 69-89.
  • • Özdayı, N. (2000). Eğitim Fakültesinde okuyan öğrencilerin mesleki kaygılarının toplam kalite yönetimi açısından değerlendirilmesi. Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, (12), 233-248.
  • • Özdinç, S., Biçici, Y., Çamur, M. ve Turan, F. (2018). Fizyoterapi ve Rehabilitasyon eğitimi alan lisans öğrencilerinin mesleki kaygı düzeylerinin belirlenmesi. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 12(3), 471-479.
  • • Özkan, K. K. (2011). Kaygı (Anksiyete).http://www.sokratespsikiyatri.com.tr/index.php/makaleler/detay/18 adresinden 22.01.2023 tarihinde erişilmiştir.
  • • Özsarı, İ. (2008). Eğitim Fakültesi son sınıf öğrencilerinin KPSS merkezi sınavı odaklı gelecek kaygıları ve mesleki beklentileri [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. İstanbul Üniversitesi.
  • • Pamuk, Y., Hamurcu, H. ve Armağan, B. (2014). Sınıf öğretmeni adaylarının durumluk ve sürekli kaygı düzeylerinin incelenmesi (İzmir-Buca Örneği). Bartın University Journal of Faculty of Education, 3(2), 293-316.
  • • Price, B. (2009). Differentiating future time perspective and future anxiety as distinct predictors of ıntimate partner violence [Yayımlanmamış doktora tezi]. Northern Illinois University.
  • • Sarıyıldız, A. (2021). L’anxiete chez les futurs enseignants de fle en Turquie face a leur Avenir: Une Etude mixte explicative aupres d’etudiants de facultes de pedagogie [Yayımlanmamış doktora tezi]. Anadolu Üniversitesi.
  • • Sheehan, D. (1986). The anxiety disease. Bantam Books.
  • • Sürücü, F. (2012). Matematik öğretmen adaylarının gelecek kaygıları [Yayımlanmamış doktora tezi]. Necmettin Erbakan Üniversitesi.
  • • Şahin, M. (2019). Korku, kaygı ve kaygı (anksiyete) bozuklukları. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 6(10), 117-135.
  • • Tarhan, N. (2012). Genç arkadaşım. Timaş Yayınları.
  • • Tümerdem, R. (2007). Dicle Üniversitesi Eğitim Fakültesi ve Fen Edebiyat Fakültesi Kimya son sınıf öğrencilerinin kaygılarını etkileyen etmenler. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 6(20), 32-45.
  • • Tümkaya, S., Aybek, B. ve Çelik, M. (2007). KPSS’ye girecek öğretmen adaylarındaki umutsuzluk ve durumluk-sürekli kaygı düzeylerini yordayıcı değişkenlerin incelenmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri Dergisi, 7(2), 953974.
  • • Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK), (2023). İşgücü istatistikleri, Ocak 2023. https://data.tuik.gov.tr adresinden 20.03.2023 tarihinde erişilmiştir.
  • • Yetişensoy, O. (2019). Sosyal Bilgiler Öğretmeni adaylarının geleceğe yönelik işsizlik kaygısı düzeyleri ile öğretmenlik mesleğine ilişkin tutumları arasındaki ilişkinin incelenmesi [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Atatürk Üniversitesi.
  • • Yıldırım, M. (2009). Modernizm, Postmodernizm ve kamu yönetimi. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 6(2), 380-397.
  • • Yılmaz, İ. A., Dursun, S., Güngör Güzeler, E. ve Pektaş, K. (2014). Üniversite öğrencilerinin kaygı düzeyinin belirlenmesi: Bir örnek çalışma. Electronic Journal of Vocational Colleges ,4 (4), 16-26. doi:10.17339/ejovoc.82823
  • • Zaleski, Z. (1996). Future anxiety: Concept, measurement, and preliminary research. Personality and Individual Differences, 21(2), 165-174.

Sosyal Bilgiler Öğretmeni Adaylarının Gelecek Kaygılarının Belirlenmesi

Yıl 2023, Cilt: 11 Sayı: 30, 39 - 53, 24.08.2023
https://doi.org/10.52528/genclikarastirmalari.1271105

Öz

Kaygı, bireyleri fizyolojik ve psikolojik olarak etkileyen önemli bir durumdur. Bireyler belirsiz durumlar karşısında kaygı yaşar. Gelecek de belirsiz olduğu için bireylerde kaygıya yol açar. Gelecek kaygısı genç yetişkinlik döneminde diğer dönemlere nazaran daha fazla görülür. Çünkü genç yetişkinlikte birey, iş, evlilik ve toplumsal yaşamda etkin rol almaya ilişkin planlar yapmaya başlar. Planların yolunda gitmeme ihtimali ise bireyde gelecek kaygısına yol açar. Bu bağlamda Eğitim Fakülteleri’nde öğrenim gören genç yetişkinlerin özellikle geleceğin mimarları olan öğretmen adaylarının önemli bir yere sahip olduğu düşünülmektedir. Çünkü geleceğin öğretmenleri de ilgili dönemde planlar yapmakta dolayısıyla gelecek kaygısı yaşayabilmektedir. Bu bağlamda toplumu şekillendirecek öğretmen adaylarının gelecek kaygılarının tespit edilmesi ve bunlara neden olan durumların ortadan kaldırılmasının önemli olduğu düşünülmektedir. Mevcut çalışmada, Sosyal Bilgiler Öğretmeni adaylarının belirli değişkenlere göre gelecek kaygılarının belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırma, doğasına uygun olarak nicel araştırma yöntemlerinden tarama modeli ile tasarlanmıştır. Araştırmanın örneklemini 2022-2023 Akademik Yılı Bahar Döneminde Bartın Üniversitesi, Kastamonu Üniversitesi ve Muş Alparslan Üniversitesinin Sosyal Bilgiler Öğretmenliği lisans programında öğrenim gören toplam 214 lisans öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmacılar tarafından oluşturulan “Kişisel Bilgi Formu” ve gelecek kaygılarının ölçülmesi amacıyla “Üniversite Öğrencilerinde Gelecek Kaygısı Ölçeği” ile veriler toplanmıştır. Elde edilen verilerin istatiksel analizinde SPSS programından yararlanılmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre, Sosyal Bilgiler Öğretmeni adaylarının gelecek kaygılarının yüksek düzeyde olduğu tespit edilmiştir. Öğretmen adaylarının gelecek kaygılarında sınıf düzeyine, ikinci bir üniversite okuma durumuna ve Sosyal Bilgiler Öğretmenliği lisans programı tercih nedenine göre anlamlı farklılık olduğu belirlenmiştir. Ancak öğretmen adaylarının gelecek kaygılarının cinsiyete ve aile gelir durumuna göre anlamlı farklılık göstermediği tespit edilmiştir. Çalışmanın sonuçlarına göre, gelecek kaygısının azaltılmasında öğretmen adaylarına yönelik eğitim veya seminer verilebilir.

Kaynakça

  • Akgün Güdücü, S. ve Özerk, H. (2022). Türkiye’de üniversite öğrencilerinin gelecek kaygılarıyla ilintili olarak 1996-2020 yılları arasında yapılan araştırmaların incelenmesi ve değerlendirilmesi. Sosyal, Beşerî ve İdari Bilimler Dergisi, 5(6), 748-769.
  • • Akgün, A., Gönen, S. ve Aydın, M. (2007). İlköğretim Fen ve Matematik Öğretmenliği öğrencilerinin kaygı düzeylerinin bazı değişkenlere göre incelenmesi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 6 (20), 283-299.
  • • Alaosman, F. B. (2019). Üniversite öğrencilerinin gelecek kaygısı ve başa çıkma yöntemleri [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Lefkoşa Yakın Doğu Üniversitesi.
  • • Alvok İzci, N. & Akkuş, B. (2017). Modernizm, postmodernizm ve Türkiye’deki uygulamalar. Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 3(6), 309-324
  • • American Psychiatric Association (2013). Diagnostic and statistical manual of mental disorders (5th ed.). APA Press. • Atak, H. ve Çok, F. (2010). İnsan yaşamında yeni bir dönem: Beliren yetişkinlik. Çocuk ve Gençlik Ruh Sağlığı Dergisi, 17(1), 39-50.
  • • Aydemir, L. (2018). Üniversite öğrencilerinin meslek tercihlerini belirleyen faktörlere yönelik bir inceleme. Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 6(5), 713-723. • Aydın, M. (2019). Genç yetişkinlerde mutluluğa genel bir bakış. Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7, 47-64.
  • • Bahadır, A. (2002). Modernitenin yıkıcı etkileri karşısında savunmasız insan. Necmettin Erbakan Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 13(13), 129-142.
  • • Bilgici, B. G., ve Deniz, Ü. (2016). Okul Öncesi Öğretmeni adaylarının gelecek kaygılarının incelenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 24(5), 2353-2372. • Can, A. (2014). SPSS ile bilimsel araştırma sürecinde nicel veri analizi (3. Basım). Pegem Akademi.
  • • Cüceloğlu, D. (2003). İnsan ve davranışı, psikolojinin temel kavramları (12. Basım). Remzi Kitabevi. • Çakmak, Ö. ve Hevedanlı, M. (2005). Eğitim ve Fen Edebiyat Fakülteleri Biyoloji bölümü öğrencilerinin kaygı düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 4(14), 115-127.
  • • Çelikel, Ç. F. ve Erkorkmaz, Ü. (2008). Üniversite öğrencilerinde depresif belirtiler ve umutsuzluk düzeyleri ile ilişkili etmenler. Nöropsikiyatri Arşivi, 45(4), 122-129.
  • • Çiğdem, A. (2004). Bir imkân olarak modernite: Weber ve Habermas. İletişim Yayınları. • Duplaga, M., & Grysztar, M. (2021). The association between future anxiety, health literacy and the perception of the COVID-19 pandemic: a cross-sectional study. In Healthcare, 9(1), 1-18.
  • • Dursun, S. ve Aytaç, S. (2009). Üniversite öğrencileri arasında işsizlik kaygısı. Uludağ Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 28(1), 71-84.
  • • Ersoy Kart, M. ve Erdost, H. E. (2008). Unemployment worries among Turkish university students. Social Behavior and Personality, 36(2), 275–288. doi: 10.2224/sbp.2008.36.2.275
  • • Freud, S. (1969). The problem of anxiety. Norton.
  • • Geylani, M. ve Çiriş Yıldız, C. (2022). Üniversite öğrencilerinde gelecek kaygısı ölçeğinin geliştirilmesi: Geçerlik ve güvenirlik çalışması. İnönü Üniversitesi Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Dergisi, 10(1), 284-300.
  • • Giddens, A. (2010). Modernliğin sonuçları (E. Kuşdil, Çev.). Ayrıntı Yayınları. • Gün, N. (2021). Üniversite sınavına hazırlanan öğrencilerin üniversite ve bölüm tercihlerini etkileyen sosyo-kültürel faktörler [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Adıyaman Üniversitesi.
  • • İbileme, A. İ., Çınar, E. ve Yücesan Kaya, H. (2020). Açık ve uzaktan öğrenmede ikinci üniversite öğrencilerinin yıllara göre değişiminin incelenmesi: Anadolu Üniversitesi örneği. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6(1), 63-77.
  • • Karakış, Ö. (2014). Lise öğrencilerinin İngilizce dersine yönelik kaygıları, motivasyonları, öz-yeterlik algıları ve İngilizce ders başarıları arasındaki ilişki [Yayımlanmamış doktora tezi]. Abant İzzet Baysal Üniversitesi.
  • • Karasar, N. (2012). Bilimsel araştırma yöntemi (23. Basım). Nobel Yayıncılık.
  • Karataş, A. ve Gizir, C. A. (2013). Üniversite öğrencilerinin psikolojik danışma gereksinimlerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28(3), 250-265.
  • • Kılınç, H., Altınpulluk, H. ve Fırat, M. (2020). Açık ve uzaktan öğrenenlerin ikinci üniversite tercih nedenlerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Journal of Instructional Technologies and Teacher Education, 9(1), 81-90.
  • • Kula, K. Ş. ve Saraç, T. (2016). Üniversite öğrencilerinin gelecek kaygısı. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 13(33), 227-242.
  • • Manav, F. (2011) Kaygı kavramı. Toplum Bilimleri Dergisi, 5(9), 201-211.
  • • Molin, R. (1990). Future anxiety: Clinical ıssues of child in the latter phases of foster care. Journal of Child & Adolescent Social Work, 7(6), 501-512.
  • • Morton, L. L., Vesco, R., Williams, N. H., & Awender, M. A. (1997). Student teacher anxieties related to class management, pedagogy, evaluation, and staff relations. British Journal of Educational Psychology, 67, 69-89.
  • • Özdayı, N. (2000). Eğitim Fakültesinde okuyan öğrencilerin mesleki kaygılarının toplam kalite yönetimi açısından değerlendirilmesi. Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, (12), 233-248.
  • • Özdinç, S., Biçici, Y., Çamur, M. ve Turan, F. (2018). Fizyoterapi ve Rehabilitasyon eğitimi alan lisans öğrencilerinin mesleki kaygı düzeylerinin belirlenmesi. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 12(3), 471-479.
  • • Özkan, K. K. (2011). Kaygı (Anksiyete).http://www.sokratespsikiyatri.com.tr/index.php/makaleler/detay/18 adresinden 22.01.2023 tarihinde erişilmiştir.
  • • Özsarı, İ. (2008). Eğitim Fakültesi son sınıf öğrencilerinin KPSS merkezi sınavı odaklı gelecek kaygıları ve mesleki beklentileri [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. İstanbul Üniversitesi.
  • • Pamuk, Y., Hamurcu, H. ve Armağan, B. (2014). Sınıf öğretmeni adaylarının durumluk ve sürekli kaygı düzeylerinin incelenmesi (İzmir-Buca Örneği). Bartın University Journal of Faculty of Education, 3(2), 293-316.
  • • Price, B. (2009). Differentiating future time perspective and future anxiety as distinct predictors of ıntimate partner violence [Yayımlanmamış doktora tezi]. Northern Illinois University.
  • • Sarıyıldız, A. (2021). L’anxiete chez les futurs enseignants de fle en Turquie face a leur Avenir: Une Etude mixte explicative aupres d’etudiants de facultes de pedagogie [Yayımlanmamış doktora tezi]. Anadolu Üniversitesi.
  • • Sheehan, D. (1986). The anxiety disease. Bantam Books.
  • • Sürücü, F. (2012). Matematik öğretmen adaylarının gelecek kaygıları [Yayımlanmamış doktora tezi]. Necmettin Erbakan Üniversitesi.
  • • Şahin, M. (2019). Korku, kaygı ve kaygı (anksiyete) bozuklukları. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 6(10), 117-135.
  • • Tarhan, N. (2012). Genç arkadaşım. Timaş Yayınları.
  • • Tümerdem, R. (2007). Dicle Üniversitesi Eğitim Fakültesi ve Fen Edebiyat Fakültesi Kimya son sınıf öğrencilerinin kaygılarını etkileyen etmenler. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 6(20), 32-45.
  • • Tümkaya, S., Aybek, B. ve Çelik, M. (2007). KPSS’ye girecek öğretmen adaylarındaki umutsuzluk ve durumluk-sürekli kaygı düzeylerini yordayıcı değişkenlerin incelenmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri Dergisi, 7(2), 953974.
  • • Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK), (2023). İşgücü istatistikleri, Ocak 2023. https://data.tuik.gov.tr adresinden 20.03.2023 tarihinde erişilmiştir.
  • • Yetişensoy, O. (2019). Sosyal Bilgiler Öğretmeni adaylarının geleceğe yönelik işsizlik kaygısı düzeyleri ile öğretmenlik mesleğine ilişkin tutumları arasındaki ilişkinin incelenmesi [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Atatürk Üniversitesi.
  • • Yıldırım, M. (2009). Modernizm, Postmodernizm ve kamu yönetimi. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 6(2), 380-397.
  • • Yılmaz, İ. A., Dursun, S., Güngör Güzeler, E. ve Pektaş, K. (2014). Üniversite öğrencilerinin kaygı düzeyinin belirlenmesi: Bir örnek çalışma. Electronic Journal of Vocational Colleges ,4 (4), 16-26. doi:10.17339/ejovoc.82823
  • • Zaleski, Z. (1996). Future anxiety: Concept, measurement, and preliminary research. Personality and Individual Differences, 21(2), 165-174.
Toplam 43 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Öğrenme, Motivasyon ve Duygu, Eğitim Psikolojisi
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

F. Betül Demir 0000-0002-3573-6160

İbrahim Demirbaş 0000-0002-8692-1059

Ülkü Ulukaya Öteleş 0000-0002-5780-2034

Yayımlanma Tarihi 24 Ağustos 2023
Kabul Tarihi 11 Mayıs 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023 Cilt: 11 Sayı: 30

Kaynak Göster

APA Demir, F. B., Demirbaş, İ., & Ulukaya Öteleş, Ü. (2023). Sosyal Bilgiler Öğretmeni Adaylarının Gelecek Kaygılarının Belirlenmesi. Gençlik Araştırmaları Dergisi, 11(30), 39-53. https://doi.org/10.52528/genclikarastirmalari.1271105

ÖNEMLİ NOT: DERGİMİZ ÖZEL SAYILAR HARİCİNDE HER YILIN NİSAN, AĞUSTOS VE ARALIK AYLARINDA OLMAK ÜZERE YILDA ÜÇ DEFA YAYIMLANMAKTADIR. ADAY ÇALIŞMALAR SAYIYA ÖZEL GÖNDERİLMEMEKTEDİR. DERGİMİZE GÖNDERİLEN MAKALELER DEĞERLENDİRME SÜRECİNİN TAMAMLANMASINI TAKİBEN UYGUN OLAN İLK SAYIDA YAYIMLANMAKTADIR.