Süt ve süt ürünlerinin farklı özelliklerdeki 157’si bay ve 130’u bayan olmak üzere toplam 287 tüketici tarafından tercih edilme ve tüketim durumları araştırılmıştır. Araştırma sonucuna göre, yoğurt en fazla tüketilen ürün olmuş (2.089±1.435 kg/hafta), bunu normal süt (1.933±1.668 L/hafta) ve peynir çeşitleri (1,560±1.008 kg/hafta) takip etmiştir. Kola % 36’lık bir tercih ile içeçekler arasında birinci sırada yer almış, bunu % 25 ile meyve suyu ve % 18 ile süt izlemiştir. Cinsiyet, eğitim ve diğer sosyal faktörlere göre süt ve ürünlerinin tüketiminde farklılıklar olmuştur. Süt ve ürünlerini tercih etmede kalite ve tazelik en önemli faktörler olarak belirlenmiş, fiyat ve reklam ise daha az önemli bulunmuştur. Ailelerin gelirleri ile süt ve ürünlerini tüketmeleri arasında da önemli bir ilişki olduğu tespit edilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 21 Ağustos 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2002 Sayı: 1 |