Tüketici isteklerini karşılayacak şekilde sofralık zeytin
üretilmesinin ülke ekonomisine katkıda bulunması kaçınılmazdır. Bu araştırmada
438 katılımcıya uygulanan anket ile tüketicilerin satın alma tercihleri ile bu
tercihlerin karar verme mekanizması üzerine etkili olan faktörlerin
belirlenmesi amaçlanmış ve sofralık zeytin sanayindeki aktörler ile kanun
yapıcılara yol gösterici olabileceği düşünülen çeşitli bulgulara ulaşılmıştır.
Katılımcıların %61'lik kısmı açık olarak satılan zeytinleri satın almayı tercih
ederken %39'luk kısmı ise ambalaj içindeki zeytini satın aldığını belirtmiştir.
Bununla birlikte, katılımcıların %69'u ambalajlı ürünlerde kullanılan ambalaj
salamurasını beğenmediklerini ifade etmiştir. Ambalajlı zeytin satın
alınmasında ürün özelliklerinin ambalaj üzerinde belirtilmesi (%27), standart
kalitede olması (%26), hijyenik olması (%24) ve daha sağlıklı olması (%23)
tercih üzerinde etkili olmuştur. Tüketicilerin %64'lük kısmı her zaman veya
genellikle belli bir markayı tercih ettiklerini belirtirken marka tercihinde %86'sı
aynı markada her zaman ya da genelde aynı lezzet ve kaliteyi bulduklarını
vurgulamıştır. Hiçbir katılımcı satın aldığı ambalajlı zeytin içerisinde
genelde veya sıklıkla yabancı madde çıkıyor cevabını seçmezken, katılımcıların %33'ü
nadiren çıkıyor cevabını seçmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Şubat 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Sayı: 17 |