The purpose of this study is to examine the social studies teacher candidates’ levels of understanding of some concepts used in the History of Turkish Revolution education. This study was carried out with 160 students who were studying as first year undergraduate students in Karadeniz Technical University, Fatih Faculty of Education Social Studies Teaching Program in the 2004–2005 academic years. In this study, document analysis which is one of the qualitative research methods was used. In this case, a document including 10 concepts used in the History of Turkish Revolution education was given to the participants. In the result of this study, it appears that social studies teacher candidates didn’t understand these concepts of History of Turkish Revolution sufficiently and they had lots of misconceptions about History of Turkish Revolution
History of Turkish Revolution Teaching Concept Social Studies Teacher Candidate
Bu araştırmanın amacı sosyal bilgiler öğretmen adaylarının inkılâp tarihi öğretiminde kullanılan bazı kavramları anlama düzeyini ortaya koymaktır. Araştırma 2004–2005 eğitim öğretim yılında Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fatih Eğitim Fakültesi, Sosyal Bilgiler Öğretmenliği birinci sınıfta okuyan toplam 160 öğretmen adayıyla gerçekleştirilmiştir. Bu çerçevede öğrencilerden İnkılâp Tarihi öğretiminde kullanılan bazı kavramları açıklamaları istenmiştir. Elde edilen veriler nitel araştırma yöntemlerinden biri olan doküman inceleme yöntemiyle değerlendirilmiştir. Araştırma sonucunda sosyal bilgiler öğretmen adaylarının İnkılâp Tarihi öğretiminde kullanılan bazı kavramları tam ve doğru olarak anlamadıkları ortaya çıkmıştır
İnkılâp Tarihi Öğretimi Kavram Sosyal Bilgiler Öğretmen Adayı
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2012 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 7 Sayı: 1 |
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.