Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Determining Teacher and Student Opinions on Rotating Class System

Yıl 2017, Cilt: 2017 Sayı: 9, 19 - 34, 31.10.2017

Öz

The main
purpose of this study is to determine student and teacher opinions on rotating
class system which is widely used abroad. To do that, the “Teacher and Student
Questionnaires for Rotating Class System” developed by Ersöz was administered
to teachers and students after they were revised. The study group of this study
was teachers and secondary school students at 8 official secondary school of
the Ministry of National Education in Ordu province during 2014-2015 academic
year. All the teachers and students in these 8 schools were contacted and the
questionnaires were administered to volunteering 170 teachers and 767 students.
As a result of the research, it has been seen that the teachers’ opinions
related to the rotating class system, are on the more positive side. With the
rotating class system, classes with different content will not be carried out
in the same classroom but in environments that are organized and equipped
according to the needs of that class. It is believed that this could have
impacts in improving student motivation and success.

Kaynakça

  • Akgün, Ö.E. (2005). Bilgisayar destekli ve fen bilgisi laboratuvarında yapılan gösterim deneylerinin öğrencilerin fen bilgisi başarısı ve tutumları üzerindeki etkisi. Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Elektronik Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt: II, Sayı: 1.
  • Alkan, C. (1979). Eğitim ortamları. Ankara Üniversitesi Eğitim Fakültesi Yayını, No:85, Ankara.
  • Aypay, A., Cemaloğlu, N., Sarpkaya, R. ve diğerleri. ( 2012). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. ( 3. Baskı). Ankara: Anı Yayıncılık
  • Baytekin, Ç. (2004). Öğrenme öğretme teknikleri ve Materyal geliştirme. (2. Baskı). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Branş derslik sistemine ilişkin bilgi. <http://kcataturk.meb.k12.tr/icerikler/nicin-derslik-sistemi_2355555.html> (04.05.2015).
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö.E. ve diğerleri. (2016). Bilimsel araştırma yöntemleri. (21. Baskı). Ankara: Pegem Akademi
  • Çilenti, K. (1984). Eğitim teknolojisi ve öğretim. Ankara: Kadıoğlu Matbaa.
  • Erdem, A.R. (2006). Nasıl öğretmeliyim: öğretim strateji, yöntem ve teknikleri. Bilim, Eğitim ve Düşünce Dergisi, 6 (2).
  • Ersöz, Y. (2012). İlköğretim ikinci kademede branş derslik sistemi uygulamasına ilişkin idareci, öğretmen ve öğrenci görüşleri (Malatya ve Elazığ Örneği). Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi
  • Güneş, M. H., Şener, N., Germi, N. T. ve Can, N. (2013). Fen ve teknoloji dersinde laboratuvar kullanımına yönelik öğretmen ve öğrenci değerlendirmeleri. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 20, 1-11
  • Hathaway, W. E. (1988). Educational facilities (ss. 28-35). Education Canada: Winter/Hiver.
  • İbret, Ü., Bayraktar, M. ve Kocaman, H. (2011). Sosyal bilgiler öğretmenlerinin branş dersliği uygulamasına ilişkin görüşleri. Dünya’daki Eğitim ve Öğretim Çalışmaları Dergisi, 124-132.
  • Karasar, N. (2015). Bilimsel araştırma yöntemi. (28. Baskı). Ankara: Nobel Yayın.
  • Karınca Ekibi TKY Çalışma Raporu. (2010).
  • <http://www.yazyurduio.k12.tr/okuul/KARINCA%20EKIP%20RAPORU.pdf> (04.05.2015).
  • Kaya, E. (2012). Sosyal bilgiler öğretiminde “sosyal bilgiler dersliği” kullanımına ilişkin öğretmen görüşleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 2, 999-1021.
  • MEB. 18. Şura Kararları
  • <http://ttkb.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2014_10/02113646_18_sura.pdf> (04.05.2015).
  • Özyürek, C., Pınarkaya, Y. ve Taş, E. (2016). Işık Ünitesinde Öğrencilerin Başarıları ve Tutumları Üzerinde Branş Derslik Sisteminin Etkisi. Ordu Üniversitesi Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 6(3), 657-664.
  • Saban, A. (2008). Öğrenme-Öğretme Süreci. Ankara: Nobel Yayınevi.
  • Spitzer, D. (1996). Motivation: The neglected factor in instructional design. Educational Technology, 36(3), 45-49.
  • Şencan, H. (2005). Sosyal ve davranışsal ölçümlerde güvenilirlik ve geçerlilik. Ankara: Seçkin Yayınları.
  • Şimşek, N. (1997). Derste eğitim teknolojisi kullanımı. Ankara: Anıl matbaa.
  • Talim ve Terbiye Kurulu 17.08.2006 tarih ve 8738 sayılı yazısı <http://www.memurlar.net/haber/102185> (04.05.2015).
  • Terrel_Bell. (1995). InWikipedia, Özgür Ansiklopedi. <https://en.wikipedia.org/wiki/Terrel_Bell> (04.05.2015).
  • Uçar, M. (1999). İlköğretimde ders araç-gereçleri kullanımı konusunda öğretmen görüşlerinin değerlendirilmesi. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal bilimler Dergisi, Sayı 3.
  • Yağcı, E., Çelik, L., Başboğaoğlu, U. ve diğerleri. (2014). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı. (8.Baskı). Ankara: Pegem Akademi
  • Yiğit, N., Alev, N., Özmen, H., Altun, T., Akyıldız, S. (2013). Öğretim teknolojileri materyal tasarımı. (5. Baskı). Trabzon: Süzer Kitabevi Yayınevi.

Branş Derslik Sistemine İlişkin Öğretmen ve Öğrenci Görüşlerinin Belirlenmesi

Yıl 2017, Cilt: 2017 Sayı: 9, 19 - 34, 31.10.2017

Öz

Çalışmanın
temel amacı, yurt dışında birçok okulda uygulanan branş derslik sistemine dair öğretmen
ve öğrenci görüşlerinin belirlenmesidir. Bu bağlamda öğretmen ve öğrencilere
Ersöz, (2012) tarafından geliştirilen “Branş Derslik Sistemi Öğretmen ve Öğrenci
Anketleri” revize edilerek uygulanmıştır. Araştırmanın çalışma evrenini
2014-2015 eğitim ve öğretim yılında Ordu İl merkezinde bulunan ve Milli Eğitim
Bakanlığına bağlı 8 resmi ortaokulda görev yapan öğretmenler ve ortaokul öğrencileri
oluşturmaktadır. Bu okullarda bulunan öğretmen ve öğrencilerin tamamına ulaşılarak
gönüllülük esasına göre toplam 170 öğretmen ve 767 öğrenciye anket uygulanmıştır
Araştırmanın sonucunda öğretmen ve öğrencilerin branş derslik sistemine yönelik
görüşlerinin daha çok olumlu yönde olduğu görülmüştür. Branş derslik sistemi
ile içeriği birbirinden farklı olan dersler aynı sınıf ortamında değil, içeriğine
göre düzenlenmiş ve donatılmış bir ortamda yapılabilir. Bu durumun öğrencilerin
motivasyon ve başarısını artırmada etkileri olabileceği düşünülmektedir.

Kaynakça

  • Akgün, Ö.E. (2005). Bilgisayar destekli ve fen bilgisi laboratuvarında yapılan gösterim deneylerinin öğrencilerin fen bilgisi başarısı ve tutumları üzerindeki etkisi. Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Elektronik Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt: II, Sayı: 1.
  • Alkan, C. (1979). Eğitim ortamları. Ankara Üniversitesi Eğitim Fakültesi Yayını, No:85, Ankara.
  • Aypay, A., Cemaloğlu, N., Sarpkaya, R. ve diğerleri. ( 2012). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. ( 3. Baskı). Ankara: Anı Yayıncılık
  • Baytekin, Ç. (2004). Öğrenme öğretme teknikleri ve Materyal geliştirme. (2. Baskı). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Branş derslik sistemine ilişkin bilgi. <http://kcataturk.meb.k12.tr/icerikler/nicin-derslik-sistemi_2355555.html> (04.05.2015).
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö.E. ve diğerleri. (2016). Bilimsel araştırma yöntemleri. (21. Baskı). Ankara: Pegem Akademi
  • Çilenti, K. (1984). Eğitim teknolojisi ve öğretim. Ankara: Kadıoğlu Matbaa.
  • Erdem, A.R. (2006). Nasıl öğretmeliyim: öğretim strateji, yöntem ve teknikleri. Bilim, Eğitim ve Düşünce Dergisi, 6 (2).
  • Ersöz, Y. (2012). İlköğretim ikinci kademede branş derslik sistemi uygulamasına ilişkin idareci, öğretmen ve öğrenci görüşleri (Malatya ve Elazığ Örneği). Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi
  • Güneş, M. H., Şener, N., Germi, N. T. ve Can, N. (2013). Fen ve teknoloji dersinde laboratuvar kullanımına yönelik öğretmen ve öğrenci değerlendirmeleri. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 20, 1-11
  • Hathaway, W. E. (1988). Educational facilities (ss. 28-35). Education Canada: Winter/Hiver.
  • İbret, Ü., Bayraktar, M. ve Kocaman, H. (2011). Sosyal bilgiler öğretmenlerinin branş dersliği uygulamasına ilişkin görüşleri. Dünya’daki Eğitim ve Öğretim Çalışmaları Dergisi, 124-132.
  • Karasar, N. (2015). Bilimsel araştırma yöntemi. (28. Baskı). Ankara: Nobel Yayın.
  • Karınca Ekibi TKY Çalışma Raporu. (2010).
  • <http://www.yazyurduio.k12.tr/okuul/KARINCA%20EKIP%20RAPORU.pdf> (04.05.2015).
  • Kaya, E. (2012). Sosyal bilgiler öğretiminde “sosyal bilgiler dersliği” kullanımına ilişkin öğretmen görüşleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 2, 999-1021.
  • MEB. 18. Şura Kararları
  • <http://ttkb.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2014_10/02113646_18_sura.pdf> (04.05.2015).
  • Özyürek, C., Pınarkaya, Y. ve Taş, E. (2016). Işık Ünitesinde Öğrencilerin Başarıları ve Tutumları Üzerinde Branş Derslik Sisteminin Etkisi. Ordu Üniversitesi Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 6(3), 657-664.
  • Saban, A. (2008). Öğrenme-Öğretme Süreci. Ankara: Nobel Yayınevi.
  • Spitzer, D. (1996). Motivation: The neglected factor in instructional design. Educational Technology, 36(3), 45-49.
  • Şencan, H. (2005). Sosyal ve davranışsal ölçümlerde güvenilirlik ve geçerlilik. Ankara: Seçkin Yayınları.
  • Şimşek, N. (1997). Derste eğitim teknolojisi kullanımı. Ankara: Anıl matbaa.
  • Talim ve Terbiye Kurulu 17.08.2006 tarih ve 8738 sayılı yazısı <http://www.memurlar.net/haber/102185> (04.05.2015).
  • Terrel_Bell. (1995). InWikipedia, Özgür Ansiklopedi. <https://en.wikipedia.org/wiki/Terrel_Bell> (04.05.2015).
  • Uçar, M. (1999). İlköğretimde ders araç-gereçleri kullanımı konusunda öğretmen görüşlerinin değerlendirilmesi. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal bilimler Dergisi, Sayı 3.
  • Yağcı, E., Çelik, L., Başboğaoğlu, U. ve diğerleri. (2014). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı. (8.Baskı). Ankara: Pegem Akademi
  • Yiğit, N., Alev, N., Özmen, H., Altun, T., Akyıldız, S. (2013). Öğretim teknolojileri materyal tasarımı. (5. Baskı). Trabzon: Süzer Kitabevi Yayınevi.
Toplam 28 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Cengiz Özyürek

Yunus Pınarkaya

Erol Taş

Zeki Apaydın

Yayımlanma Tarihi 31 Ekim 2017
Gönderilme Tarihi 4 Ağustos 2017
Kabul Tarihi 28 Ekim 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 2017 Sayı: 9

Kaynak Göster

APA Özyürek, C., Pınarkaya, Y., Taş, E., Apaydın, Z. (2017). Branş Derslik Sistemine İlişkin Öğretmen ve Öğrenci Görüşlerinin Belirlenmesi. Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 2017(9), 19-34.