Bu çalışmanın amacı 2017-2018 eğitim-öğretim yılında uygulamaya konulan 5. sınıf Türkçe Dersi Öğretim Programı’na göre hazırlanan Türkçe ders kitabının öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesidir. Araştırmaya dâhil edilen çalışma grubu 2017-2018 eğitim-öğretim akademik yılı bahar döneminde Gaziantep ili Şahinbey ilçesindeki 18 farklı ortaokulda MEB bünyesinde görev yapan 25 Türkçe öğretmeninden oluşmaktadır. Araştırmada nitel araştırmalar için uygun olan durum çalışması deseni kullanılmıştır. Araştırma verilerinin elde edilmesi amacıyla yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Öğretmenlere, 5. sınıf Türkçe ders kitabının, Türkçe dersi programında yer alan kazanımlara uygunluğu; kitaptaki metinlerin öğrenci seviyesine uygunluğu, kitabın dil bilgisi yapıları, içerdiği kelimeler, görseller vb. unsurlar yönünden değerlendirilmesinin yapılması; kitaptaki etkinliklerin dersin kazanımlarına ve öğrenci düzeyine uygunluğu; ölçme-değerlendirme açısından yeterliliği; ders kitabını uygularken karşılaştıkları sorunlar; genel düşüncelerinin neler olduğu sorulmuştur. Verilerin analizinde içerik analizi ve feekans analizi teknikleri kullanılmıştır. Öğretmenlerin genel olarak 5. sınıf Türkçe ders kitabındaki metinleri ve etkinlikleri kazanımlara, öğrenci düzeyine uygunluk açısından olumlu değerlendirdikleri tespit edilmiştir. Öğretmenlerin Türkçe ders kitabını uygularken karşılaştıkları başlıca sorunların; zaman sıkıntısı, materyal eksikliği ve kılavuz kitabının olmaması olduğu belirlenmiştir. Öğretmenler ayrıca Türkçe dersine ilişkin materyallerin bir an önce giderilmesi, kılavuz kitaplarının yeniden verilmesi, program ve ders kitabı hazırlarken öğretmen görüşlerine daha fazla yer verilmesi gerektiğini düşündüklerini ifade etmişlerdir.
Türkçe ders kitabı, öğretim programı, Türkçe öğretmeni, eğitim, öğretim
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar |
|
Yayımlanma Tarihi | 29 Ekim 2019 |
Yayınlandığı Sayı | Yıl 2019, Cilt 2019, Sayı 13 |
Bibtex | @araştırma makalesi { goputeb570245, journal = {Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi}, issn = {2148-2314}, address = {}, publisher = {Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi}, year = {2019}, volume = {2019}, pages = {67 - 94}, doi = {10.46778/goputeb.570245}, title = {5. SINIF TÜRKÇE DERS KİTABININ ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNE GÖRE DEĞERLENDİRİLMESİ}, key = {cite}, author = {Arslan, Aysel and Engin, Ali Osman} } |
APA | Arslan, A. & Engin, A. O. (2019). 5. SINIF TÜRKÇE DERS KİTABININ ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNE GÖRE DEĞERLENDİRİLMESİ . Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi , 2019 (13) , 67-94 . DOI: 10.46778/goputeb.570245 |
MLA | Arslan, A. , Engin, A. O. "5. SINIF TÜRKÇE DERS KİTABININ ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNE GÖRE DEĞERLENDİRİLMESİ" . Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi 2019 (2019 ): 67-94 <https://dergipark.org.tr/tr/pub/goputeb/issue/49904/570245> |
Chicago | Arslan, A. , Engin, A. O. "5. SINIF TÜRKÇE DERS KİTABININ ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNE GÖRE DEĞERLENDİRİLMESİ". Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi 2019 (2019 ): 67-94 |
RIS | TY - JOUR T1 - 5. SINIF TÜRKÇE DERS KİTABININ ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNE GÖRE DEĞERLENDİRİLMESİ AU - Aysel Arslan , Ali Osman Engin Y1 - 2019 PY - 2019 N1 - doi: 10.46778/goputeb.570245 DO - 10.46778/goputeb.570245 T2 - Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 67 EP - 94 VL - 2019 IS - 13 SN - 2148-2314- M3 - doi: 10.46778/goputeb.570245 UR - https://doi.org/10.46778/goputeb.570245 Y2 - 2019 ER - |
EndNote | %0 Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi 5. SINIF TÜRKÇE DERS KİTABININ ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNE GÖRE DEĞERLENDİRİLMESİ %A Aysel Arslan , Ali Osman Engin %T 5. SINIF TÜRKÇE DERS KİTABININ ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNE GÖRE DEĞERLENDİRİLMESİ %D 2019 %J Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi %P 2148-2314- %V 2019 %N 13 %R doi: 10.46778/goputeb.570245 %U 10.46778/goputeb.570245 |
ISNAD | Arslan, Aysel , Engin, Ali Osman . "5. SINIF TÜRKÇE DERS KİTABININ ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNE GÖRE DEĞERLENDİRİLMESİ". Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi 2019 / 13 (Ekim 2019): 67-94 . https://doi.org/10.46778/goputeb.570245 |
AMA | Arslan A. , Engin A. O. 5. SINIF TÜRKÇE DERS KİTABININ ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNE GÖRE DEĞERLENDİRİLMESİ. UTEB. 2019; 2019(13): 67-94. |
Vancouver | Arslan A. , Engin A. O. 5. SINIF TÜRKÇE DERS KİTABININ ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNE GÖRE DEĞERLENDİRİLMESİ. Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi. 2019; 2019(13): 67-94. |
IEEE | A. Arslan ve A. O. Engin , "5. SINIF TÜRKÇE DERS KİTABININ ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNE GÖRE DEĞERLENDİRİLMESİ", Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, c. 2019, sayı. 13, ss. 67-94, Eki. 2019, doi:10.46778/goputeb.570245 |