Bu araştırma fen bilimleri öğretmenlerinin, FATİH Projesi kapsamında
okullara kurulan akıllı tahtanın kullanım durumlarının belirlenmesi amacıyla
yapılmıştır. Araştırmada betimsel tarama modeli kullanılmıştır. 2016-2017
eğitim ve öğretim yılında gerçekleştirilen çalışmaya Tokat ilindeki devlet
ortaokullarında 5., 6., 7. ve 8. sınıf fen bilimleri derslerini yürüten
öğretmenler katılmıştır. Araştırmanın yapıldığı tarih itibariyle 113 okulun
akıllı tahtaya sahip olduğu tespit edilmiş ve araştırmacı tarafından
geliştirilen anket formalarına geri dönüş yapan 146 fen bilimleri öğretmeninin
görüşleri araştırmanın verilerini oluşturmuştur. Anket formundan elde edilen
veriler betimsel analiz yöntemleriyle (yüzde/frekans) analiz edilmiştir.
Araştırmanın sonucunda; öğretmenlerin yaklaşık yarısının internete bağlanma
özelliğinden yararlanarak derslerini işledikleri görülmüştür. Fen bilimleri
öğretmenlerinin akıllı tahtayı en çok biyoloji içerikli konuları öğretimde, en
az ise fizik içerikli konuların öğretiminde kullandıkları belirlenmiştir.
Araştırmaya katılan fen bilimleri öğretmenlerinin akıllı tahtayı en çok
değerlendirme yapmak ve görseller ve animasyonlarla dersi somutlaştırmak için;
en az ise okuma ve dinleme etkinliklerinde kullandıkları sonucuna ulaşılmıştır.
Akıllı tahta, Fatih Projesi, Fen Bilimleri Dersi, Fen Bilimleri Öğretmeni
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar |
|
Proje Numarası | Bu araştırma 542089 numaralı Yüksek Lisans tezinden üretilmiştir. |
Yayımlanma Tarihi | 29 Ekim 2019 |
Yayınlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 2019 Sayı: 13 |