With the addition of Safranbolu to the "World Heritage List" by UNESCO in 1994, the district's attractiveness has increased, and in parallel with that; there has been a noticeable increase in the number of domestic and foreign tourists coming to the district. Knowing how tourist attractions are valued by destinations will guide industry representatives, the tourism stakeholders. Based on the importance of this, the purpose of this research is to determine the travel motivations that are effective for local tourists to visit Safranbolu and to guide the relevant stakeholders. In this context, data were obtained by survey method during the research conducted with 320 local tourists visiting Safranbolu between 15 May-30 October 2019. The data were analyzed and interpreted with a statistical program. According to research results, it was determined that the most important information source for domestic tourists to visit Safranbolu was the Internet, and the first three most important reasons that are effective in their visits were Safranbolu houses, historical texture and curiosity. Research findings reveal that age, gender, education level and the information sources that are effective in visiting the district have no significant difference on travel motivations to Safranbolu, whereas occupational groups, income level and the city of residence have a significant difference on travel motivations.
Safranbolu’nun, UNESCO tarafından 1994 yılında "Dünya Miras Listesine" alınması ile beraber ilçenin çekiciliği artmış, buna paralel olarak da ilçeye gelen yerli ve yabancı turist sayısında gözle görülür artışlar yaşanmıştır. Destinasyonların sahip olduğu çekiciliklerinin turistler tarafından nasıl değerlendirildiğinin bilinmesi turizm paydaşlarına yol gösterecektir. Bunun öneminden yola çıkarak bu araştırmanın amacı, yerli turistlerin Safranbolu’yu ziyaret etmelerinde etkili olan seyahat motivasyonlarını tespit etmek, ilgili paydaşlara yol göstermektir. Bu kapsamda 15 Mayıs-30 Ekim 2019 tarihleri arasında Safranbolu’yu ziyaret eden 320 yerli turistle gerçekleştirilen araştırmada veriler anket yöntemiyle elde edilmiştir. Veriler istatistiki bir programla analiz edilerek yorumlanmıştır. Araştırma sonuçlarına göre, yerli turistlerin Safranbolu’yu ziyaret etmelerinde en önemli bilgi kaynağının internet olduğu, ziyaretlerinde etkili olan en önemli ilk üç nedenin Safranbolu evleri, tarihi doku ve merak olduğu tespit edilmiştir. Araştırma bulguları, yaş, cinsiyet, eğitim ve Safranbolu’yu ziyarette etkili olan bilgi kaynakları ile katılımcıların seyahat motivasyonları arasında anlamlı bir farklılık olmadığını, buna karşılık meslek, gelir ve ikamet edilen şehir ile katılımcıların seyahat motivasyonları arasında anlamlı bir farklılık olduğunu ortaya koymaktadır.
Çekici Faktörler motivasyon safranbolu yerli turist destinasyon
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Haziran 2020 |
Gönderilme Tarihi | 20 Mart 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 11 Sayı: 2 |