Öğrencilerin gelişim özellikleri bakımından uzaktan eğitim sürecinde öğrenme kayıpları en fazla ilkokul düzeyinde gözlenmektedir. İlkokulda yaşanan öğrenme kayıplarının belirlenmesi, ileride yaşanabilecek öğrenme sorunlarının giderilmesi için elzemdir. Uzaktan eğitim sürecine yöneten sınıf öğretmenleri, öğrencilerinin yaşadığı öğrenme kayıplarını en iyi gözlemleyen kişilerdir. Bu bağlamda araştırmanın amacı, sınıf öğretmenlerinin görüşleri doğrultusunda uzaktan eğitim sürecinde ilkokul öğrencilerinin yaşadığı öğrenme kayıplarının incelenmesidir. Araştırma, nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması ile desenlenmiştir. Araştırmanın katılımcıları, Ordu ilinde görev yapmakta olan 30 sınıf öğretmenidir. Veri toplama aracı uzman görüşü doğrultusunda oluşturulan yarı yapılandırılmış görüşme formudur. Verilerin analizinde içerik analizi kullanılmıştır. Sınıf öğretmenlerinin öğrenme kaybı ile ilgili tanımlamaları, öğrenme kaybına karşı aldıkları önlemler, en fazla ve en az öğrenme kaybı görülen dersler, öğrenme kayıplarının telafisi için öneriler şeklinde bulgular sunulmaktadır. Araştırmanın sonucunda sınıf öğretmenlerinin öğrenme kaybı kavramıyla ilgili ortak tanımlarına yer verilmiştir. Sınıf öğretmenleri öğrenme kayıplarına karşı dijital materyaller, ailelerle sıkı iletişim, gerektiğinde öğrenci ve velilerle bireysel görüşme, etkinlik ve materyaller, ödev takipleri ve ekstra konu videolarını tercih etmişlerdir. Sınıf öğretmenleri en fazla öğrenme kaybının matematik ve Türkçe dersinde yaşandığını belirtmişlerdir. Türkçe dersi için öğrenme kaybı okuma becerilerinde daha fazla görülmektedir. Sınıf öğretmenleri, öğrenme kaybının giderilmesi için telafi eğitim faaliyetlerini önemsemekte, yaz çalışmaları, kurs/özel dersler, ailelerin sürece katılması ve öğretim programında değişiklikler önermektedirler.
In terms of the developmental characteristics of the students, the learning losses in the distance education process are mostly observed at the primary school level. Determining the learning losses experienced in primary school is essential for eliminating learning problems that may occur in the future. Primary school teachers who manage the distance education process are the ones who best observe the learning losses experienced by their students. In this context, the aim of the research is to examine the learning losses experienced by primary school students in the distance education process in line with the opinions of primary school teachers. The research was designed with a case study, one of the qualitative research methods. The participants of the research are 30 primary school teachers working in Ordu. The data collection tool is a semi-structured interview form created in line with expert opinion. Content analysis was used in the analysis of the data. Findings are presented in the form of definitions of primary school teachers about learning loss, the measures they take against learning loss, the courses with the highest and least learning loss, and suggestions for the compensation of learning losses. As a result of the research, common definitions of primary school teachers about the concept of learning loss were included. Primary school teachers preferred digital materials, close communication with families, individual interviews with students and parents when necessary, activities and materials, homework tracking and extra topic videos against learning losses. Primary school teachers stated that the most learning loss was experienced in mathematics and Turkish lessons. For Turkish lesson, learning loss is seen more in reading skills. Primary school teachers attach importance to make-up education activities in order to eliminate learning loss, and they suggest summer studies, course/private lessons, family involvement and changes in the curriculum.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 21 Haziran 2022 |
Gönderilme Tarihi | 14 Aralık 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 13 Sayı: 2 |