As a result of increasing competition, globalization and developments in communication technologies, SMEs
aim to restrict their areas of activity to “core competence”, which provides them with advantages in
competition and which are their area of strength while leaving activities that are outside of their primary
concern to suppliers specialized in their relevant fields thereby gaining competitive superiority in the market.
Thanks to this modern management technique, which is called outsourcing, enterprises both save their
sources and concentrate on the job they are best at. In this study, the purpose is to “measure the outsourcing
of the SMEs operating in Konya in terms of management innovation”.
KOBİ’ler artan rekabet, küreselleşme ve bilişim teknolojilerindeki gelişmeyle birlikte faaliyet alanlarını kendilerine rekabet avantajı sağlayan ve en iyi yaptıkları iş olan “core competence”(temel yetenek) ile sınırlandırmaya, temel işleri dışında kalan faaliyetleri ise işinde uzman tedarikçilere bırakarak piyasada rekabet üstünlüğü elde etme amacındadırlar. Dış kaynak kullanımı (outsourcing) olarak ifade edilen bu modern yönetim tekniği sayesinde işletmeler hem kaynak tasarrufu sağlamakta hem de en iyi yaptıkları işe yoğunlaşabilmektedirler. Bu çalışmada “Konya ilinde faaliyet gösteren KOBİ’lerin yenilik yönetimi açısından dış kaynak kullanımını ölçme” amaçlanmaktadır.
Yenilik Yönetimi Rekabet Dış kaynak kullanımı (Outsourcing).
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Ocak 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 3 Sayı: 6 |
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.