Çay, dünyada olduğu kadar ülkemizde
de en çok tüketilen içeceklerden birisi haline gelmiştir. Çayın vazgeçilmez
olması, onun aynı zamanda sohbetlerin de ortağı olmasına bağlıdır. İki kişi bir
araya geldiğinde bir çay söyleyip, iki lafın belini kırma derdine girer.
Kültürümüzde yaygın olan çay içme geleneği, özellikle çay ocaklarının,
kahvehanelerin ve kafeteryaların artmasıyla birlikte kişilerin birbirleriyle
kurdukları iletişimin de en değerli tanığı haline dönüşmüştür.
Çay, iletişim ve kişilerarası
iletişime katkı sağlaması bakımından kültürümüzün önemli içeceklerinden
birisidir. Söz konusu bu içeceğin misafirlerimize ikram aşamasında ilk tercih
edilen içecek olması önemlidir. Yine çayın en çok tüketildiği mekânlardan olan
çay ocakları, kahvehaneler ve kafeteryalarda sohbetin başrol oyuncusu olması ve
kişilerarası iletişimdeki rolü tartışma götürmez bir gerçektir.
Bu düşüncelerden
hareketle çalışmada en fazla tüketildiği mekânlar başta olmak üzere, içildiği
her ortamda sohbetlerin başkahramanı olan çayın, kişilerarası iletişime ne
denli katkı sağladığı araştırılmıştır. Bu nedenle katılımcılara anket
uygulaması yapılmış ve çay içme kültürünün kişilerarası iletişime katkısı
incelenmiştir. Çalışmanın örneklemini Gümüşhane ve Erzurum illeri
oluşturmuştur. Böylelikle bu çalışmada adı geçen illerde gerçekleştirilen anket
sonucunda kültürümüzün bir uzantısı olan çayın, iletişim ve kişilerarası
iletişimde oynadığı role ait bilgiler elde edilmiştir.
Çay çay içme çay ocağı kahvehane kafeterya sohbet iletişim kişilerarası iletişim Sözlü Kültür
Gümüşhane Üniversitesi Bilimsel Araştırma Proje Birimi
17.F3410.02.01
Tea has been one of the most
consumed beverages in our country as well as in the world. The indispensability
of tea depends on being part of talks as well. When two people come together,
they are occupied with ordering tea and shooting the breeze. Custom of drinking
tea which is common in our culture has become the most valuable witness for the
communication of the people each other as a result of the increase of cafes and
cafeterias, especially teahouses.
Tea is one of the significant
beverages of our culture in the sense that it makes a contribution to
communication and interpersonal communication. It is important that it is the
first preferred beverage when we welcome our
guests. It is an unquestionably fact that teahouses, cafes and cafeterias in
which tea is consumed the most play a significant role in interpersonal
communication and chats.
From this point of view, it is
researched that the extent of contribution of tea which is
leading actor in all consumed places particularly in the places drunk the most to
interpersonal communication. Therefore, it was conducted a survey with the
participants the contribution of tea drinking culture to interpersonal
communication is exemined. The sample of the study is composed of the provinces
Gumushane and Erzurum. On this purpose, the datas about the role of the tea
which plays in communication and interpersonal communication were collected
through the survey carried out in the mentioned provinces.
Tea Drinking Tea Teahouse Cafe Cafeteria Chat Communication İnterpersonal Communication Verbal Culture
17.F3410.02.01
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Proje Numarası | 17.F3410.02.01 |
Yayımlanma Tarihi | 25 Ekim 2019 |
Gönderilme Tarihi | 3 Temmuz 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 |
Tarandığımız Dizinler:
e-ISSN: 2148-5232