Web
Doç. Dr. Sefer SOLMAZ 1990 yılında Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi Tarih Bölümü’nde mezun oldu. 1993 yılında Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Tarih Anabilim Dalı Ortaçağ Tarihi Bilim Dalı’nda “Halîfet Gazi ve Halîfet-zâdeler” adlı teziyle Yüksek Lisansı bitirdi. 1992 yılında ortaöğretimde Tarih Öğretmeni olarak görev yaptı. 1994 yılında Selçuk Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Tarih Bölümünde Ortaçağ Tarihi Araştırma Görevliliğine atandı. 2001 yılında Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Tarih Anabilim Dalı Ortaçağ Tarihi Bilim Dalı’nda “Danişmendliler Devleti ve Kültürel Mirasları” adlı teziyle doktorasını tamamladı. 1996 yılından itibaren Öğretim Görevlisi olarak İslam Öncesi Türk Tarihi ve Ortaçağ Türk-İslâm Tarihi alanında dersler vermeye başladı 2010 yılında Genel Türk Tarihi Anabilim Dalı’nda Dr. Öğr. Üyesi oldu. 2012 yılında YÖK Bursu ile gittiği İngiltere’nin başkenti Londra’da School of Oriental and African Studies (SOAS) Kütüphanesi ve British Library’de araştırmalarda bulundu. 2020 yılında Ortaçağ Tarihi Anabilim Dalı’nda Doçent oldu. Selçuklu Tarihi ve Medeniyeti ile ilgili düzenlenen “II. Uluslararası Selçuklu Kültür ve Medeniyeti Selçuklularda Bilim ve Düşünce Sempozyumu” (2011), “Uluslararası Selçuklular ve Haçlılar Sempozyumu” (2016), “Uluslararası Selçuklu Tarihi ve Tarihçiliğinin Temel Meseleleri (2019) yılında “Uluslararası Anadolu’nun İrfan Çağı (XIII-XIV. Yüzyıllar) Sempozyumu” gibi bilimsel toplantılarda düzenleme kurulu üyesi ve editör olarak görev aldı. Ayrıca Türk Sultanları/Büyük Selçuklu Ar-Ge Projesi’nde “araştırmacı” (2021), Türkiye Selçuklu Sultanları Külliyatı (Saltanat Dönemleri ve Akademik Alana Tanıtımları) Yayın Ar-Ge Projesi’nde “cilt editörü (cilt proje yürütücüsü) ve araştırmacı” (2022), Türkiye Selçuklu Sultanları Ar-Ge Projesinde ise “proje yürütücüsü ve araştırmacı” (2023) olarak görev yaptı.Selçuklular, Müslüman Türk Devletleri, İlk Anadolu Beylikleri konularında çalışmalar yapmakta olup bunlarla ilgili çeşitli kitap, makale, bildiri ve ansiklopedi maddeleri bulunmaktadır. Bazı çalışmaları: İbn Fazlan Seyahatnâmesine Göre İtil Bulgarları, Sultan Sencer, Sultan I. Kılıç Arslan.
F.Gül Koçsoy graduated from the Department of English Language and Literature at Ataturk University in Erzurum. She completed her MA on Katherine Anne Porter’s short fiction and her Doctorate on Willa Cather’s novels. After her graduation from the university, she worked as an English teacher for four years in Erzurum and as an instructor at Karadeniz Technical University in Trabzon for eight years. Currently, she works as an Associate Prof. Dr. at Firat University in Elazig, Turkey. Her research interests are American culture and literature.
04.04.1965 yılında Ünye'de doğdu. İlk ve orta öğrenimini İstanbul'da tamamladı. 1985 yılında Ege üniversitesi Edebiyat Fakültesine girdi. 1989 yılında buradan mezun oldu. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Türk Dili ve Edebiyatı Eğitimi Anabilim Dalı'nda Yüksek lisans Eğitimini 1995 yılında; aynı üniversitede Türk Dili ve Edebiyatı Anabilim Dalı'nda 2003 yılında doktora eğitimini tamamladı. 2004-2008 yılları arasında Balıkesir Üniversitesi Necati Bey Eğitim Fakültesi'nde, 2008-2011 yılları arasında Erzincan Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi'nde görev yaptı. 2011 yılından bu yana Giresun Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi'nde görevine devam etmektedir.
Web
Web
Dr. Abolghasem Yaghoobi, İran'ın Hamedan şehrindeki Bu-Ali Sina Üniversitesi Psikoloji Bölümü'nde seçkin bir profesördür. Uzmanlık alanları arasında özel çocuklar psikolojisi, öğrenme güçlükleri, öğrenme ve motivasyon, pozitif psikoloji, ahlak psikolojisi ve eğitimde adalet yer almaktadır. "Bilişsel ve Üstbilişsel Psikoloji" ve "Öğrenme Güçlükleri" gibi birçok yüksek tirajlı kitabın yazarı olan Dr. Yaghoobi, aynı zamanda International Journal of Mental Health and Addiction, OMEGA - Journal of Death and Dying ve Journal of Modern Psychological Researches gibi saygın dergilerde 150'den fazla hakemli makale yayınlamıştır.
Dr. Yaghoobi, Current Psychology ve Psychological Reports gibi uluslararası dergilerde hakemlik yapmakta ve aynı zamanda Q1 kategorisindeki Biquarterly Journal of Cognitive Strategies in Learning dergisinin baş editörlüğünü yürütmektedir. Iranian Journal of Learning and Memory, Iranian Evolutionary and Educational Psychology Journal, Psychological Research in Individuals with Exceptional Needs, Educational Psychology, Biannual Peer Review Journal of Clinical Psychology & Personality ve Journal of Psychological Achievements gibi çeşitli dergilerin yayın kurullarında da yer almaktadır.
Dr. Yaghoobi, birçok Seçkin Araştırmacı Ödülü'nün sahibi olmuş ve 2024 yılında İran'da Ulusal Model Profesör olarak tanınmıştır. Şu anda pozitif psikoloji alanında araştırmalarına devam etmekte ve uluslararası iş birliklerine açık olduğunu belirtmektedir.
Kambiz Karimi, Hamedan'daki Bu-Ali Sina Üniversitesi'nden Eğitim Psikolojisi alanında doktora derecesine sahiptir. Hem Bu-Ali Sina Üniversitesi'nde hem de milli eğitim sisteminde geniş öğretim deneyimi bulunan Dr. Karimi, bu sayede pedagojik uygulamalarda sağlam bir birikim elde etmiştir. Uzmanlık alanları ölçek geliştirme ve uyarlama, disleksi ve motivasyon olan Dr. Karimi, bu alanlarda araştırma ve uygulama yoluyla önemli katkılarda bulunmuştur. Akademik çalışmalarının yanı sıra, prestijli uluslararası dergilerde hakemlik yapmaktadır. Dr. Karimi, bu alanlardaki bilgi birikimini ilerletmek için dünya çapındaki araştırmacılarla iş birliği yapmaya heveslidir.
ÖZGEÇMİŞ
1. Soyadı: SHARSHEMBIEVA
2. Adı: Taalai
3. Baba adı: Sultan
4. Doğum tarihi: 08.11.1965
5. Doğum yeri: Naryn Bölgesi, Tien-Şan İlçesi, Döbölü Köyü
6. İkamet adresi: Bişkek, Masaliyev Caddesi 41, Daire 2
7. İletişim bilgileri:
Cep telefonu: +996 706 489 565
E-posta: shartaalay@mail.ru
8. Eğitim / Akademik unvan / Bilimsel derece
Yıl: 2012
Kurum: Kırgızistan Cumhuriyeti Yüksek Değerlendirme Kurulu
Akademik unvanı: Doçent
Yıl: 1995–1998
Kurum:
Doktora: M. V. Lomonosov Moskova Devlet Üniversitesi, Rusya Federasyonu
Uzmanlık alanı: Sosyoloji Bilimleri Kandidatı -PhD
Yıl: 1988–1993
Kurum: Lisans / Yüksek lisans: Devlet Dilleri ve Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bişkek/Kırgızistan
Uzmanlık alanı: Rus Dili ve Edebiyatı Öğretmeni
9. Diller:
Kırgızca – Anadili
Rusça – Çok iyi
Türkçe – – İyi
İngilizce – Başlangıç seviyesi
10. Üyelikler: Kırgızistan Sosyoloji Derneği üyesi
11.Toplam çalışma süresi: 42 yıl
12. İş Deneyimi:
02/2020 – 05.06.2025
İşyeri: Kırgızistan-Türkiye Manas Üniversitesi
Görev: Doçent, Dr. (Saat Ücretli)
02/2020 – 12/2024
İşyeri: Kırgızistan Milli Bilimler Akademisi, Sosyal Araştırmalar Merkezi
Görev: Kıdemli Araştırmacı
11/2017 – 10/2019
İşyeri: Türkiye Cumhuriyeti Gümüşhane Üniversitesi Sosyoloji Bölümü
Görev: Doç. Dr.
09/2009 – 11/2017
İşyeri: Kırgızistan-Türkiye Manas Üniversitesi
Görev: Dr. Öğr. Üyesi
09/2002
– 09/2009
İşyeri: RDC-Elet Sivil Toplum Vakfı
Görev: Proje Koordinatörü
2001 – 2002
İşyeri: Bişkek Beşeri Bilimler Üniversitesi, Sürekli Eğitim Enstitüsü
Görev: Bölüm Başkanı ve Bölüm Öğretim Üyesi (Doç.Dr.)
1999 – 2001
İşyeri: Kırgızistan Milli Üniversitesi, Sosyoloji ve Pazarlama Araştırmaları Merkezi
Görev: Müdür
1998 – 1999
İşyeri: Bişkek Beşeri Bilimler Üniversitesi, Sosyoloji Bölümü
Görev: Kıdemli Öğretim Görevlisi
1995 – 1998
Görev: Doktora Öğrencisi (Sosyoloji)
1993 – 1995
İşyeri: Bişkek Beşeri Bilimler Üniversitesi, Sosyoloji Bölümü
Görev: Öğretim Görevlisi ve Dekan Yardımcısı
13. Başlıca Araştırma Projeleri:
01.2022– 12.2024
Proje adı ve yürütücü kurum:
Proje Adı: “Şangay İşbirliği Örgütü Çerçevesinde Çağdaş Güvenlik Sorunları Bağlamında Kırgızistan’ın Yeri”
Destekleyen Kurum: Kırgızistan Cumhuriyeti Eğitim ve Bilim Bakanlığı
Yürütücü: J. Balasagın Kırgız Milli Üniversitesi, Tarih ve Bölge Çalışmaları Fakültesi, Bölge ve Kırgız Çalışmaları Anabilim Dalı.
11.2023 – 12.2024
Proje adı ve yürütücü kurum: Proje Adı: “Kırgızistan’da kimliklerin (soylu-aşiret kimliği, bölgesel kimlik, etnik kimlik, dini kimlik, vatandaşlık kimliği – Kırgız Jarany) oluşumu ve karşılıklı etkilerine dair kapsamlı temel araştırma”
Destekleyen Kurum: Kırgızistan Cumhuriyeti Hükûmeti.
04–06.2023
Proje adı ve yürütücü kurum:
Proje Adı: “Türkobarometre 2023: Türk devletlerinde kimlik ve kültür etkileşimi ile Türk devletlerinin yakınlaşmasına dair algı”
Yürütücü Kurumlar: Türk Akademisi, Kırgızistan Sosyoloji Derneği, Kırgızistan Milli Bilimler Akademisi Felsefe, Hukuk ve Siyasal Araştırmalar Enstitüsü, Sosyal Araştırmalar Merkezi.
03–04.2022
Proje adı ve yürütücü kurum: Proje Adı: Yeşil İklim Fonu / Birleşmiş Milletler Dünya Gıda Programı kapsamında: “Bilgi, tutum ve uygulamaların araştırılması (KAP)” projesi.
Yürütücü Kurum: СAIС A.Ş.
10–11.2021
Proje adı ve yürütücü kurum:
Proje Adı: “Kırgızistan’da çocuk göçmenlerin haklarının COVID-19 bağlamında korunmasına yönelik etkilerin değerlendirilmesi” projesi.
Destekleyen Kurumlar: UNICEF ve Kırgızistan Ombudsmanlık Ofisi.
07–08.2021
Proje adı ve yürütücü kurum:
Proje Adı: CASA-1000 “Yerel toplulukları destekleme” projesi kapsamında temel araştırma.
Destekleyen Kurum: Dünya Bankası.
05–06.2021
Proje adı ve yürütücü kurum:
Proje Adı: “Kırgızistan’daki seçimlerde idari kaynakların kötüye kullanımı üzerine araştırma” projesi.
Destekleyen Kurumlar: IFES Kırgızistan ve USAID.
02–03.2016
Proje adı ve yürütücü kurum: Proje Adı: USAID projesi: “Sivil toplumun kamu hizmetlerini izlemesi yoluyla vatandaş geri bildiriminin teşviki”.
Yürütücü Kurum( Sivil Toplum Kuruluşu): “Taza Şailoo” Derneği.
03–04.2015
Proje adı ve yürütücü kurum:
Proje Adı: USAID Projesi: “USAID İş Geliştirme Girişimi”
Yürütücü Kurum: CAIConsulting A.Ş.
03–04.2014
Proje adı ve yürütücü kurum: Proje Adı: “Kırgızistan'da Yolsuzluk: Kapsamı, Nedenleri ve Azaltma Olanakları”
Destekleyen Kurumlar: Kırgızistan Cumhuriyeti Ekonomi Bakanlığı ve Dünya Bankası destekli proje:
Yürütücü Kurum: CAIConsulting A.Ş.
03–04.2013
Proje adı ve yürütücü kurum:
Proje Adı: “Kırgızistan Cumhuriyeti’nde okul öncesi ve okul düzeyinde bilgi, tutum ve deneyimlerin incelenmesi” Destekleyen Kurum: UNICEF
Yürütücü Kurum: CAIConsulting A.Ş.
07–08.2011
Proje adı ve yürütücü kurum:
Proje Adı: “Tüketim mallarında fiyat oluşum mekanizmasının araştırılması”
Destekleyen Kurum: Kırgızistan Cumhuriyeti Merkez Bankası Projesi:
Yürütücü Kurum: CAIConsulting A.Ş.
07–08.2001
Proje adı ve yürütücü kurum:
İngiltere’nin “Save the Children” Vakfı Projesi:
“Okul öncesi yaştaki çocukların gelişimi ve desteklenmesi.”
09–11.2009
Proje adı ve yürütücü kurum:
Proje Adı: “Karar alma süreçlerinde sivil toplum kurumlarının rolü.”
Destekleyen Kurum: UNDP Projesi:
05–07.2001
Proje adı ve yürütücü kurum:
Proje Adı: “Aral Denizi Sorunları – B Bileşeni.”
Destekleyen Kurum: Dünya Bankası Projesi:
02–03.2001
Proje adı ve yürütücü kurum: Proje adı:“Kırgızistan’da hayvancılıkla uğraşan kırsal topluluklarda gelir ve istihdamın artırılması.”
Destekleyen Kurum: Birleşik Krallık DFID Projesi:
Ve diğer projeler...
14. Verilen Başlıca Dersler:
Genel Sosyoloji, Sosyolojik Araştırma Yöntem ve Teknikleri (nicel ve nitel yöntemler), İktisat Sosyolojisi, Kent Sosyolojisi, Sosyal Psikoloji, Çatışma Sosyolojisi, Küreselleşme Sosyolojisi, Güvenlik Sosyolojisi, Sosyal Kurumlar, Sapkın Davranışlar Sosyolojisi, Çevre Sosyolojisi, Eğitim Sosyolojisi, Kültür ve Değer Araştırmaları, Orta Asya Çalışmaları, Emek ve Örgüt Sosyolojisi vb.
15. Başlıca Akademik Yayınlar:
I. Kitaplar
1. Sosyoloji. Ders kitabı. Cilt 1. Bişkek, 2011. 277 s.
2. Sosyal Hizmette Araştırma Yöntemleri. Eğitim ve metodoloji kitabı. Bişkek, 2011. 120 s.
3. "Kırgızistan’da Sosyolojinin Kurumsallaşması" – 4 Bölüm Yazarı ve Genel editör: T. Şarshembiyeva. Bişkek: AVRASYA PRESS, 2023. 222 s.
4. "Sosyolojik Açıklamalı Sözlük" – derleyen: T. Şarshembiyeva. Bişkek: AVRASYA PRESS, 2023. 534 s.
II. Kitap Bölümleri
1. Bölgesel Toplulukların Devletleşme Sürecindeki Rolü (şehir kimliği örneği üzerinden) // “Kırgız Devletleşmesini Güçlendirme Sorunları (Sosyolojik Araştırma Sonuçları)”. Bişkek, 2016. ss. 120–157.
2. Kırgız Cumhuriyeti’nin Küresel Güvenlik Alanındaki Yeri // “Kırgız Cumhuriyeti’ni Güçlendirme Yollarının Analizi (Sosyolojik Araştırma Sonuçları)”. Bişkek, 2016. ss. 17–40.
3. Ekonomik ve Sosyal Alanların Devletin Güçlülüğünü Koruma Sürecindeki Rolü // “Kırgız Cumhuriyeti’ni Güçlendirme Yollarının Analizi (Sosyolojik Araştırma Sonuçları)”. Bişkek, 2016. ss. 88–132.
4. Kırgızistan’da Gençlerin Yaşlılara Yönelik Tutumları (2018). ‘’Kırgızistan’ın Toplumsal Yapısı’’. (Ali Ünal ile birlikte hazırlanmıştır), BYR Publishing House, s.19-51
III. Makaleler
1. "ÇHC’nin Kırgızistan Cumhuriyeti’ndeki Yatırım Faaliyetleri" (ortak yazarlıkla) // Dünya Ekonomisi ve Uluslararası İlişkiler, 2024, Cilt 68, Sayı 4, ss. 77–86. (SCOPUS)
2. "Toplumun ve Gençliğin Konsolidasyonuna Yönelik Teorik Yaklaşımlar: Kavramların Analizi" // Kırgızistan Üniversiteleri Haber Bülteni, Sayı 4, 2024.
3. "Küreselleşme Sürecinin Modern Kırgız Gençliğinin Konsolidasyonuna Etkisi" (ortak yazarlıkla) // Kırgızistan’da Bilim, Yeni Teknolojiler ve Yenilikler, Sayı 7, 2024.
4. "Eğitim, Kırgızistan’daki Üniversite Gençliği İçin Birleştirici Bir Faktör Olarak" // “Sosyal Süreçlerin Modellemesi Sorunları: Rusya ve Asya-Pasifik Ülkeleri” konulu uluslararası katılımlı bilimsel-pratik konferans bildirileri. 2024.
5. "Günümüz Aşamasında Türk Devletlerinin Kültürel ve Eğitimsel Entegrasyonu" (ortak yazarlıkla), ss. 65–77 // Altay Türk Medeniyetinin Kökleri: Uluslararası Bilimsel Konferans Bildirileri. Barnaul, 10 Kasım 2022. Yay. Haz.: S.V. Zemlyukov. Barnaul: Altay Devlet Üniversitesi Yayınları, 2023. 389 s.
6. "Okul Eğitimi Reformu: Öğretim Modellerinin Sentezi" // Universum: Sosyal Bilimler, e-dergi, Sayı 9 (88), 2022. https://7universum.com/ru/social/archive/item/14240
7. Kırgızistan’da Çok Dilli Eğitimin Uygulanma Süreçleri // Bilim. Kırgızistan’da Yeni Teknolojiler ve Yenilikler. Sayı 9, Kasım 2021, ss. 166–170.
8. İnternetin Genç Bireylerin Kişilik Gelişimine Etkisi // Ekonomi ve Modern Yönetim: Teori ve Pratik. Uluslararası Bilimsel-Pratik Konferans Bildirileri. 13 Nisan 2017, Cilt 1 / Editör: Prof. V. N. Uzunov. – Simferopol: UEU Yayınları, 2017. ss. 23–31.
9. Modern Kırgızistan’da Vatanseverliğin Gelişimi // Sosyal Süreçlerin Modellemesi Sorunları: Rusya ve Asya-Pasifik Ülkeleri. II. Tüm Rusya Bilimsel-Pratik Konferansı Bildirileri. 7–8 Aralık 2016. ss. 510–512.
10. Kırgızistan Halklarının Konsolidasyonunda Çok Kültürlü Eğitimin Rolü // Sosyoloji ve Toplum: Sosyal Eşitsizlik ve Sosyal Adalet. V. Tüm Rusya Sosyoloji Kongresi Bildirileri. 19–21 Ekim 2016. Rusya, Yekaterinburg. ss. 1049–1059.
11. Ücretli Eğitim, Sosyal Eşitsizliği Pekiştiriyor // Sosyoloji ve Toplum: Sosyal Eşitsizlik ve Sosyal Adalet. V. Tüm Rusya Sosyoloji Kongresi Bildirileri. 19–21 Ekim 2016. Rusya, Yekaterinburg. ss. 7456–7466.
12. Kırgızistan’da “Vatanseverlik” Algısı Üzerine Bir Araştırma // Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2015, 19(2): ss. 175–185.
13. Şehirde Yaşayan Kırgızların Sosyokültürel Kimliği // BSÜ Bülteni, 2015, Sayı 3–4, ss. 110–113.
14. Yükseköğretim, Kırgızistan’ın Yenilikçi Kalkınma Faktörü Olarak // Bilim Haberleri, Sayı 3, 2015, ss. 145–148.
15. Modern Kırgızistan’da Etnik Gruplar Arası İlişkiler // OSHÜ Bülteni, Sayı 3, Cilt 1, 2014, ss. 174–179.
16. Kırgız Gençliğinin Göç Hareketliliği // Altay Communities: Migrations and Emergence of Nations, İstanbul, 2014, ss. 163–175.
17. Türk Kökenli Halkların Kültürel Benzerliklerine Dair Bazı Gözlemler // “Türk Medeniyeti Dünya Medeniyeti Çerçevesinde” Makaleler Derlemesi, Eskişehir, 2014, ss. 321–329.
18. Kırgızistan’da Yaşlıların Sosyal Sorunları (Huzurevleri Örneği) // BSÜ Bülteni, 2014, Sayı 2(28), ss. 245–248.
19. Kırgız Cumhuriyeti’nde Gençlik Politikalarının Uygulanmasının Analizi // J. Balasagın KNU Bülteni, Sayı 4, 2014, ss. 290–297.
20. Kırgızistan’daki Göç Hareketliliği // Altay Communities: Migrations and Emergence of Nations, İstanbul, 2013, ss. 175–189. (1. Baskı)
21. Yaşlıların Sosyo-Psikolojik Sorunları // Kazakistan Bilim Dünyası, 2012, Sayı 1, ss. 126–130.
22. Kırgız Gençliğinin Sosyal Göç Hareketliliğinin Özellikleri (2. ve 3. grup gençlerle yapılan görüşme sonuçları) // Uluslararası Üniversite Bülteni, Sayı 1(21), 2012, ss. 99–102.
23. Yaşlıların Sosyo-Psikolojik Sorunları // BSÜ Bülteni, Sayı 1(21), 2012, ss. 43–46.
24. Modern Toplumda Kuşaklar Arası İlişkileri Normalleştirme Yolu Olarak Yaşlı Eğitimi // BSÜ Bülteni, Sayı 3(23), 2012, ss. 100–103.
25. Mesleki ve Kişisel Kendini Belirlemenin Farklı Tipolojileri // BSÜ Bülteni, Sayı 1(18), 2011, ss. 44–47.
26. Karar Alma Sürecine Vatandaş Katılımı: Eğilimler, Özellikler ve Sorunlar // J. Balasagın KNU Bülteni, Sayı 2, 2011, ss. 282–287.
27. Yükseköğretimin Etnik Gruplar Arası İlişkilerin İnsanileştirilmesindeki Rolü // I. Razzakov KGTÜ Haberleri, Sayı 22, 2011, ss. 369–372.
28. Sivil Toplum Kurumlarının Karar Alma Sürecindeki Rolü // BSÜ Bülteni, Sayı 1(16), 2010, ss. 25–30.
29. Kırgızistan’da Bilimin Gelişim Sorunları ve Perspektifleri // BSÜ Bülteni, Sayı 2(17), 2010, ss. 60–64.
30. Kırgızistan Cumhuriyeti’nde Sosyoloji ve Sosyolojik Eğitim: Gelenekler ve Günümüz // BSÜ Bülteni, Sayı 2(17), 2010, ss. 52–55.
31. Yönetim Sosyolojisi: Kurumsal Değerlerin Uyum Süreci // BSÜ Bülteni, Sayı 2(17), 2010, ss. 60–63.
32. Ailenin İmajının Oluşumunda Medyanın Rolü // KGUSTA Bülteni, Sayı 4(30), 2010, ss. 241–246.
33. Etnik Gruplar Arası Uyumda Eğitimin Rolü // J. Balasagın KNU Bülteni, Sayı 1, 2009, ss. 131–135.
ve diğerleri.
1976 yılında doğdu.
1998 yılında Belgrad Filoloji Fakültesi, Doğu Dilleri Bölümü’nden mezun oldu.
Yüksek lisans tezi: 1950–1990 yılları arasında Saraybosna’daki Şarkiyat Enstitüsü tarafından yayımlanan Osmanlı diplomatik kaynakları (2004).
Doktora tezi: 15. yüzyılın ortalarından 16. yüzyılın sonlarına kadar Kruševac Sancağı’nda sosyal ve ekonomik ilişkiler (Saraybosna Felsefe Fakültesi, 2013).
2002 yılından bu yana Tarih Enstitüsü’nde çalışmaktadır.
Tarih Enstitüsü Bilim Kurulu üyesidir.
Araştırma Alanı:
Geç Orta Çağ ve Erken Yeni Çağ döneminde (15.–18. yüzyıl) Osmanlı Balkanları’nın sosyal ve ekonomik tarihi.
Tarandığımız Dizinler:
e-ISSN: 2148-5232