Ülkelerin refah düzeylerinin artmasıyla birlikte
tüketiciler, tükettikleri gıdaların besin öğesi içeriğine, güvenilirliğine ve
sağlıklı olmasına daha çok önem vermektedir. Bu çalışmada, Türkiye ve
Avrupa’daki tüketicilerin besin etiketi okuma alışkanlığını etkileyen
faktörlerin belirlenmesi amaçlanmıştır. Genel olarak, ambalajlı gıda
ürünlerinin üzerindeki etiket bilgilerinin okunma sıklığı incelendiğinde,
sıklığın çalışmalarda yer alan insanların sosyodemografik özelliklerine,
kişilerin sağlıklı beslenmeye karşı duydukları ilgiye, beslenme bilgi
düzeylerine ve yaş aralıklarına göre değişiklik gösterebildiği belirlenmiştir. Buna ek olarak, sağlıklı
beslenme için uygun ürün seçimi yapma konusunda bir bilgi açığı olduğu da
bulunmuştur. Bu
bağlamda, tüketicilerin besin etiketlerini okuma oranlarının artırılması için
tüketicilerin bilinçlendirilmesi göz önüne alınmalıdır.
Beslenme Bilgisi Besin Etiketi Okuma Besin Etiketleri Tüketici Davranışları
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 6 Sayı: 4 |