Bu
çalışma hemşirelik bölümü öğrencilerinin ölmekte olan bireyin bakımına ilişkin
tutumlarını belirlemek amacıyla kesitsel olarak yürütülmüştür.
Araştırma
örneklemi, bir üniversitenin sağlık bilimleri fakültesi hemşirelik bölümü
ikinci, üçüncü ve dördüncü sınıf düzeyindeki 161 öğrenciden oluşmuştur. Veriler
tanıtıcı özelikler bilgi formu ve Frommelt Ölmekte Olan Bireyin Bakımına
İlişkin Tutum Ölçeği kullanılarak toplanmıştır.
Öğrencilerin
%59,6’sı yaşam sonu bakıma ilişkin eğitim aldığını belirtmiştir. Hemşirelik
öğrencilerinin %45,9’ u ölüme karşı tutumun evrensel olduğunu ve ölümün doğal
karşılanması gerektiğini düşündüklerini ifade etmişlerdir. Öğrencilerin yaşları
ile ölümden kaçma davranışları arasında negatif yönde anlamlı ilişki olduğu, 3.
sınıf öğrencilerinin kabul edici yaklaşım ve ölümü kabullenme alt boyutlarının
diğer sınıflara göre daha düşük olduğu belirlenmiştir. Ayrıca yaşam sonu bakıma
ilişki bilgi alanların, Ölüm Korkusu puan ortalamaları ve daha önce ölmekte
olan hastaya bakım verme deneyimi olmayanların, Tarafsız Kabullenme puan
ortalamaları diğer gruplara göre yüksek bulunmuştur.
This cross-sectional study was conducted
to determine nursing students' attitudes towards care of dying individuals.
Research sample consisted of 161
students at 2nd, 3rd and 4th grade level among the nursing department students
of a university. Data were collected using the descriptive information form and
“Frommelt Attitudes Toward Care of the Dying” Scale.
Sixty percent of the nursing students
stated that they are trained in end-of-life care. Forty six percent of nursing
students stated that the attitude towards death is universal and that death
should be regarded as natural phenomenon. There was a significant negative
correlation between students’ age and their death-avoidance behavior. It has
been determined that acceptance approach and death acceptance sub-dimensions of
third grade students were lower than the other classes. In addition, scores of
fear of death subscale were found higher than the other groups. Furthermore,
those who didn’t have previous care experience in dying patients were found to
have higher levels of impartial acceptance subscale scores than the other
groups.
Attitudes of the students towards the
care of the dying individual were found to be moderate. It is important for
nursing students more education opportunities to learn more about end-of-life
care and to develop skills in looking after dying patients and their families.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Mart 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 8 Sayı: 1 |