Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

The Role of Multiculturalism and Gastronomy on Destination Marketing

Yıl 2024, , 134 - 153, 24.03.2024
https://doi.org/10.32572/guntad.1336866

Öz

Gastronomy has increasing importance within the scope of destination marketing literature. Located in the Eastern Mediterranean, the Turkish Republic of Northern Cyprus (TRNC) has diversified the multicultural structure that it has acquired throughout history with gastronomy products and has the potential to become an important gastronomy destination. The problem of this study is the uncertainty of not revealing the current situation and the potential of gastronomy within TRNC. In this direction, the study aims to determine the role of the multicultural structure of the TRNC in gastronomy and to reveal the current situation and potential of gastronomy in this country within the scope of destination marketing. In the determination of the research population, consists of the chefs of the five-star hotels are determined as the population. In the analysis of the data, thematic content analysis was performed. The data revealed that the multicultural structure of the TRNC creates many unique food and beverage products within TRNC. It has been found that gastronomy tourism is not among the visitors' priorities; however, TRNC’s gastronomy has an important potential, and governmental bodies should develop promotional activities to utilize this potential.

Kaynakça

  • Adalıer, M. (2020). Kıbrıs mutfağında yerel ürünlerde kullanılan malzemelerin ve pişirme yöntemlerinin bölgelere göre analizi [Yüksek Lisans Tezi, Doğu Akdeniz Üniversitesi]. http://i-rep.emu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11129/5491
  • Altun, Ö. & Elidemir, S. N. (2023). Kıbrıs meyhane lezzetlerinin gastronomi turizmi bağlamında incelenmesi. Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler Dergisi, 6(3), 410-426. https://doi.org/10.26677/TR1010.2023.1192
  • Altunışık, R., Boz, H., Gegez, E., Koç, E., Sığrı, Ü., Yıldız, E., & Yüksel, A. (2022). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri: Yeni perspektifler. (V. baskı) Seçkin Yayınevi.
  • Armstrong, D., Gosling, A., Weinman, J., & Marteau, T. (1997). The place of inter-rater reliability in qualitative research: An empirical study. Sociology, 31(3), 597-606.
  • Aydın, S. & Sezerel, H. (2017). Seyahat motivasyonlarına ilişkin bir yazın incelemesi. Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 7(2), 118-140.
  • Başkale, H. (2016). Nitel araştırmalarda geçerlilik, güvenirlik ve örneklem büyüklüğünün belirlenmesi. Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Elektronik Dergisi, 9(1), 23-28.
  • Bayram, Ü. (2023). Gastronomi turlarında memnuniyet yaratan unsurlar. Güncel Turizm Araştırmaları Dergisi, 7(1), 219-239. https://doi.org/10.32572/guntad.1219619
  • Boyne, S., Hall, D. & Williams, F. (2003). Policy, support, and promotion for food-related tourism initiatives. Journal of Travel & Tourism Marketing, 14, 131-154. https://doi.org/10.1300/J073v14n03_08
  • Bucak, T. & Aracı, Ü. E. (2013). Türkiye’de gastronomi turizmi üzerine genel bir değerlendirme. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 16(30), 203-216.
  • Bulut, S. H. (2019). Ulusal gastronomi kimliğinin geliştirilmesi ve turistik tanıtımında karşılaşılan sorunlar. İnönü Üniversitesi Kültür ve Sanat Dergisi, 5(1), 60-65. https://doi.org/10.22252/ijca.563492
  • Canizares, S. M. & Guzman, T. L. (2012). Gastronomy as a tourism resource: Profile of the culinary tourist. Current Issues in Tourism, 15(3), 229-245. https://doi.org/10.1080/13683500.2011.589895
  • Cohen, E., & Avieli, N. (2004). Food in tourism: Attraction and impediment. Annals of Tourism Research, 4, 755-778. https://doi.org/10.1016/j.annals.2004.02.003
  • Çavuşoğlu, M. & Çavuşoğlu, O. (2018). Gastronomi turizmi ve Kıbrıs sokak lezzetleri üzerine bir araştırma. Güncel Turizm Araştırmaları Dergisi, 2(Ek.1), 637-651.
  • Çavuşoğlu, M. (2023). Yöresel cittaslow şehir lezzetlerinin gastronomi turizmi açısından önemi: Kuzey Kıbrıs örneği. Gastroia: Journal of Gastronomy And Travel Research, 7(2), 407-418. https://doi.org/10.32958/gastoria.1368959
  • Çelik, H., Başer Baykal, N., & Kılıç Memur. H. N. (2020). Qualitative data analysis and fundamental principles. Journal of Qualitative Research in Education, 8(1). https://doi.org/10.14689/issn.2148-2624.1.8c.1s.16m
  • Doğdubay, M., Sarıoğlan, M. & Türkmen, B. M. (2023). Toplu yiyecek üretimi gerçekleştiren işletmelerde fiziki mutfak planlaması. Journal of Gastronomy Hospitality and Travel (Online), 6(1), 157-167. https://doi.org/10.33083/joghat.2023.255
  • Erciyas, N. & Yılmaz, İ. (2021). Gastronomi turizminin gelişiminde gastronomi festivalleri ve Türkiye’deki mevcut durum. ART/icle: Sanat ve Tasarım Dergisi, 1 (1), 91-108.
  • Freedman, I. (2016). Cultural specificity in food choice – The case of ethnography in Japan, Appetite, 96, 138-146. https://doi.org/10.1016/j.appet.2015.09.006
  • Glaser, B.G. & Strauss, A.L. (2017). Discovery of grounded theory: Strategies for qualitative research (I. baskı). Routledge Press.
  • Gökbulut, B. & Yeniasır, M. (2021). Kıbrıs Türk yemek kültürünün değişimi üzerine bir inceleme. Uluslararası Uygur Araştırmaları Dergisi, 18, 42-61. https://doi.org/10.46400/uygur.980229
  • Hall, M.C., Sharples, L., Mitchell, R., Macionis, N. & Cambourne, B. (2003). Food tourism around the world: development, management and markets (I. baskı). Butterworth-Heinemann: Elsevier.
  • Hasgüler, M. & Özkaleli, M. (2012). Kıbrıs’ta kimlik ve değişim (I. baskı). Alfa Yayınları.
  • Henderson, J.C. (2009). Food tourism reviewed, British Food Journal, 111(4), 317-326. https://doi.org/10.1108/00070700910951470
  • Herman, J. L. (2023). Tracing terroir(s): The role of maps, guidebooks, and regional products in constructing the French gastronomic imaginary. Food, Culture & Society, https://doi.org/10.1080/15528014.2023.2221139
  • Horng, J. & Tsai, C. (2012). Culinary tourism strategic development: An Asia-Pacific perspective. International Journal of Tourism Research, 14, 40-55. https://doi.org/10.1002/jtr.834
  • Hjalager, A., & Richards, G. (2002). Tourism and gastronomy (I. baskı). Taylor & Francis.
  • İslamoğlu, M. (2013). Geleneksel Kıbrıs Türk mutfağı (I. baskı). Gökada Yayınları.
  • Kilitkayalı, T. (2023). Gelenekselden moderne Kıbrıs mutfağı (I. baskı). Doğu Akdeniz Üniversitesi Yayınevi.
  • Kim, Y., Eves, A., & Scarles, C. (2009). Building a model of local food consumption on trips and holidays: A grounded theory approach. International Journal of Hospitality Management, 3, 423-431. https://doi.org/10.1016/j.ijhm.2008.11.005
  • Kirk, J. & Miller, M. L. (1986). Reliability and validity in qualitative research (I. baskı). Sage Publications.
  • Kivela, J. & Crotts, J. C. (2006). Tourism and gastronomy: Gastronomy’s influence on how tourists experience a destination. Journal of Hospitality & Tourism Research, 30(3), 354–377. https://doi.org/10.1177/1096348006286797
  • KKTC Turizm Planlama Dairesi (2023). Turizm istatistikleri. https://turizmplanlama.gov.ct.tr/2023-Turizm-Istatistikleri adresinden 1 Ağustos 2023 tarihinde alınmıştır.
  • Kymlicka, W. (1998). Çokkültürlü yurttaşlık: Azınlık haklarının liberal teorisi (I. baskı). Abdullah Yılmaz (Çev.) Ayrıntı Yayınları.
  • Milman, A. (2006). The role of theming in destination Development. Türk-Kazak Uluslararası Turizm Konferansı, Akdeniz Üniversitesi Alanya İşletme Fakültesi, Antalya, Türkiye.
  • Moghaddam A. (2006). Coding issues in grounded theory. Issues in Educational Research, 16, 52-66.
  • Mohanty, P. P., Rout, H. B. & Sadual, S. K. (2020). Food, culture, and tourism: A gastronomy trilogy enhancing destination marketing, case study of Odisha, India. International Journal of Tourism and Hospitality in Asia Pacific, 3(1), 15–30. https://doi.org/10.32535/ijthap.v3i1.721
  • Nakip, M. & Gökmen, A. (2018). The importance of the destination choices of tourists: The case of Kazakh tourists visiting Turkey. International Journal of Tourism and Hospitality Management in the Digital Age, 2(1), 45-60. https://doi.org/10.4018/978-1-7998-2469-5.ch02
  • Nebioğlu, O. (2021). Restoran işletmelerinin menülerindeki yöresel yemekleri inceleyen yerli yazın üzerine bir meta sentez çalışması. Alanya Akademik Bakış, 5(2), 1031-1047. https://doi.org/10.29023/alanyaakademik.851849
  • Nelson, V. (2023). Reconstructing the microbrewery taproom experiences came through narratives in online travel reviews: A case from Houston, Texas USA. Tourism and Hospitality Research, 1(1). https://doi.org/10.1177/14673584231151894
  • Okumuş, B. & Çetin, G. (2018). Marketing Istanbul as a culinary destination, Journal of Destination Marketing & Management, 9, 340-346. https://doi.org/10.1016/j.jdmm.2018.03.008
  • Okumuş, O., Okumuş, F. & Mckercher, B. (2008). Incorporating local and international cuisines in the marketing of tourism destinations: The cases of Hongkong and Turkey. Tourism Management, 28, 253-261. https://doi.org/10.1016/j.tourman.2005.12.020
  • O’Leary, S., & Deegan, J. (2003). People, pace, place: Qualitative and quantitative images of Ireland as a tourism destination in France. Journal of Vacation Marketing, 9(3), 213-226. https://doi.org/10.1177/135676670300900302
  • Özdemir, G., Yılmaz, M., Yalçın, M. & Alvarez, M.D. (2015). Stakeholders’ perception of Istanbul’s historical peninsula as a tourism destination. Tourism Planning and Development, 12(1), 87-98. https://doi.org/10.1080/21568316.2014.960596
  • Porter, M. E. (1980). Competitive Strategy: Techniques for Analyzing Industries and Competitors. Free Press.
  • Pozzi, A., Cavallone, M. & Wassler, P. (2022). Creative needs in gastronomy tourism: a segmentation of travelers. 19. SIM Conference. Salerno, İtalya.
  • Pike, S. (2015). Destination marketing: Essentials. Routledge Press.
  • Reddy, G. & van Dam, R. (2020). Food, culture, and identity in multicultural societies: Insights from Singapore. Appetite, 149, 104-133. https://doi.org/10.1016/j.appet.2020.104633
  • Richards, G. (2012). Food and the tourism experience: major findings and policy orientations, Transfusion, 13-46. https://doi.org/10.1016/j.annals.2011.05.010
  • Richards, G. (2017). The role of gastronomy in tourism development. 4th Congress of Noble Houses, Guimares, Portekiz.
  • Shuai, Q. & Ning, W. (2004). Towards a structural model of the tourist experience: an illustration from food experiences in tourism, Tourism Management, 25(3), 297-305. https://doi.org/10.1016/S0261-5177(03)00130-4
  • Smith, S. L. J. & Xiao, H. (2008). Culinary tourism supply chains: A preliminary examination. Journal of Travel Research, 46(3), 289-299. https://doi.org/10.1177/0047287506303981
  • Solmaz, S. (2019). Yiyecek içecek işletmelerinde tedarikçi seçimini etkileyen faktörler: Sakarya’daki kafe-restoranlar üzerine bir araştırma. Journal of International Social Research, 12, 1464-1473. https://doi.org/10.17719/jisr.2019.3685
  • Soteriades, M. (2015). Culinary tourism assets and events: Suggesting a strategic planning tool. International Journal of Contemporary Hospitality Management, 27, 1214-1232. https://doi.org/10.1108/IJCHM-11-2013-0519
  • Sidali, K. L. & Hemmerling, S. (2014). Developing an authenticity model of traditional food specialties: Does the self-concept of consumers matter? British Food Journal, 116(11), 1692-1709. https://doi.org/10.1108/BFJ-02-2014-0056
  • Süzal, İ. G. (2010). Cypriot cuisine (I. baskı). Bizim Kitaplar Yayınevi.
  • Şengün, N. (2018). Antik çağda Akdeniz ve Kıbrıs’taki beslenme ve mutfak kültürü [Yüksek Lisans Tezi, Doğu Akdeniz Üniversitesi]. http://hdl.handle.net/11129/5321
  • Şenyapılı, Ö. (2006). Damakta kalan tatların akılda kalan adları: Yiyecek ve içecek adlarının öyküleri. ODTÜ Yayıncılık.
  • Yavuz, M. C. (2007). Uluslararası destinasyon markası oluşturulmasında kimlik geliştirme süreci: Adana örneği. [Yüksek Lisans Tezi, Çukurova Üniversitesi]. https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/363631
  • Yılmaz, G. (2017). Gastronomi ve turizm ilişkisi üzerine bir değerlendirme. Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi. 14 (2), 171-191. https://doi.org/10.24010/soid.335117
  • Yücel G., Şenel, P. & Doğan, S. (2021). Türkiye ve İtalya’da gastronomi turu düzenleyen seyahat işletmelerinin tur içeriklerinin karşılaştırılması. Turizm ve İşletme Bilimleri Dergisi, 1 (2), 75-84.
  • Uzut, İ. (2021). Gastronomi turizmi rekabet analizi: İstanbul örneği. [Doktora Tezi, Sakarya Uygulamalı Bilimler Üniversitesi]. https://doi.org/10.33083/joghat.2022.205
  • Telfer, D. & Wall, G. (2000). Strengthening backward economic linkages: Local food purchasing by three Indonesian hotels. Tourism Geographies, 2, 421-447. https://doi.org/10.1080/146166800750035521
  • Toygar, K. & Toygar, N. B. (2009). Türk mutfak kültürü üzerine araştırmalar. Türk Halk Kültürünü Araştırma ve Tanıtma Vakfı Yayınları.
  • Tikkanen, I. (2007). Maslow's hierarchy and food tourism in Finland: five cases. British Food Journal, 109(9), 721-734. https://doi.org/10.1108/00070700710780698
  • Wijaya, S., King, B., Nguyen, T. H. & Morrison, A. (2013). International visitor dining experiences: A conceptual framework. Journal of Hospitality and Tourism Management, 20, 34-42. https://doi.org/10.1016/j.jhtm.2013.07.001
  • Williams, M., & Moser, T. (2019). The art of coding and thematic exploration in qualitative research. International Management Review, 15, 45. https://doi.org/10.56397/RAE.2022.12.07
  • Yıldırım, İ., Kırıcı Tekeli, E. (2022). The development of gastronomy tourism in the context of destination marketing: A qualitative study on travel agencies. Journal of Business Research-Turk, 14 (4), 2686-2703. https://doi.org/10.20491/isarder.2022.1527
  • Zerenler, M. (2020). Pazarlamanın Nitel Çağı (I. baskı). Çizgi Kitabevi.

Destinasyon Pazarlamasında Çok Kültürlülük ve Gastronominin Rolü

Yıl 2024, , 134 - 153, 24.03.2024
https://doi.org/10.32572/guntad.1336866

Öz

Destinasyon pazarlaması kapsamında gastronominin artan bir önemi bulunmaktadır. Doğu Akdeniz’de yer alan Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti (KKTC) tarih boyunca edindiği çok kültürlü yapısını gastronomi ürünleri ile çeşitlendirmiş ve önemli bir gastronomi merkezi olma potansiyelini barındırmaktadır. Araştırmanın problemi, destinasyon pazarlaması boyutlarından olan gastronominin destinasyon pazarlaması kapsamında KKTC’deki mevcut durumunun ve potansiyelinin ortaya konmamasıdır. Çalışmanın amacı, KKTC’nin çok kültürlü yapısının gastronomideki rolünü tespit etmek ve gastronominin destinasyon pazarlaması kapsamında bu ülkedeki mevcut durumunu ve gelecekte kullanabileceği potansiyelini ortaya çıkarabilmektir. Araştırmada nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Veriler, amaçlı örnekleme yöntemiyle seçilen ve gastronomi ürünlerini sunan beş yıldızlı otellerin şeflerinden oluşan katılımcılardan toplanmıştır. Veriler tematik içerik analizi uygulanmıştır. Elde edilen veriler KKTC’nin çok kültürlü yapısının adaya özgü birçok yiyecek içecek ürünü meydana getirdiğini ortaya koymaktadır. Buna karşılık işletmelerde KKTC’ye özgü yiyecek içecek ürünleri sunulmasına rağmen ziyaretçilerin turizm öncelikleri arasında gastronomi turizmi olmadığı anlaşılmıştır. KKTC gastronomisinin önemli bir potansiyel taşıdığı, bu potansiyelin değerlendirilebilmesi için kamu kuruluşları başta olmak üzere tanıtım faaliyetlerinin geliştirilmesi gerektiği anlaşılmıştır.

Kaynakça

  • Adalıer, M. (2020). Kıbrıs mutfağında yerel ürünlerde kullanılan malzemelerin ve pişirme yöntemlerinin bölgelere göre analizi [Yüksek Lisans Tezi, Doğu Akdeniz Üniversitesi]. http://i-rep.emu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11129/5491
  • Altun, Ö. & Elidemir, S. N. (2023). Kıbrıs meyhane lezzetlerinin gastronomi turizmi bağlamında incelenmesi. Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler Dergisi, 6(3), 410-426. https://doi.org/10.26677/TR1010.2023.1192
  • Altunışık, R., Boz, H., Gegez, E., Koç, E., Sığrı, Ü., Yıldız, E., & Yüksel, A. (2022). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri: Yeni perspektifler. (V. baskı) Seçkin Yayınevi.
  • Armstrong, D., Gosling, A., Weinman, J., & Marteau, T. (1997). The place of inter-rater reliability in qualitative research: An empirical study. Sociology, 31(3), 597-606.
  • Aydın, S. & Sezerel, H. (2017). Seyahat motivasyonlarına ilişkin bir yazın incelemesi. Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 7(2), 118-140.
  • Başkale, H. (2016). Nitel araştırmalarda geçerlilik, güvenirlik ve örneklem büyüklüğünün belirlenmesi. Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Elektronik Dergisi, 9(1), 23-28.
  • Bayram, Ü. (2023). Gastronomi turlarında memnuniyet yaratan unsurlar. Güncel Turizm Araştırmaları Dergisi, 7(1), 219-239. https://doi.org/10.32572/guntad.1219619
  • Boyne, S., Hall, D. & Williams, F. (2003). Policy, support, and promotion for food-related tourism initiatives. Journal of Travel & Tourism Marketing, 14, 131-154. https://doi.org/10.1300/J073v14n03_08
  • Bucak, T. & Aracı, Ü. E. (2013). Türkiye’de gastronomi turizmi üzerine genel bir değerlendirme. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 16(30), 203-216.
  • Bulut, S. H. (2019). Ulusal gastronomi kimliğinin geliştirilmesi ve turistik tanıtımında karşılaşılan sorunlar. İnönü Üniversitesi Kültür ve Sanat Dergisi, 5(1), 60-65. https://doi.org/10.22252/ijca.563492
  • Canizares, S. M. & Guzman, T. L. (2012). Gastronomy as a tourism resource: Profile of the culinary tourist. Current Issues in Tourism, 15(3), 229-245. https://doi.org/10.1080/13683500.2011.589895
  • Cohen, E., & Avieli, N. (2004). Food in tourism: Attraction and impediment. Annals of Tourism Research, 4, 755-778. https://doi.org/10.1016/j.annals.2004.02.003
  • Çavuşoğlu, M. & Çavuşoğlu, O. (2018). Gastronomi turizmi ve Kıbrıs sokak lezzetleri üzerine bir araştırma. Güncel Turizm Araştırmaları Dergisi, 2(Ek.1), 637-651.
  • Çavuşoğlu, M. (2023). Yöresel cittaslow şehir lezzetlerinin gastronomi turizmi açısından önemi: Kuzey Kıbrıs örneği. Gastroia: Journal of Gastronomy And Travel Research, 7(2), 407-418. https://doi.org/10.32958/gastoria.1368959
  • Çelik, H., Başer Baykal, N., & Kılıç Memur. H. N. (2020). Qualitative data analysis and fundamental principles. Journal of Qualitative Research in Education, 8(1). https://doi.org/10.14689/issn.2148-2624.1.8c.1s.16m
  • Doğdubay, M., Sarıoğlan, M. & Türkmen, B. M. (2023). Toplu yiyecek üretimi gerçekleştiren işletmelerde fiziki mutfak planlaması. Journal of Gastronomy Hospitality and Travel (Online), 6(1), 157-167. https://doi.org/10.33083/joghat.2023.255
  • Erciyas, N. & Yılmaz, İ. (2021). Gastronomi turizminin gelişiminde gastronomi festivalleri ve Türkiye’deki mevcut durum. ART/icle: Sanat ve Tasarım Dergisi, 1 (1), 91-108.
  • Freedman, I. (2016). Cultural specificity in food choice – The case of ethnography in Japan, Appetite, 96, 138-146. https://doi.org/10.1016/j.appet.2015.09.006
  • Glaser, B.G. & Strauss, A.L. (2017). Discovery of grounded theory: Strategies for qualitative research (I. baskı). Routledge Press.
  • Gökbulut, B. & Yeniasır, M. (2021). Kıbrıs Türk yemek kültürünün değişimi üzerine bir inceleme. Uluslararası Uygur Araştırmaları Dergisi, 18, 42-61. https://doi.org/10.46400/uygur.980229
  • Hall, M.C., Sharples, L., Mitchell, R., Macionis, N. & Cambourne, B. (2003). Food tourism around the world: development, management and markets (I. baskı). Butterworth-Heinemann: Elsevier.
  • Hasgüler, M. & Özkaleli, M. (2012). Kıbrıs’ta kimlik ve değişim (I. baskı). Alfa Yayınları.
  • Henderson, J.C. (2009). Food tourism reviewed, British Food Journal, 111(4), 317-326. https://doi.org/10.1108/00070700910951470
  • Herman, J. L. (2023). Tracing terroir(s): The role of maps, guidebooks, and regional products in constructing the French gastronomic imaginary. Food, Culture & Society, https://doi.org/10.1080/15528014.2023.2221139
  • Horng, J. & Tsai, C. (2012). Culinary tourism strategic development: An Asia-Pacific perspective. International Journal of Tourism Research, 14, 40-55. https://doi.org/10.1002/jtr.834
  • Hjalager, A., & Richards, G. (2002). Tourism and gastronomy (I. baskı). Taylor & Francis.
  • İslamoğlu, M. (2013). Geleneksel Kıbrıs Türk mutfağı (I. baskı). Gökada Yayınları.
  • Kilitkayalı, T. (2023). Gelenekselden moderne Kıbrıs mutfağı (I. baskı). Doğu Akdeniz Üniversitesi Yayınevi.
  • Kim, Y., Eves, A., & Scarles, C. (2009). Building a model of local food consumption on trips and holidays: A grounded theory approach. International Journal of Hospitality Management, 3, 423-431. https://doi.org/10.1016/j.ijhm.2008.11.005
  • Kirk, J. & Miller, M. L. (1986). Reliability and validity in qualitative research (I. baskı). Sage Publications.
  • Kivela, J. & Crotts, J. C. (2006). Tourism and gastronomy: Gastronomy’s influence on how tourists experience a destination. Journal of Hospitality & Tourism Research, 30(3), 354–377. https://doi.org/10.1177/1096348006286797
  • KKTC Turizm Planlama Dairesi (2023). Turizm istatistikleri. https://turizmplanlama.gov.ct.tr/2023-Turizm-Istatistikleri adresinden 1 Ağustos 2023 tarihinde alınmıştır.
  • Kymlicka, W. (1998). Çokkültürlü yurttaşlık: Azınlık haklarının liberal teorisi (I. baskı). Abdullah Yılmaz (Çev.) Ayrıntı Yayınları.
  • Milman, A. (2006). The role of theming in destination Development. Türk-Kazak Uluslararası Turizm Konferansı, Akdeniz Üniversitesi Alanya İşletme Fakültesi, Antalya, Türkiye.
  • Moghaddam A. (2006). Coding issues in grounded theory. Issues in Educational Research, 16, 52-66.
  • Mohanty, P. P., Rout, H. B. & Sadual, S. K. (2020). Food, culture, and tourism: A gastronomy trilogy enhancing destination marketing, case study of Odisha, India. International Journal of Tourism and Hospitality in Asia Pacific, 3(1), 15–30. https://doi.org/10.32535/ijthap.v3i1.721
  • Nakip, M. & Gökmen, A. (2018). The importance of the destination choices of tourists: The case of Kazakh tourists visiting Turkey. International Journal of Tourism and Hospitality Management in the Digital Age, 2(1), 45-60. https://doi.org/10.4018/978-1-7998-2469-5.ch02
  • Nebioğlu, O. (2021). Restoran işletmelerinin menülerindeki yöresel yemekleri inceleyen yerli yazın üzerine bir meta sentez çalışması. Alanya Akademik Bakış, 5(2), 1031-1047. https://doi.org/10.29023/alanyaakademik.851849
  • Nelson, V. (2023). Reconstructing the microbrewery taproom experiences came through narratives in online travel reviews: A case from Houston, Texas USA. Tourism and Hospitality Research, 1(1). https://doi.org/10.1177/14673584231151894
  • Okumuş, B. & Çetin, G. (2018). Marketing Istanbul as a culinary destination, Journal of Destination Marketing & Management, 9, 340-346. https://doi.org/10.1016/j.jdmm.2018.03.008
  • Okumuş, O., Okumuş, F. & Mckercher, B. (2008). Incorporating local and international cuisines in the marketing of tourism destinations: The cases of Hongkong and Turkey. Tourism Management, 28, 253-261. https://doi.org/10.1016/j.tourman.2005.12.020
  • O’Leary, S., & Deegan, J. (2003). People, pace, place: Qualitative and quantitative images of Ireland as a tourism destination in France. Journal of Vacation Marketing, 9(3), 213-226. https://doi.org/10.1177/135676670300900302
  • Özdemir, G., Yılmaz, M., Yalçın, M. & Alvarez, M.D. (2015). Stakeholders’ perception of Istanbul’s historical peninsula as a tourism destination. Tourism Planning and Development, 12(1), 87-98. https://doi.org/10.1080/21568316.2014.960596
  • Porter, M. E. (1980). Competitive Strategy: Techniques for Analyzing Industries and Competitors. Free Press.
  • Pozzi, A., Cavallone, M. & Wassler, P. (2022). Creative needs in gastronomy tourism: a segmentation of travelers. 19. SIM Conference. Salerno, İtalya.
  • Pike, S. (2015). Destination marketing: Essentials. Routledge Press.
  • Reddy, G. & van Dam, R. (2020). Food, culture, and identity in multicultural societies: Insights from Singapore. Appetite, 149, 104-133. https://doi.org/10.1016/j.appet.2020.104633
  • Richards, G. (2012). Food and the tourism experience: major findings and policy orientations, Transfusion, 13-46. https://doi.org/10.1016/j.annals.2011.05.010
  • Richards, G. (2017). The role of gastronomy in tourism development. 4th Congress of Noble Houses, Guimares, Portekiz.
  • Shuai, Q. & Ning, W. (2004). Towards a structural model of the tourist experience: an illustration from food experiences in tourism, Tourism Management, 25(3), 297-305. https://doi.org/10.1016/S0261-5177(03)00130-4
  • Smith, S. L. J. & Xiao, H. (2008). Culinary tourism supply chains: A preliminary examination. Journal of Travel Research, 46(3), 289-299. https://doi.org/10.1177/0047287506303981
  • Solmaz, S. (2019). Yiyecek içecek işletmelerinde tedarikçi seçimini etkileyen faktörler: Sakarya’daki kafe-restoranlar üzerine bir araştırma. Journal of International Social Research, 12, 1464-1473. https://doi.org/10.17719/jisr.2019.3685
  • Soteriades, M. (2015). Culinary tourism assets and events: Suggesting a strategic planning tool. International Journal of Contemporary Hospitality Management, 27, 1214-1232. https://doi.org/10.1108/IJCHM-11-2013-0519
  • Sidali, K. L. & Hemmerling, S. (2014). Developing an authenticity model of traditional food specialties: Does the self-concept of consumers matter? British Food Journal, 116(11), 1692-1709. https://doi.org/10.1108/BFJ-02-2014-0056
  • Süzal, İ. G. (2010). Cypriot cuisine (I. baskı). Bizim Kitaplar Yayınevi.
  • Şengün, N. (2018). Antik çağda Akdeniz ve Kıbrıs’taki beslenme ve mutfak kültürü [Yüksek Lisans Tezi, Doğu Akdeniz Üniversitesi]. http://hdl.handle.net/11129/5321
  • Şenyapılı, Ö. (2006). Damakta kalan tatların akılda kalan adları: Yiyecek ve içecek adlarının öyküleri. ODTÜ Yayıncılık.
  • Yavuz, M. C. (2007). Uluslararası destinasyon markası oluşturulmasında kimlik geliştirme süreci: Adana örneği. [Yüksek Lisans Tezi, Çukurova Üniversitesi]. https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/363631
  • Yılmaz, G. (2017). Gastronomi ve turizm ilişkisi üzerine bir değerlendirme. Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi. 14 (2), 171-191. https://doi.org/10.24010/soid.335117
  • Yücel G., Şenel, P. & Doğan, S. (2021). Türkiye ve İtalya’da gastronomi turu düzenleyen seyahat işletmelerinin tur içeriklerinin karşılaştırılması. Turizm ve İşletme Bilimleri Dergisi, 1 (2), 75-84.
  • Uzut, İ. (2021). Gastronomi turizmi rekabet analizi: İstanbul örneği. [Doktora Tezi, Sakarya Uygulamalı Bilimler Üniversitesi]. https://doi.org/10.33083/joghat.2022.205
  • Telfer, D. & Wall, G. (2000). Strengthening backward economic linkages: Local food purchasing by three Indonesian hotels. Tourism Geographies, 2, 421-447. https://doi.org/10.1080/146166800750035521
  • Toygar, K. & Toygar, N. B. (2009). Türk mutfak kültürü üzerine araştırmalar. Türk Halk Kültürünü Araştırma ve Tanıtma Vakfı Yayınları.
  • Tikkanen, I. (2007). Maslow's hierarchy and food tourism in Finland: five cases. British Food Journal, 109(9), 721-734. https://doi.org/10.1108/00070700710780698
  • Wijaya, S., King, B., Nguyen, T. H. & Morrison, A. (2013). International visitor dining experiences: A conceptual framework. Journal of Hospitality and Tourism Management, 20, 34-42. https://doi.org/10.1016/j.jhtm.2013.07.001
  • Williams, M., & Moser, T. (2019). The art of coding and thematic exploration in qualitative research. International Management Review, 15, 45. https://doi.org/10.56397/RAE.2022.12.07
  • Yıldırım, İ., Kırıcı Tekeli, E. (2022). The development of gastronomy tourism in the context of destination marketing: A qualitative study on travel agencies. Journal of Business Research-Turk, 14 (4), 2686-2703. https://doi.org/10.20491/isarder.2022.1527
  • Zerenler, M. (2020). Pazarlamanın Nitel Çağı (I. baskı). Çizgi Kitabevi.
Toplam 68 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Turizm (Diğer)
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Dora Uzkesici 0000-0002-9624-7483

İlke Gürdal 0000-0001-8171-845X

Yayımlanma Tarihi 24 Mart 2024
Kabul Tarihi 28 Aralık 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024

Kaynak Göster

APA Uzkesici, D., & Gürdal, İ. (2024). Destinasyon Pazarlamasında Çok Kültürlülük ve Gastronominin Rolü. Güncel Turizm Araştırmaları Dergisi, 8(1), 134-153. https://doi.org/10.32572/guntad.1336866

Değerli Araştırmacılar,

Dergimize gönderilen çalışmalar geliş sırasına ve konusuna göre öncelikle editör değerlendirmesinden geçmekte, editör görüşü doğrultusunda hakem değerlendirmesine karar verilmektedir. Değerlendirme süreci tamamlanan çalışmalar da aynı şekilde değerlendirmenin tamamlanma tarihlerine, türlerine ve kapsamlarına göre yayıma kabul edilmektedir. Bu yüzden GTAD'a gönderilen çalışmaların herhangi bir sayıda yayıma kabul edileceğinin planlanarak önerilmemesi gerektiğini tekrar hatırlatmak isteriz. Detaylı bilgi için yayın politkası incelenebilir.