Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

An Overview of New Generation Lokma Shops: Examining Consumer Reviews

Yıl 2020, , 22 - 37, 28.03.2020
https://doi.org/10.32572/guntad.659022

Öz

Lokma, which became an important dessert during the Ottoman period, is being poured mostly for charitable purposes in the Aegean region and sold in some regions with money. Today, using the name of “lokma” under very different names in the market of new generation lokma shops exist. The aim of this study is to reveal the opinions of consumers about the new generation lokma shops, which have recently been opened in large numbers. In this context, qualitative data were utilized and comments made under the title of Next Generation Lokmacı Fury in Ekşisözlük between 22.12.2018 and 13.06.2019 was subjected to content analysis. As a result of the analyzes, it was determined that people evaluated new generation lokma shops in terms of product, consumer behavior, business management and socio-cultural aspects. While the comments made mainly consisted of negative content, positive comments were also made. Negative comments are generally associated with unhealthy, expensive and cultural degradation codes, while positive comments are related to the product being delicious and innovative.

Kaynakça

  • Choe, J.Y., ve Kim, S. (2018). Effects Of Tourists’ Local Food Consumption Value On Attitude, Food Destination İmage, And Behavioral İntention, International Journal of Hospitality Management, 71, 1-10.
  • Creswell, J. W. (2016). Nitel Araştırma Yöntemleri (Çev.Ed. Mesut Bütün, Selçuk Beşir Demir, 3. Baskıdan Çeviri). Ankara: Siyasal Kitabevi.
  • Çapar, G., ve Yenipınar, U. (2016). Somut Olmayan Kültürel Miras Kaynağı Olarak Yöresel Yiyeceklerin Turizm Endüstrisinde Kullanılması. Journal of Tourism and Gastronomy Studies 4/Special issue1, 100-115.
  • Çetinsöz, B. C. ve Polat, A.S (2018). Sürdürülebilir Gastronomi Turizmi Bağlamında Yerel Yemeklerin Mikro Ölçekte Hazırlanış Farklılıkları: Batırık Üzerine Bir Araştırma. Güncel Turizm Araştırmaları Dergisi 2, Ek 1, 60-77.
  • Dizdar, Y. (2015). Gıda Hastalık İlişkisi: Şekerin Yeri Nedir? İş ve Hayat, 1 (2), 9-21.
  • Durlu-Özkaya, F. Sünnetçioğlu, S. ve Can, A. (2013). Sürdürülebilir Gastronomi Turizmi Hareketliliğinde Coğrafi İşaretlemenin Rolü. Journal of Tourism and Gastronomy Studies 1 (1), 13-20
  • Futamura (2007). Made in Kentucky: The Meaning of “Local” Food Products in Kentucky’s Farmers’ Markets. The Japanese Journal of American Studies, 18,209-227.
  • Glesne, C. (2013). Nitel Araştırmaya Giriş. (Çev.Ed. Ali Ersoy ve Pelin Yalçınoğlu) Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Gürel, E., ve Yakın, M. (2007). Ekşi Sözlük: Postmodern Elektronik Kültür, Selçuk İletişim, 4 (4), 203-219.
  • Keskin, N . (2010). I.Abdülhamit’in Şehzadelerinin Bed’-i Besmele Törenini Anlatan Enderûnlu Fâzıl’ın Sûrnâme-i Şehriyâr’ı Üzerine. Selçuk Üniversitesi Türkiyat Araştırmaları Dergisi , (27) , 149-186.
  • Kozak, M. (2015). Bilimsel Araştırma: Tasarım, Yazım ve Yayım Teknikleri, Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Kremer, P., ve DeLiberty, T.L. (2011). Local Food Practices And Growing Potential: Mapping The Case Of Philadelphia. Applied Geography ,31, 1252-1261. Milli Eğitim Bakanlığı (2011). Yiyecek İçecek Hizmetleri, Hamur Tatlıları Ankara.
  • Öztekin, Y. (2015). Yeni Medyada Nefret Söylemi: Ekşisözlük Örneği. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 8 (38), 925-936.
  • Priviteraa, D., ve Nesci, F. S. (2015). Globalization vs. local. The role of street food in the urban food system. Procedia Economics and Finance, 22, 716-722.
  • Richards, Greg. (2001). Gastronomy: an essential ingredient in tourism production and consumption? İçinde Tourism and Gastronomy (Edt. Anne-Mette Hjalager ve Greg Richards), 3-21.
  • Scarpato, R. (2002). Sustainable Gastronomy as a TouristProducts. In A. Hjalager& G. Richards, G. (Eds.) Tourism and Gastronomy. London-New York:Routledge.
  • Sevimli, Y. Sönmezdağ, A.S. (2017). Özel Gün Tatlıları: Kültür Turizmi Açısından Önemi, Uluslararası Kırsal Turizm ve Kalkınma Dergisi, 1 (2): 18-28,
  • Sims, R. (2009). Food, Place and Authenticity: Local Food and the Sustainable Tourism Experience. Journal of Sustainable Tourism, 17(3), 321-336.
  • Yentürk, N. (2018). Ayaküstü İzmir. Ankara: Oğlak yayıncılık.
  • Yerasimos, (2011). Evliya Çelebi Seyahatnamesi’nde Yemek Kültürü, İstanbul: Kitap Yayınevi.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2011). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldız (2015). Turistik Çekim Unsuru Olarak Yerel Yiyecek – İçecek Üretiminin Ekonomik Sürdürülebilirliği: Kazdağı Örneği. Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Turizm İşletmeciliği Anabilim Dalı Yayımlanmamış Doktora Tezi: İzmir.
  • Etimoloji Türkçe, https://www.etimolojiturkce.com/kelime/lokma, (Erişim tarihi, 10.09.2019).
  • http://www.milliyet.com.tr/yeni-nesil-lokma-furyasi-nereye-gidiyor--molatik-12214/?Sayfa=9, (Erişim tarihi, 30.01.2020).
  • https://www.memurlar.net/haber/865645/lokmacilar-birer-birer-kapaniyor.html (Erişim tarihi, 30.01.2019).
  • İzmir Dergisi, https://www.izmirdergisi.com/tr/dergi-arsivi/37-13uncu-sayi/278-izmir-lokmasi (Erişim tarihi, 12.09.2019).
  • MYNET, https://www.mynet.com/adimbasi-aciliyor-onunde-kuyruklar-bitmiyor-yeni-nesil-lokma-tatlisi-1182624-myyemek (Erişim tarihi 22.10.2019).
  • Nişanyan Sözlük, https://www.nisanyansozluk.com/?k=lokma, (Erişim tarihi, 10.09.2019)
  • Türkiye Kültür Portalı, https://www.kulturportali.gov.tr/turkiye/izmir/neyenir/lokma-zmir-lokmasi, (Erişim tarihi: 11.09.2019).
  • www.maxqoda.com, (Erişim tarihi, 4.12.2019)

Yeni Nesil Lokmacılara İlişkin Bir Bakış: Tüketici Yorumlarının İncelenmesi

Yıl 2020, , 22 - 37, 28.03.2020
https://doi.org/10.32572/guntad.659022

Öz

Osmanlı döneminde önemli bir tatlı haline gelen lokma günümüzde daha çok Ege bölgesinde hayır amaçlı olarak döktürülmekte ve bazı bölgelerde de ticari olarak satışı yapılmaktadır. Günümüzde lokma adını kullanarak çok farklı isimlerle yeni nesil lokmacılar piyasada yer almaktadır. Bu çalışmanın amacı tüketicilerin son birkaç yıldır oldukça fazla sayıda açılan yeni nesil lokmacılar hakkındaki görüşlerini ortaya çıkarmaktır. Bu kapsamda nitel veriler kullanılarak, Ekşisözlük'teki Yeni Nesil Lokmacı Furyası başlığı altında 22.12.2018-13.06.2019 tarihleri arasında yapılan (entry/girişler) yorumlar içerik analizine tabi tutulmuştur. Yapılan analizler sonucunda kişilerin yeni nesil lokmacıları sunulan ürün, tüketici davranışı, işletmecilik ve sosyo-kültürel açıdan değerlendirdikleri belirlenmiştir. Yapılan yorumlar ağırlıklı olarak olumsuz içerikli yorumlardan oluşurken, olumlu yorumların da yapıldığı görülmektedir. Olumsuz yorumların genellikle sağlıksız, pahalı ve kültürel bozulma kodları ile alakalı olduğu, olumlu yorumların ise ürünün lezzetli ve yenilikçi olması ile ilgili olduğu tespit edilmiştir.

Kaynakça

  • Choe, J.Y., ve Kim, S. (2018). Effects Of Tourists’ Local Food Consumption Value On Attitude, Food Destination İmage, And Behavioral İntention, International Journal of Hospitality Management, 71, 1-10.
  • Creswell, J. W. (2016). Nitel Araştırma Yöntemleri (Çev.Ed. Mesut Bütün, Selçuk Beşir Demir, 3. Baskıdan Çeviri). Ankara: Siyasal Kitabevi.
  • Çapar, G., ve Yenipınar, U. (2016). Somut Olmayan Kültürel Miras Kaynağı Olarak Yöresel Yiyeceklerin Turizm Endüstrisinde Kullanılması. Journal of Tourism and Gastronomy Studies 4/Special issue1, 100-115.
  • Çetinsöz, B. C. ve Polat, A.S (2018). Sürdürülebilir Gastronomi Turizmi Bağlamında Yerel Yemeklerin Mikro Ölçekte Hazırlanış Farklılıkları: Batırık Üzerine Bir Araştırma. Güncel Turizm Araştırmaları Dergisi 2, Ek 1, 60-77.
  • Dizdar, Y. (2015). Gıda Hastalık İlişkisi: Şekerin Yeri Nedir? İş ve Hayat, 1 (2), 9-21.
  • Durlu-Özkaya, F. Sünnetçioğlu, S. ve Can, A. (2013). Sürdürülebilir Gastronomi Turizmi Hareketliliğinde Coğrafi İşaretlemenin Rolü. Journal of Tourism and Gastronomy Studies 1 (1), 13-20
  • Futamura (2007). Made in Kentucky: The Meaning of “Local” Food Products in Kentucky’s Farmers’ Markets. The Japanese Journal of American Studies, 18,209-227.
  • Glesne, C. (2013). Nitel Araştırmaya Giriş. (Çev.Ed. Ali Ersoy ve Pelin Yalçınoğlu) Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Gürel, E., ve Yakın, M. (2007). Ekşi Sözlük: Postmodern Elektronik Kültür, Selçuk İletişim, 4 (4), 203-219.
  • Keskin, N . (2010). I.Abdülhamit’in Şehzadelerinin Bed’-i Besmele Törenini Anlatan Enderûnlu Fâzıl’ın Sûrnâme-i Şehriyâr’ı Üzerine. Selçuk Üniversitesi Türkiyat Araştırmaları Dergisi , (27) , 149-186.
  • Kozak, M. (2015). Bilimsel Araştırma: Tasarım, Yazım ve Yayım Teknikleri, Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Kremer, P., ve DeLiberty, T.L. (2011). Local Food Practices And Growing Potential: Mapping The Case Of Philadelphia. Applied Geography ,31, 1252-1261. Milli Eğitim Bakanlığı (2011). Yiyecek İçecek Hizmetleri, Hamur Tatlıları Ankara.
  • Öztekin, Y. (2015). Yeni Medyada Nefret Söylemi: Ekşisözlük Örneği. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 8 (38), 925-936.
  • Priviteraa, D., ve Nesci, F. S. (2015). Globalization vs. local. The role of street food in the urban food system. Procedia Economics and Finance, 22, 716-722.
  • Richards, Greg. (2001). Gastronomy: an essential ingredient in tourism production and consumption? İçinde Tourism and Gastronomy (Edt. Anne-Mette Hjalager ve Greg Richards), 3-21.
  • Scarpato, R. (2002). Sustainable Gastronomy as a TouristProducts. In A. Hjalager& G. Richards, G. (Eds.) Tourism and Gastronomy. London-New York:Routledge.
  • Sevimli, Y. Sönmezdağ, A.S. (2017). Özel Gün Tatlıları: Kültür Turizmi Açısından Önemi, Uluslararası Kırsal Turizm ve Kalkınma Dergisi, 1 (2): 18-28,
  • Sims, R. (2009). Food, Place and Authenticity: Local Food and the Sustainable Tourism Experience. Journal of Sustainable Tourism, 17(3), 321-336.
  • Yentürk, N. (2018). Ayaküstü İzmir. Ankara: Oğlak yayıncılık.
  • Yerasimos, (2011). Evliya Çelebi Seyahatnamesi’nde Yemek Kültürü, İstanbul: Kitap Yayınevi.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2011). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldız (2015). Turistik Çekim Unsuru Olarak Yerel Yiyecek – İçecek Üretiminin Ekonomik Sürdürülebilirliği: Kazdağı Örneği. Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Turizm İşletmeciliği Anabilim Dalı Yayımlanmamış Doktora Tezi: İzmir.
  • Etimoloji Türkçe, https://www.etimolojiturkce.com/kelime/lokma, (Erişim tarihi, 10.09.2019).
  • http://www.milliyet.com.tr/yeni-nesil-lokma-furyasi-nereye-gidiyor--molatik-12214/?Sayfa=9, (Erişim tarihi, 30.01.2020).
  • https://www.memurlar.net/haber/865645/lokmacilar-birer-birer-kapaniyor.html (Erişim tarihi, 30.01.2019).
  • İzmir Dergisi, https://www.izmirdergisi.com/tr/dergi-arsivi/37-13uncu-sayi/278-izmir-lokmasi (Erişim tarihi, 12.09.2019).
  • MYNET, https://www.mynet.com/adimbasi-aciliyor-onunde-kuyruklar-bitmiyor-yeni-nesil-lokma-tatlisi-1182624-myyemek (Erişim tarihi 22.10.2019).
  • Nişanyan Sözlük, https://www.nisanyansozluk.com/?k=lokma, (Erişim tarihi, 10.09.2019)
  • Türkiye Kültür Portalı, https://www.kulturportali.gov.tr/turkiye/izmir/neyenir/lokma-zmir-lokmasi, (Erişim tarihi: 11.09.2019).
  • www.maxqoda.com, (Erişim tarihi, 4.12.2019)
Toplam 30 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Turizm (Diğer)
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Serdar Sünnetçioğlu 0000-0003-0244-5874

Yayımlanma Tarihi 28 Mart 2020
Kabul Tarihi 24 Şubat 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020

Kaynak Göster

APA Sünnetçioğlu, S. (2020). Yeni Nesil Lokmacılara İlişkin Bir Bakış: Tüketici Yorumlarının İncelenmesi. Güncel Turizm Araştırmaları Dergisi, 4(1), 22-37. https://doi.org/10.32572/guntad.659022

Değerli Araştırmacılar,

Dergimize gönderilen çalışmalar geliş sırasına ve konusuna göre öncelikle editör değerlendirmesinden geçmekte, editör görüşü doğrultusunda hakem değerlendirmesine karar verilmektedir. Değerlendirme süreci tamamlanan çalışmalar da aynı şekilde değerlendirmenin tamamlanma tarihlerine, türlerine ve kapsamlarına göre yayıma kabul edilmektedir. Bu yüzden GTAD'a gönderilen çalışmaların herhangi bir sayıda yayıma kabul edileceğinin planlanarak önerilmemesi gerektiğini tekrar hatırlatmak isteriz. Detaylı bilgi için yayın politkası incelenebilir.