Bu çalışmada mutfak şeflerinin mesleki gelişim süreçlerini, öğrenme stratejilerini, kariyerlerinde karşılaştıkları engelleri ve bu süreçleri kolaylaştıran faktörlerin tespit edilmesi amaçlanmıştır. Bu kapsamda nitel araştırma yöntemi benimsenmiştir, araştırma deseni olarak durum çalışması tercih edilmiştir. Araştırma verileri yarı yapılandırılmış görüşme formu aracılığıyla 18 mutfak şefinden 15 Şubat-25 Mart 2024 tarihleri arasında toplanmıştır. Elde edilen verilere içerik analizi yapılmıştır. Araştırma sonucunda gelişim ihtiyaçları, öğrenme stratejileri, öğrenme engelleri, kolaylaştırıcılar ve öğrenme çıktıları olmak üzere beş ana tema ve on dokuz alt tema belirlenmiştir. Bulgular, şeflerin sektörel değişikliklere uyum sağlama ve mesleki becerilerini geliştirme arzularıyla mesleki gelişimin önemini vurgulamaktadır. Araştırma, mutfak şeflerinin kariyer yollarını ve sektördeki başarılarını şekillendirmede mesleki gelişimin kritik rolünü ön plana çıkarmaktadır.
Mutfak Şefleri Mesleki Gelişim Öğrenme Stratejileri Gastronomi
This study aims to identify the professional development processes, learning strategies, challenges encountered in their careers, and factors facilitating these processes among kitchen chefs. Within this scope, a qualitative research method has been adopted, and a case study approach has been preferred as the research design. Research data were collected from 18 kitchen chefs through a semi-structured interview form between February 15 and March 25, 2024. Content analysis was conducted on the obtained data. As a result of the research, five main themes and nineteen sub-themes have been identified, including development needs, learning strategies, learning barriers, facilitators, and learning outcomes. The findings emphasize the importance of professional development, highlighting the chefs' desires to adapt to sectoral changes and improve their professional skills. The research underscores the critical role of professional development in shaping the career paths and successes of kitchen chefs in the industry.
Kitchen Chefs Professional Development Learning Strategies Gastronomy
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Turizm (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 18 Mart 2025 |
Gönderilme Tarihi | 4 Mayıs 2024 |
Kabul Tarihi | 11 Aralık 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 9 Sayı: 1 |
Değerli Araştırmacılar,
Dergimize gönderilen çalışmalar geliş sırasına ve konusuna göre öncelikle editör değerlendirmesinden geçmekte, editör görüşü doğrultusunda hakem değerlendirmesine karar verilmektedir. Değerlendirme süreci tamamlanan çalışmalar da aynı şekilde değerlendirmenin tamamlanma tarihlerine, türlerine ve kapsamlarına göre yayıma kabul edilmektedir. Bu yüzden GTAD'a gönderilen çalışmaların herhangi bir sayıda yayıma kabul edileceğinin planlanarak önerilmemesi gerektiğini tekrar hatırlatmak isteriz. Detaylı bilgi için yayın politkası incelenebilir.