The aim of the study is to examine the relationships between blockchain payment methods, satisfaction, business image and loyalty. The study, which was conducted with 539 volunteer participants in Turkey through online survey method, found that blockchain payment method has an indirect effect on brand loyalty through satisfaction and business image. Using hierarchical regression analysis and bias-corrected bootstrapping methods, the mediating effect of satisfaction and business image was found to be statistically significant. The findings of the study shed light on future research in this field by revealing the effects of blockchain technology and cryptocurrency use on satisfaction, business image and loyalty.
Çalışmanın amacı, blok zincir ödeme yöntemleri, memnuniyet, işletme imajı ve sadakat arasındaki ilişkileri incelemektir. Türkiye'de 539 gönüllü katılımcıyla çevrim içi anket yöntemi ile gerçekleştirilen çalışmada, blok zincir ödeme yönteminin memnuniyet ve işletme imajı aracılığıyla sadakat üzerinde dolaylı bir etkisi olduğu tespit edilmiştir. Hiyerarşik regresyon analizi ve bias-corrected bootstrapping yöntemleri kullanılarak, memnuniyet ve işletme imajının aracılık etkisinin istatistiksel açıdan anlamlı olduğu bulunmuştur. Çalışmanın bulguları, blok zincir teknolojisinin ve kripto para kullanımının; memnuniyet, işletme imajı ve sadakat üzerindeki etkilerini ortaya koyarak, bu alanda gelecekte yapılacak araştırmalara ışık tutmaktadır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Turizm (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 18 Mart 2025 |
Gönderilme Tarihi | 19 Ağustos 2024 |
Kabul Tarihi | 14 Ocak 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 9 Sayı: 1 |
Değerli Araştırmacılar,
Dergimize gönderilen çalışmalar geliş sırasına ve konusuna göre öncelikle editör değerlendirmesinden geçmekte, editör görüşü doğrultusunda hakem değerlendirmesine karar verilmektedir. Değerlendirme süreci tamamlanan çalışmalar da aynı şekilde değerlendirmenin tamamlanma tarihlerine, türlerine ve kapsamlarına göre yayıma kabul edilmektedir. Bu yüzden GTAD'a gönderilen çalışmaların herhangi bir sayıda yayıma kabul edileceğinin planlanarak önerilmemesi gerektiğini tekrar hatırlatmak isteriz. Detaylı bilgi için yayın politkası incelenebilir.