Stratejik halkla ilişkiler kurumların hedef kitleleriyle sağlıklı iletişim kurmalarını sağlayan ve örgütün doğru yönetsel kararlar almasına katkı sağlayan bir disiplindir. Kurumsal web sayfaları ise bu stratejilerin önemli bileşenlerinden biridir. Yeni iletişim yöntemlerinde yaşanan gelişmeler, kurumların paydaşlarıyla olan iletişim şekillerinde de değişikliklere sebep olmuştur. Hedef kitlelerine ulaşmak için yeni iletişim araçlarının kullanımı neredeyse her kurum için zorunlu hale gelmiştir. Öte yandan kurumsal web sayfaları örgütlerin günümüzde kullandıkları iletişim araçların başında gelmektedir. Dolayısıyla kurumsal web sayfalarının stratejik halkla ilişkiler bağlamında ele alınması, bir kuruluşun genel iletişim yöntem ve durumunu anlamak için önemli bir araçtır. Bu bağlamdan yola çıkılarak ilgili çalışmada “Stratejik Halkla İlişkiler Açısından Kurumsal Web Sayfalarının İncelenmesi amaçlanmaktadır. Çalışma kapsamında Koç Holding ve Sabacı Holding’in kurumsal web sayfaları örneklem olarak ele alınmıştır. Nitel araştırma yöntemlerinden içerik analizi kullanılan çalışmada ayrıca kodlama cetvelinden faydalanılmıştır.
Halkla İlişkiler Stratejik Halkla İlişkiler Kurumsal Web Sayfaları İçerik Analizi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Kamu Yönetimi, Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri, Çalışma Ekonomisi ve İktisadi Demografi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2024 |
Gönderilme Tarihi | 21 Kasım 2023 |
Kabul Tarihi | 15 Nisan 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 13 Sayı: 35 |