This study aimed to examine the effect of the teaching process supported by the authentic learning approach on students' problem solving skills. For this purpose, previous studies in the literature investigating the effects of applications supported by the authentic learning process on problem solving skills were examined. The research was conducted on the basis of the Meta-analysis method. For the studies to be included in the research; 'inclusion' and 'exclusion' criteria were established. Inclusion and exclusion criteria were determined by the researcher based on previous similar studies in the literature. Then, it was determined which databases would be scanned within the framework of these criteria. At this stage, it is determined which keywords will be used while scanning the specified databases. The circle of the research was narrowed at every stage by scanning the databases with the specified inclusion and exclusion criteria and keywords. Within the framework of these criteria, the literature was examined and 12 studies were included in the research and 13 effect sizes were calculated from these studies. The obtained effect sizes were transferred to the CMA program and analyzed. It was observed that the studies examined did not have publication bias. Based on the statistical values obtained, the random effects model was continued. It was observed that the overall effect size of the 13 calculated effect sizes was (E++=1.14). This value falls into the high-level positive impact class. Analog ANOVA test was used to analyze the moderator variables of the research. According to the results of this test; It was determined that publication type and school level variables played a moderating role on problem solving skills.
Authentic Learning Meta-Analysis Problem Solving Skills Problem Solving Skills
Bu çalışma otantik öğrenme yaklaşımı ile desteklenmiş öğretim sürecinin, öğrencilerin problem çözme becerisi üzerindeki etkisini incelemeyi amaçlamıştır. Bu amaç doğrultusunda alanyazında daha önce yapılmış olan ve otantik öğrenme süreci ile desteklenmiş uygulamaların, problem çözme becerisi üzerindeki etkisini araştıran çalışmalar incelenmiştir. Araştırma Meta-analiz yöntemi temelinde yürütülmüştür. Araştırmaya dahil edilecek çalışmalar için; ‘dahil edilme’ ve ‘hariç tutulma’ kriterleri oluşturulmuştur. Dahil edilme ve hariç tutulma kriterleri alan yazında daha öne yapılmış benzer çalışmalardan hareketle araştırmacı tarafından belirlenmiştir. Daha sonra bu kriterler çerçevesinde hangi veri tabanlarının taranacağı belirlenmiştir. Belirlenen veri tabanları taranırken hangi anahtar kelimelerden faydalanılacağı bu aşamada belirlenmiştir. Belirlenmiş olan dahil edilme ve hariç tutulma kriterleri ve anahtar kelimeler ile veri tabanlar taranarak araştırmanın çemberi her aşamada daraltılmıştır. Bu kriterler çerçevesinde alanyazın incelenmiş ve 12 çalışma araştırma kapsamına alınmıştır ve bu çalışmalardan 13 etki büyüklüğü hesaplanmıştır. Elde edilen etki büyüklükleri CMA (Comprehensive Meta-Analysis Software) programına aktarılarak analiz edilmiştir. İncelenen çalışmaların yayın yanlılığı olmadığı görülmüştür. Elde edilen istatistiki değerlerden hareketle rastgele etkiler modeline göre devam edilmiştir. Hesaplanan 13 etki büyüklüğüne ait genel etki büyüklüğünün (E++=1,14) olduğu görülmüştür. Bu değer üst düzey pozitif etki sınıfına girmektedir. Araştırmanın moderatör değişkenlerini analiz etmek için Analog ANOVA testine başvurulmuştur. Bu testin sonuçlarına göre; yayın türü ve okul düzeyi değişkenlerinin problem çözme becerisi üzerinde moderatör rol oynadığı saptanmıştır.
Otantik Öğrenme Meta-Analiz Problem Çözme Becerisi Problem Çözme Beceri
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 27 Haziran 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2024 |
Gönderilme Tarihi | 18 Nisan 2024 |
Kabul Tarihi | 2 Mayıs 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 3 Sayı: 1 |