BibTex RIS Kaynak Göster

Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin 3+1 Eğitim Modelinden Tatmin Derecelerinin Belirlenmesi: Banaz Meslek Yüksekokulu Örneği

Yıl 2018, Sayı: 3, 451 - 456, 01.12.2018

Öz

Bu araştırma, “İşletme Yönetimi, Turizm ve Otel İşletmeciliği, Kimya ve Kimyasal İşleme Teknolojileri, Mobilya ve Dekorasyon” programlarında uygulanmaya başlayan 3+1 Eğitim Modeli kapsamında mesleki uygulamayı tamamlayan öğrencilerin modelden tatmin derecelerini ortaya koymak amacıyla tanımlayıcı bir çalışma olarak yapılmıştır. Araştırmanın evreni, T. C. Uşak Üniversitesi, Banaz Meslek Yüksekokulu’nda 3+1 Eğitim Modeli kapsamında mesleki uygulama dersini almaya hak kazanmış ve mesleki uygulama sürecini tamamlamış 59 öğrenciden oluşmaktadır. Araştırma evrenini oluşturan bütün öğrencilerin ulaşılabilir olması nedeniyle ayrıca bir örnekleme stratejisi uygulanmamış ve 59 öğrenciden de dönüt alınmıştır. Anketlerden elde edilen verilerin analizinde SPSS istatistik programı kullanılmıştır. Anket çalışması sonucunda örneklem kapsamındaki öğrencilerin 3+1 Eğitim Modelinin mesleki uygulama derslerinden olan beklentilerini önemli derecede karşıladığı ve mesleki anlamda tatmin sağladıkları tespit edilmiştir. Mesleki uygulamasını başarıyla tamamlayan öğrencilerin eğitim aldıkları sektörü tanıdıkları, çalışma hayatını tecrübe ederek iletişim yeteneklerini artırdıkları görülmüştür. Bu bağlamda da mezuniyet sonrasında iş edinme kaygılarının 3+1 Eğitim Modelinin mesleki uygulamayı yaptıkları yarıyıldan sonra azaldığı belirlenmiştir

Kaynakça

  • Alkan, R. M., Suiçmez, M., Aydınkal, M., & Şahin, M. (2014). Meslek yüksekokullarındaki mevcut durum: Sorunlar ve bazı çözüm önerileri, Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 4(3), 133-140. doi: 10.5961/jhes.2014.096
  • Altunışık, R., Çoşkun, R., Bayraktaroğlu, S., & Yıldırım, E.(2007). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri-SPSS Uygulamalı (5. Baskı). Sakarya: Sakarya Yayıncılık.

Determination of the Satisfaction of Vocational School Students from the 3+1 Training Model: Banaz Vocational School Case

Yıl 2018, Sayı: 3, 451 - 456, 01.12.2018

Öz

This study was planned as a descriptive study to determine the satisfaction of the students who completed vocational training within the context of 3+1 Training Models which have been started to be implemented in ‘Business Administration, Tourism and Hotel Management, Chemistry and Chemical Processing Technologies, Furniture and Decoration’ programs. The population of the study was 59 students who have completed the vocational training course within the scope of 3+1 Training Models in Banaz Vocational School. Out of 59 students, 59 of them participated in the study. Collected data was analyzed with SPSS, which is statistical analysis software. As a result of the study, it was determined that the students in the sample were significantly satisfied with the expectations of the vocational training courses of the 3+1 Training Model and satisfied in the professional sense. It was observed that the students who have successfully completed their vocational training know the sector they are studying and enhance their communication skills by experiencing the working life. In this context, it was determined that students are less concerned about getting a job after graduation after completing the professional practice within the scope of 3+1 Training Model

Kaynakça

  • Alkan, R. M., Suiçmez, M., Aydınkal, M., & Şahin, M. (2014). Meslek yüksekokullarındaki mevcut durum: Sorunlar ve bazı çözüm önerileri, Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 4(3), 133-140. doi: 10.5961/jhes.2014.096
  • Altunışık, R., Çoşkun, R., Bayraktaroğlu, S., & Yıldırım, E.(2007). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri-SPSS Uygulamalı (5. Baskı). Sakarya: Sakarya Yayıncılık.
Toplam 2 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Tuba Şahin Ören Bu kişi benim

Veli Erdinç Ören Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Şahin Ören, T., & Ören, V. E. (2018). Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin 3+1 Eğitim Modelinden Tatmin Derecelerinin Belirlenmesi: Banaz Meslek Yüksekokulu Örneği. Yükseköğretim Ve Bilim Dergisi(3), 451-456.
AMA Şahin Ören T, Ören VE. Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin 3+1 Eğitim Modelinden Tatmin Derecelerinin Belirlenmesi: Banaz Meslek Yüksekokulu Örneği. J Higher Edu Sci. Aralık 2018;(3):451-456.
Chicago Şahin Ören, Tuba, ve Veli Erdinç Ören. “Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin 3+1 Eğitim Modelinden Tatmin Derecelerinin Belirlenmesi: Banaz Meslek Yüksekokulu Örneği”. Yükseköğretim Ve Bilim Dergisi, sy. 3 (Aralık 2018): 451-56.
EndNote Şahin Ören T, Ören VE (01 Aralık 2018) Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin 3+1 Eğitim Modelinden Tatmin Derecelerinin Belirlenmesi: Banaz Meslek Yüksekokulu Örneği. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi 3 451–456.
IEEE T. Şahin Ören ve V. E. Ören, “Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin 3+1 Eğitim Modelinden Tatmin Derecelerinin Belirlenmesi: Banaz Meslek Yüksekokulu Örneği”, J Higher Edu Sci, sy. 3, ss. 451–456, Aralık 2018.
ISNAD Şahin Ören, Tuba - Ören, Veli Erdinç. “Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin 3+1 Eğitim Modelinden Tatmin Derecelerinin Belirlenmesi: Banaz Meslek Yüksekokulu Örneği”. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi 3 (Aralık 2018), 451-456.
JAMA Şahin Ören T, Ören VE. Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin 3+1 Eğitim Modelinden Tatmin Derecelerinin Belirlenmesi: Banaz Meslek Yüksekokulu Örneği. J Higher Edu Sci. 2018;:451–456.
MLA Şahin Ören, Tuba ve Veli Erdinç Ören. “Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin 3+1 Eğitim Modelinden Tatmin Derecelerinin Belirlenmesi: Banaz Meslek Yüksekokulu Örneği”. Yükseköğretim Ve Bilim Dergisi, sy. 3, 2018, ss. 451-6.
Vancouver Şahin Ören T, Ören VE. Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin 3+1 Eğitim Modelinden Tatmin Derecelerinin Belirlenmesi: Banaz Meslek Yüksekokulu Örneği. J Higher Edu Sci. 2018(3):451-6.