Teknolojinin gelişmesiyle birlikte değişen
günlük rutinler farklı ihtiyaçları da beraberinde getirmektedir. Günlük
ihtiyaçlardan biri olarak müzik dinleme alışkanlığı yıllar içerisinde değişim
göstermekte; geleneksel kitle iletişim araçlarından, cep telefonlarına,
masaüstü araçlara, tabletlere, akıllı saatlere, akıllı ev araçlarına kadar
birçok teknoloji içinde yer almaktadır.
Günümüzde iletişim çok yönlü olarak
gerçekleşmekte bu sebeple kullanıcı ile etkileşime girmenin markalar için
önemli konuma geldiği görülmektedir. Kullanıcıların aktif olduğu çevrimiçi
ortamlarda içerikler kullanıcı nitelikleri çerçevesinde dönüşmektedir. Bununla
birlikte çevrimiçi ortamda yerini alan müzik, farklı platformların oluşmasını
sağlayarak dijital reklamlara yeni alanlar sağlamaktadır. Görüntülü reklamların
yer aldığı uygulamalardan biri olan Spotify karşımıza çıkmaktadır. Bu çalışmada
Spotify uygulamasının kullanıcılarına sunduğu içeriklerle dijital reklamları
nasıl kullandığını araştırılması amaçlanmıştır. Çalışmada betimsel bir
araştırma yöntemi olarak literatür taraması kullanılmış ve örnek olay üzerinden
bir değerlendirme yapılmaya çalışılmıştır. Buna göre araştırma sonucu olarak, dijital
müziğin gelişmeye devam etmesi ve bu gelişme doğrultusunda görüntülü(display)
reklamların bu platformlarda yer alması markalar açısından önemli olduğu
görülmüştür. Ayrıca çevrimiçi müzik servislerinin kullanıcı sayısı göz önüne
alındığında bu mecra önemli bir reklam alanı oluşturduğu tespit edilmiştir.
Abstract
As
technology advances, daily routines lead to a different need. One of the daily
necessity is listening to music habit indicates a difference; mobile phones,
desktop devices, smart tablets, smart watches, smart home systems, and much
more devices take place on the technology field. Nowadays, communication are
being used a multiple ways, the companies believe that attracting the potential
clients became a major key.
The
active users on the digital market, the theme changes client's characteristic.
However, music on the digital market makes a different platform and leads to
new digital advertising techniques. One of the popular digital advertisers is
Spotify. There is a research is being done '' How Spotify uses its digital
advertising content to their users. On the research, they used a descriptive
method of literature scanning. As a result, digital music should continuously develop,
and displayed advertising must take a place on digital markets resulting a indexable
fact for the companies. Online music providers, considering its users this kind
of music is very important to come up with new strategic advertising to the competitive
digital market.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 22 Ekim 2019 |
Gönderilme Tarihi | 16 Temmuz 2019 |
Kabul Tarihi | 7 Ekim 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 2 Sayı: 2 |
HALKLA İLİŞKİLER VE REKLAM ÇALIŞMALARI DERGİSİ (HİRE)
Bu eser Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.