Bu
çalışmanın amacı sınıflarda yer alan bilgi iletişim teknolojilerinin
kullanılmasına yönelik sınıf öğretmenlerinin mevcut olumsuz tutumlarının
belirlenmesi ve öğretmenlerin bu ürünlerde yaşadıkları sorunları tespit etmek
olarak belirlenmiştir. Araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden biri olan tarama
modeli kullanılmıştır. Çalışmada amaçlı örnekleme yöntemlerinden ölçüt
örnekleme yöntemi kullanılmış olup Sivas ilinde görevli 117 sınıf öğretmeni
çalışmaya dâhil edilmiştir. Veri toplama aracı Türel’in (2012) “Öğretmenlerin
Akıllı Tahta Kullanımına Yönelik Olumsuz Tutumları: Problemler ve İhtiyaçlar”
adlı çalışmasında kullandığı anket temel alınarak hazırlanmıştır. Bu çalışmadan
elde edilen veriler yüzde, frekans, aritmetik ortalama, t testi ve ANOVA
kullanılarak analiz edilmiştir. Elde edilen verilerin çözümlenmesi sonucunda sınıf
öğretmenlerinin sınıflarında yer alan bilgi iletişim teknolojisine yönelik
olumsuz tutum sergilemedikleri tespit edilmiştir. Ancak birçok öğretmen bu
ürünler olmasa da derslerin aynı şekilde işlenebileceğini, ürünlerin her ders
için uygun olmadığı, öğrenci ilgisinin zamanla azalacağı düşünerek olumsuz
tutum sergilerken bazı öğretmenlerin de bu ürünler yerine kara tahtayı kullanma
tercihi olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Sınıf öğretmenlerinin sınıflarında yer
alan bilgi iletişim teknolojilerinde okullarda mevcut internet hızının
yetersizliği, hazırlanan etkinliklerin ders amaçlarına uygun olmaması, bu
ürünleri kullanmada teknik problemler ve bu problemleri gideren teknik personele
ulaşmada sıkıntı yaşadıkları belirlenmiştir. Ayrıca sınıf öğretmenlerinin bilgi
iletişim teknolojilerine yönelik tutum ve bu ürünlerde yaşanılan sorunlar
cinsiyet ve mesleki kıdem değişkenine göre incelenmiştir.
Bilgi iletişim teknolojileri ilkokulda teknoloji kullanımı fatih projesi
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Temmuz 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 10 Sayı: 1 |