Diğer
BibTex RIS Kaynak Göster

2012-2015 YILLARI ARASINDA DİN İŞLERİ YÜKSEK KURULU’NA İNTİKAL EDEN SORULARIN YAYGIN DİN EĞİTİMİ AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ

Yıl 2017, Cilt: 10 Sayı: 2, 1061 - 1082, 17.12.2017
https://doi.org/10.17218/hititsosbil.342315

Öz

Diyanet İşleri Başkanlığı’nın temel görev alanlarından biri, toplumu
dinî yönden bilgilendirmektir. Toplumun bu ihtiyacının karşılanması için
oluşturulan kurumun en üst birimi, Din İşleri Yüksek Kurulu’dur. 2012-2015
arası yıllarda bu kurula, toplam 147.718 dinî muhtevalı soru yöneltilmiş olup,
bu sayı 1965-2000 arası dönemindekinden daha fazladır. Bu araştırmada 2012-2015
yılları arasında kurula yöneltilen sorular; cinsiyet, eğitim durumu, yaş,
yaşanılan bölge gibi çeşitli açılardan tablolaştırılmış, bunlarda yer alan dinî
içerikli konulara yönelik sayısal veriler, din eğitimi açısından ele
alınmıştır. Bu verilere dayanılarak toplumun din eğitimindeki problemli
alanların çözümü için kurum, kuruluş, görsel-yazılı basın ve yüksek din
öğretimi yapan fakülteler gibi bu ihtiyacın karşılanmasında etkin rol
alacakların üzerlerine düşen görevler hakkında yorumlamalarda bulunulmuştur

Kaynakça

  • AKYILDIZ, Ali (2010), “Şer’iye ve Evkâf Vekâleti”, DİA, c.39, ss. 7-8. ARSLANPAY, Nail (1973), Diyanet İşleri Başkanlığı Kuruluşu Çalışması ve Birimlerin Tanıtılması (1924-1973), Ankara: Diyanet İşleri Başkanlığı. DAĞCI, Şamil (2002), “Din İşleri Yüksek Kurulu Kararlarına Fetva Konseptinde Bir Yaklaşım”, Diyanet İlmi Dergi, Cilt 38, Sayı 4, ss. 5-20. Diyanet İşleri Başkanlığı 200 Yılı İstatistikleri (2001), Ankara: Diyanet İşleri Başkanlığı.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Kamil Çoştu

Yayımlanma Tarihi 17 Aralık 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 10 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Çoştu, K. (2017). 2012-2015 YILLARI ARASINDA DİN İŞLERİ YÜKSEK KURULU’NA İNTİKAL EDEN SORULARIN YAYGIN DİN EĞİTİMİ AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ. Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 10(2), 1061-1082. https://doi.org/10.17218/hititsosbil.342315
AMA Çoştu K. 2012-2015 YILLARI ARASINDA DİN İŞLERİ YÜKSEK KURULU’NA İNTİKAL EDEN SORULARIN YAYGIN DİN EĞİTİMİ AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ. hititsosbil. Aralık 2017;10(2):1061-1082. doi:10.17218/hititsosbil.342315
Chicago Çoştu, Kamil. “2012-2015 YILLARI ARASINDA DİN İŞLERİ YÜKSEK KURULU’NA İNTİKAL EDEN SORULARIN YAYGIN DİN EĞİTİMİ AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ”. Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 10, sy. 2 (Aralık 2017): 1061-82. https://doi.org/10.17218/hititsosbil.342315.
EndNote Çoştu K (01 Aralık 2017) 2012-2015 YILLARI ARASINDA DİN İŞLERİ YÜKSEK KURULU’NA İNTİKAL EDEN SORULARIN YAYGIN DİN EĞİTİMİ AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ. Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 10 2 1061–1082.
IEEE K. Çoştu, “2012-2015 YILLARI ARASINDA DİN İŞLERİ YÜKSEK KURULU’NA İNTİKAL EDEN SORULARIN YAYGIN DİN EĞİTİMİ AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ”, hititsosbil, c. 10, sy. 2, ss. 1061–1082, 2017, doi: 10.17218/hititsosbil.342315.
ISNAD Çoştu, Kamil. “2012-2015 YILLARI ARASINDA DİN İŞLERİ YÜKSEK KURULU’NA İNTİKAL EDEN SORULARIN YAYGIN DİN EĞİTİMİ AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ”. Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 10/2 (Aralık 2017), 1061-1082. https://doi.org/10.17218/hititsosbil.342315.
JAMA Çoştu K. 2012-2015 YILLARI ARASINDA DİN İŞLERİ YÜKSEK KURULU’NA İNTİKAL EDEN SORULARIN YAYGIN DİN EĞİTİMİ AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ. hititsosbil. 2017;10:1061–1082.
MLA Çoştu, Kamil. “2012-2015 YILLARI ARASINDA DİN İŞLERİ YÜKSEK KURULU’NA İNTİKAL EDEN SORULARIN YAYGIN DİN EĞİTİMİ AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ”. Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, c. 10, sy. 2, 2017, ss. 1061-82, doi:10.17218/hititsosbil.342315.
Vancouver Çoştu K. 2012-2015 YILLARI ARASINDA DİN İŞLERİ YÜKSEK KURULU’NA İNTİKAL EDEN SORULARIN YAYGIN DİN EĞİTİMİ AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ. hititsosbil. 2017;10(2):1061-82.