Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

EĞİTİM KURUMLARINDAKİ PSİKOLOJİK GÜVENCE ALGISININ FARKLI DEĞİŞKENLERE GÖRE İNCELENMESİ (AKSARAY İLİ ÖRNEĞİ)

Yıl 2018, Cilt: 11 Sayı: 1, 1 - 26, 21.07.2018
https://doi.org/10.17218/hititsosbil.349641

Öz

Bu
çalışmada eğitim çalışanlarının psikolojik güvence algıları cinsiyet, yaş,
kıdem, öğrenim düzeyi, okul türü ve kurumdaki çalışma süreleri değişkenleri
açısından incelenmiştir. Araştırma betimsel desendedir. Araştırmanın çalışma
grubunu Aksaray il merkezinde çalışan 250 öğretmen oluşturmaktadır.
Katılımcılara literatür taranarak araştırmacılar tarafından hazırlanan
Psikolojik Güvence Algısı Ölçeği uygulanmıştır. Ölçekten elde edilen veriler,
SPSS 22 paket program ile çözümlenmiştir. Çözümlemede tanımlayıcı istatistikler
ve Kruskal Wallis H testi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, katılımcıların
psikolojik güvence algısı “orta” düzeyde bulunmuştur. Eğitim çalışanların
psikolojik güvence algılarının cinsiyet, yaş, kıdem, okul türü, öğrenim düzeyi
ve kurumdaki görev çalışma süresi değişkenleri açısından anlamlı şekilde
farklılık göstermediği sonucuna ulaşılmıştır.

Kaynakça

  • Kaynakça
  • Büyüköztürk, Ş. (2006). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. Ankara: PegemA.
  • Chen, M., Gao, Xiaoying., Zheng, H., Ran, B. (2015). A Review on Psychological Safety: Concepts, measurements, antecedents and consequences variables. International Conference on Social Science and Technology Education.
  • Edmondson, A. C. (1996). Learning from mistakes is easier said than done: Group and organizational influences on the detection and correction of human error. Journal of Applied Behavioral Science, 32(1), 5-28.
  • Edmondson, A. C. (1999a). Psychological safety and learning behaviour in work teams.
  • Edmondson, A.C. & Woolley, A. W. (2003). Understanding outcomes of organizational learning interventions. In M. Easterby-Smith & M. Lyles (Eds), International Handbook on Organizational Learning and Knowledge Management. London: Blackwell.
  • Edmondson, A.C. (2003). Psychological safety, trust and learning in organizations: A Group-level Lens, Harvard Business School.
  • Kahn, W.A. (1990). Psychological conditions of personal engagement and disengagement at work. Academy of Management Journal,33: 692-724.
  • Kalaycı, Ş. (2006). SPSS uygulamalı çok değişkenli istatistik teknikleri, Ankara: Asil.
  • Maslow, A.H., Hirsh. E., Stein, M. & Honigmann I.(1945). A clinically derived test for measuring psychological security-insecurity. Journal of General Psycology, 33: 21-41
  • Örücü, E., & Kanbur, A. (2008). Örgütsel-yönetsel motivasyon faktörlerinin çalışanların performans ve verimliliğine etkilerini inceleyemeye yönelik ampirik bir çalışma: hizmet ve endüstri işletmesi örneği. Celal Bayar Üniversitesi İ.İ.B.F. Yönetim ve Ekonomi Dergisi, 15(1),85-97. Öztürk, T. (2014). Çalışanların Motivasyonunu artırıcı etmenler, Endüstri Mühendisliği Yüksek Lisans Tezi, Yalova Üniversitesi, Yalova.
  • Öztürk, Z. (2013). Kamu kurumlarında motivasyon. Uzmanbakış dergisi Yıl:1 Sayı:1 ISSN:2147-6241 32-41.
  • Polat, S. (2007). Kocaeli’de görev yapan öğretmenlerin okul müdürlerine güven düzeyleri, Çağdaş Eğitim Dergisi, 32(341), 32-39.
  • Tunçer, P. (2013). Örgütlerde değerlendirmesi ve motivasyon. Sayıştay Dergisi, Sayı:88/Ocak-Mart
  • Yıldırım, K. & Yenipınar, Ş. (2017). Psychological unsafety in schools: The development and validation of a scale. Journal of Education and Training Studies Vol 5, No 6 P:167
Toplam 15 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ömer Yaşar

Necati Cemaloğlu

Yayımlanma Tarihi 21 Temmuz 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 11 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Yaşar, Ö., & Cemaloğlu, N. (2018). EĞİTİM KURUMLARINDAKİ PSİKOLOJİK GÜVENCE ALGISININ FARKLI DEĞİŞKENLERE GÖRE İNCELENMESİ (AKSARAY İLİ ÖRNEĞİ). Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 11(1), 1-26. https://doi.org/10.17218/hititsosbil.349641
AMA Yaşar Ö, Cemaloğlu N. EĞİTİM KURUMLARINDAKİ PSİKOLOJİK GÜVENCE ALGISININ FARKLI DEĞİŞKENLERE GÖRE İNCELENMESİ (AKSARAY İLİ ÖRNEĞİ). hititsosbil. Haziran 2018;11(1):1-26. doi:10.17218/hititsosbil.349641
Chicago Yaşar, Ömer, ve Necati Cemaloğlu. “EĞİTİM KURUMLARINDAKİ PSİKOLOJİK GÜVENCE ALGISININ FARKLI DEĞİŞKENLERE GÖRE İNCELENMESİ (AKSARAY İLİ ÖRNEĞİ)”. Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 11, sy. 1 (Haziran 2018): 1-26. https://doi.org/10.17218/hititsosbil.349641.
EndNote Yaşar Ö, Cemaloğlu N (01 Haziran 2018) EĞİTİM KURUMLARINDAKİ PSİKOLOJİK GÜVENCE ALGISININ FARKLI DEĞİŞKENLERE GÖRE İNCELENMESİ (AKSARAY İLİ ÖRNEĞİ). Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 11 1 1–26.
IEEE Ö. Yaşar ve N. Cemaloğlu, “EĞİTİM KURUMLARINDAKİ PSİKOLOJİK GÜVENCE ALGISININ FARKLI DEĞİŞKENLERE GÖRE İNCELENMESİ (AKSARAY İLİ ÖRNEĞİ)”, hititsosbil, c. 11, sy. 1, ss. 1–26, 2018, doi: 10.17218/hititsosbil.349641.
ISNAD Yaşar, Ömer - Cemaloğlu, Necati. “EĞİTİM KURUMLARINDAKİ PSİKOLOJİK GÜVENCE ALGISININ FARKLI DEĞİŞKENLERE GÖRE İNCELENMESİ (AKSARAY İLİ ÖRNEĞİ)”. Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 11/1 (Haziran 2018), 1-26. https://doi.org/10.17218/hititsosbil.349641.
JAMA Yaşar Ö, Cemaloğlu N. EĞİTİM KURUMLARINDAKİ PSİKOLOJİK GÜVENCE ALGISININ FARKLI DEĞİŞKENLERE GÖRE İNCELENMESİ (AKSARAY İLİ ÖRNEĞİ). hititsosbil. 2018;11:1–26.
MLA Yaşar, Ömer ve Necati Cemaloğlu. “EĞİTİM KURUMLARINDAKİ PSİKOLOJİK GÜVENCE ALGISININ FARKLI DEĞİŞKENLERE GÖRE İNCELENMESİ (AKSARAY İLİ ÖRNEĞİ)”. Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, c. 11, sy. 1, 2018, ss. 1-26, doi:10.17218/hititsosbil.349641.
Vancouver Yaşar Ö, Cemaloğlu N. EĞİTİM KURUMLARINDAKİ PSİKOLOJİK GÜVENCE ALGISININ FARKLI DEĞİŞKENLERE GÖRE İNCELENMESİ (AKSARAY İLİ ÖRNEĞİ). hititsosbil. 2018;11(1):1-26.