Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

BÜRO YÖNETİMİ VE YÖNETİCİ ASİSTANLIĞI BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN BİLİNÇLİ TERCİH İLE OKUL BAŞARILARI ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ: MCBÜ AHMETLİ MYO’DA BİR ARAŞTIRMA

Yıl 2018, Cilt: 11 Sayı: 3, 2268 - 2287, 31.12.2018
https://doi.org/10.17218/hititsosbil.429248

Öz

Özet



Bilimsel
araştırma dinamik bir kavramdır.  Bu
kavram içinde üretilen bilgi ile var olan veya ileride oluşabilecek sorunlara
çözümler üretmek amaçlanır. Yönetimin önemli bir parçasını oluşturan,  bilgiyi işleyen ve kullanan yöneticiler ve
yönetici asistanları da, çevre ve teknolojinin sürekli değişmesinin getirdiği
etkiyle de bu sürecin önemli bir parçasını oluşturmaktadırlar. Bu bağlamda bu
çalışmanın amacı Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı programında şu an okuyan
ve mezun olan öğrencilerin bu bölümü tercihlerini ne denli bilinçli
yaptıklarını belirlemektir. Bu tercihin öğrencilerin akademik başarıları ile
ilişkisini saptamaktır. Bu amaçla Manisa Celal Bayar Üniversitesi Ahmetli
Meslek Yüksekokulu Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığında şu an okuyan öğrenciler
ve bu bölümden mezun olan bir grup öğrenci örneklem olarak ele alınmıştır.
Anket ve görüşme yöntemi birlikte kullanılarak araştırmayla ilgili elde edilen
nicel veriler betimleyici istatistiklerin yanı sıra çok değişkenli varyans analizi
yöntemleriyle incelenerek bilinçli tercih ile okul başarısı arasındaki pozitif
etkileşim, bölümlerini bilinçli tercih edenlerin yükseköğrenim okul
başarılarının yüksek olacağı beklentisi gerçek verilerle istatistiksel olarak
açıklanmaya çalışılmıştır
.

Kaynakça

  • VI.KAYNAKÇAAkkaya, B.(2018). Teknogirişim Firmalarındaki Liderlik Tiplerin Firmaların Örgütsel Çevikliğine Etkisi: Teknopark Firmaları Üzerine Bir Araştırma (Yayımlanmamış Doktora Tezi), S.B.E., İzmir Katip Çelebi Üniversitesi, İzmir. Altınöz, M. (1999). Günümüz İş Ortamında Sekreterlik. Yargı Yayınevi, Ankara.
  • Altun, İ. (2000). Kocaeli Sağlık Yüksekokulu öğrencilerinin kişisel değerleri ve meslek seçimlerine etki eden faktörler. I. Uluslar arası& VIII. Ulusal Hemşirelik Kongresi Kitabı, Antalya: 75- 77.
  • Altun, S. A.,& Çakan, M. (2008). Öğrencilerin sınav başarılarına etki eden faktörler: LGS/ÖSS sınavlarındaki başarılı iller örneği. İlköğretim Online, 7(1).Barutçugil, İ. (2004). Stratejik insan kaynakları yönetimi. Kariyer Yayınları.
  • Batur, H. Z.,& Adıgüzel, O. (2015). “Schein'in Kariyer Değerleri Perspektifinde Öğrencilerin Kariyer Tercihlerini Etkileyen Faktörler Üzerine Bir Araştırma: Isparta İli Fen Lisesi Öğrencileri Örneği”, Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 42(42): 327-348.
  • Bayraktar, T.,& Kızılkaya, M. (2013). Büro yönetimi ve yönetici asistanlığı programı öğrencilerinin profili ve kariyer planlaması: Batı ve doğu karşılaştırması. İstanbul Aydın Üniversitesi Dergisi, (18), 13-22.
  • Büyüköztürk, Ş. (2002). Faktör Analizi: Temel Kavramlar ve Ölçek Geliştirmede Kullanımı. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 32(32), ss.470-483.Büyüköztürk, Ş.(2009). Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı, Onuncu Baskı, Pegem Akademi, Ankara.
  • Çakır, M. A. (2004). Mesleki karar envanterinin geliştirilmesi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 37(2), 1-14.
  • Çınar, Ç. (2011). Lise son sınıf öğrencilerinin meslek seçimi kararlarında benlik algısının önemi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Maltepe Üniversitesi Sosyal Bilimleri Enstitüsü.
  • Çokluk, Ö., Şekercioğlu, G. ve Büyüköztürk, Ş. (2010). Çok Değişkenli İstatistik SPSS ve LISREL Uygulamaları, Pegem Akademi Yayınları, Ankara. Çolakoğlu, Ö. M.ve Büyükekşi, C. (2014). Açımlayıcı Faktör Analiz Sürecini Etkileyen Unsurların Değerlendirilmesi. Karaelmas Eğitim Bilimleri Dergisi, 2(1), ss. 58-64.
  • Çurğatay, V. (2010). Üniversite sınavına girecek öğrencilerin meslek seçimini etkileyen sosyo-kültürel faktörler. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Yeditepe.
  • Erdoğmuş, N. (2003). Kariyer geliştirme. 1. Baskı, Ankara: Nobel yayınevi
  • Gordon, V. N. (1995). The undecided college students: An academic and career advising challenge (3nd ed.). Springfield, IL: Charles C Thomas.
  • Gürbüz, S. ve Şahin, F.(2015). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri (2.Baskı), Ankara, Seçkin Yayıncılık
  • Güriş, S. ve Astar, M.,(2015) SPSS ile İstatistik, 2. Basım, Der Yayınları, İstanbul
  • Hall, D.T., (1994), “Career Development”, The International Library of Management Dartmouth Publication Company, USA.
  • Hoppock, R. (1963).Occupationai Information, Harperand Row, Publishers, New York.
  • Kızıldağ, S., (2009). Akademik başarının yordayıcısı olarak yalnızlık, boyun eğici davranışlar ve sosyal destek. Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı Yüksek Lisans Tezi, Ankara.
  • Koçyiğit, Y. (2018) Firmaların Örgütsel Esnekliği, Kullandıkları Rekabet Stratejileri ve Algılanan Rekabet Üstünlüğü Arasındaki Etkileşim: Türkiye’nin En Büyük 500 Sanayi İşletmesinde Bir Uygulama (Yayımlanmamış Doktora Tezi), İzmir Katip Çelebi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir.
  • Kuzgun, Y. (2000). Meslek danışmanlığı: kuramlar ve uygulamalar. Nobel Yayın Dağıtım. Ankara.
  • Mansor, M.,&Rashid, A. M. (2013). Career indecision: a cross-sectional survey among students of national youth skills training institutes. Middle-East Journal of Scientific Research, 17(8), 1073-1079.
  • Meydan, C. H. ve Şeşen, H., (2015) Yapısal Eşitlik Modellemesi AMOS Uygulamaları, 2. Baskı, Detay Yayıncılık, Ankara.
  • Owen, F. K., Kepir, D. D., ÖZDEMİR, S., Özlem, U. L. A. Ş., & YILMAZ, O. (2012). Üniversite öğrencilerinin bölüm seçme nedenleri. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(3)
  • Ömürbek, V. ve Usul H. 2008. Muhasebe Mesleğinin Seçilmesinde Etkili Olan Etkenlerin Faktör Analiziyle İncelenmesi. Muhasebe ve Finansman Dergisi, Sayı: 37. 164-173. Özata, F.Z. (2009). Yüksek Teknoloji Yeniliği Olarak Akılı Telefonların Genç Tüketiciler Tarafından Benimsemesinde Etkili olan Faktörler, Anadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eskişehir (Doktora Tezi).
  • Özdemir, S (2010), “Ön Lisans Muhasebe Öğrencilerinin Kariyer Planlanmasını Etkileyen Unsurlar: Ege Bölgesinde Bir Araştırma”, Muhasebe ve Bilim Dünyası Dergisi, Cilt 12, Sayı 2, Haziran, ss. 103- 122. Razon, N. (1983). Meslek seçimi ve mesleğe yöneltme. Türk Eğitim Dergisi, 8, 23-31.
  • Poyraz, T., Zorlu, A., Şahin, B. ve Arıkan, G. (2003). Üniversite gençliğinin güncel sorunlara bakışı. H. Ü. Sosyoloji Bölümü Öğrencileri Örneği, Hacettepe Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi, 20(1), 1-32.Rizwangul, Y. (2015). Üniversite Öğrencilerin Kariyer Kararları İle Mükemmeliyetçilik, Öğrenme Motivasyonu ve Akademik Başarı Arasındaki İlişkiler, Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimleri Enstitüsü, İzmir.Sarıkaya, T., ve Khorshid, L. (2009). Üniversite öğrencilerinin meslek seçimini etkileyen etmenlerin incelenmesi: Üniversite öğrencilerinin meslek seçimi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 7(2), 393-423.
  • Schermelleh,E.K., Moosbrugger, H. ve Müller, H. (2003). Evaluating the fit of structural equation models: Tests of significance and descriptive goodness-of-fit measures. Methods of psychological research online, 8(2), ss. 23-74
  • Smith, K.,&Bers, T. H. (1989), Parentsandthe College Choice Decisions of Community College Students. Collegeand University, 64(4), 335-48.
  • Super, D.E.,&Knasel,E. G. (1981). Career development in adulthood: Some theoretical problems and a possible solution. British Journal of Guidance and Counselling, 9(2), 194-201
  • Şimşek, M.Ş., & Öge, H.S. (2014). İnsan Kaynakları Yönetimi, 6. Baskı, Eğitim Kitabevi, Konya.
  • Uzer, A. S. (1987). Lise öğrencilerinin yükseköğretim programlarını tercihleri ile kendi yetenek, ilgi ve mesleki olgunluk düzeyleri arasındaki ilişkiler. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Üzüm, B.,& Uçkun, S. (2015). Büro yönetimi ve yönetici asistanlığı öğrencilerinin demografik özellikleri ile kariyer geleceği beklentilerinin ölçülmesi: Kocaeli MYO örneği.
  • Werter, W.B. ve Davis, K., (1993). Human Resource sand Personel Management, 4th.Edt, McGrawHill, USA.
Toplam 32 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Bülent Akkaya

İlham Yılmaz Bu kişi benim

Tuncer Özdil 0000-0002-3199-6766

Cengiz Yılmaz Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 11 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Akkaya, B., Yılmaz, İ., Özdil, T., Yılmaz, C. (2018). BÜRO YÖNETİMİ VE YÖNETİCİ ASİSTANLIĞI BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN BİLİNÇLİ TERCİH İLE OKUL BAŞARILARI ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ: MCBÜ AHMETLİ MYO’DA BİR ARAŞTIRMA. Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 11(3), 2268-2287. https://doi.org/10.17218/hititsosbil.429248
AMA Akkaya B, Yılmaz İ, Özdil T, Yılmaz C. BÜRO YÖNETİMİ VE YÖNETİCİ ASİSTANLIĞI BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN BİLİNÇLİ TERCİH İLE OKUL BAŞARILARI ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ: MCBÜ AHMETLİ MYO’DA BİR ARAŞTIRMA. hititsosbil. Aralık 2018;11(3):2268-2287. doi:10.17218/hititsosbil.429248
Chicago Akkaya, Bülent, İlham Yılmaz, Tuncer Özdil, ve Cengiz Yılmaz. “BÜRO YÖNETİMİ VE YÖNETİCİ ASİSTANLIĞI BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN BİLİNÇLİ TERCİH İLE OKUL BAŞARILARI ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ: MCBÜ AHMETLİ MYO’DA BİR ARAŞTIRMA”. Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 11, sy. 3 (Aralık 2018): 2268-87. https://doi.org/10.17218/hititsosbil.429248.
EndNote Akkaya B, Yılmaz İ, Özdil T, Yılmaz C (01 Aralık 2018) BÜRO YÖNETİMİ VE YÖNETİCİ ASİSTANLIĞI BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN BİLİNÇLİ TERCİH İLE OKUL BAŞARILARI ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ: MCBÜ AHMETLİ MYO’DA BİR ARAŞTIRMA. Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 11 3 2268–2287.
IEEE B. Akkaya, İ. Yılmaz, T. Özdil, ve C. Yılmaz, “BÜRO YÖNETİMİ VE YÖNETİCİ ASİSTANLIĞI BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN BİLİNÇLİ TERCİH İLE OKUL BAŞARILARI ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ: MCBÜ AHMETLİ MYO’DA BİR ARAŞTIRMA”, hititsosbil, c. 11, sy. 3, ss. 2268–2287, 2018, doi: 10.17218/hititsosbil.429248.
ISNAD Akkaya, Bülent vd. “BÜRO YÖNETİMİ VE YÖNETİCİ ASİSTANLIĞI BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN BİLİNÇLİ TERCİH İLE OKUL BAŞARILARI ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ: MCBÜ AHMETLİ MYO’DA BİR ARAŞTIRMA”. Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 11/3 (Aralık 2018), 2268-2287. https://doi.org/10.17218/hititsosbil.429248.
JAMA Akkaya B, Yılmaz İ, Özdil T, Yılmaz C. BÜRO YÖNETİMİ VE YÖNETİCİ ASİSTANLIĞI BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN BİLİNÇLİ TERCİH İLE OKUL BAŞARILARI ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ: MCBÜ AHMETLİ MYO’DA BİR ARAŞTIRMA. hititsosbil. 2018;11:2268–2287.
MLA Akkaya, Bülent vd. “BÜRO YÖNETİMİ VE YÖNETİCİ ASİSTANLIĞI BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN BİLİNÇLİ TERCİH İLE OKUL BAŞARILARI ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ: MCBÜ AHMETLİ MYO’DA BİR ARAŞTIRMA”. Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, c. 11, sy. 3, 2018, ss. 2268-87, doi:10.17218/hititsosbil.429248.
Vancouver Akkaya B, Yılmaz İ, Özdil T, Yılmaz C. BÜRO YÖNETİMİ VE YÖNETİCİ ASİSTANLIĞI BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN BİLİNÇLİ TERCİH İLE OKUL BAŞARILARI ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ: MCBÜ AHMETLİ MYO’DA BİR ARAŞTIRMA. hititsosbil. 2018;11(3):2268-87.