Özet
Bilimsel
araştırma dinamik bir kavramdır. Bu
kavram içinde üretilen bilgi ile var olan veya ileride oluşabilecek sorunlara
çözümler üretmek amaçlanır. Yönetimin önemli bir parçasını oluşturan, bilgiyi işleyen ve kullanan yöneticiler ve
yönetici asistanları da, çevre ve teknolojinin sürekli değişmesinin getirdiği
etkiyle de bu sürecin önemli bir parçasını oluşturmaktadırlar. Bu bağlamda bu
çalışmanın amacı Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı programında şu an okuyan
ve mezun olan öğrencilerin bu bölümü tercihlerini ne denli bilinçli
yaptıklarını belirlemektir. Bu tercihin öğrencilerin akademik başarıları ile
ilişkisini saptamaktır. Bu amaçla Manisa Celal Bayar Üniversitesi Ahmetli
Meslek Yüksekokulu Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığında şu an okuyan öğrenciler
ve bu bölümden mezun olan bir grup öğrenci örneklem olarak ele alınmıştır.
Anket ve görüşme yöntemi birlikte kullanılarak araştırmayla ilgili elde edilen
nicel veriler betimleyici istatistiklerin yanı sıra çok değişkenli varyans analizi
yöntemleriyle incelenerek bilinçli tercih ile okul başarısı arasındaki pozitif
etkileşim, bölümlerini bilinçli tercih edenlerin yükseköğrenim okul
başarılarının yüksek olacağı beklentisi gerçek verilerle istatistiksel olarak
açıklanmaya çalışılmıştır.
Yönetici Yönetici Asistanlığı Akademik Başarı Meslek Tercihi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 11 Sayı: 3 |