Bu araştırmada, sosyal bilgiler
öğretmen adaylarının tamamlayıcı ölçme-değerlendirme tekniklerine yönelik
okuryazarlık düzeylerinin gelişmesinde mikroöğretimin etkisi incelenmiştir. Karma
yöntem desenine uygun gerçekleştirilen bu araştırma iki aşamadan oluşmaktadır.
Araştırmanın birinci aşaması öntest-sontest kontrol gruplu yarı deneysel desene
göre tasarlanmıştır. Bu amaçla deney (N=30) ve kontrol grubu (N=30) olmak üzere
iki grup oluşturulmuştur. Veri toplama aracı olarak “Tamamlayıcı
Ölçme-Değerlendirme Tekniklerine Yönelik Okuryazarlık Testi” ile “Mikroöğretim
Uygulama Süreci Değerlendirme Formu” kullanılmıştır. Verilerin analizinde
Kolmogorov-Smirnov testi, bağımlı ve bağımsız örneklem t-testi, karma model ile
Kendall'ın Uyum Katsayısından yararlanılmıştır. Araştırmanın ikinci aşaması
durum çalışması desenine göre tasarlanmış, verilerin toplanmasında “Araştırmacı
Gözlem Formu”, “Yapılandırılmış Görüşme Formu” ve “etkinlik değerlendirme
günlükleri”nden faydalanılmıştır. Ulaşılan verileri açıklayacak kavram ve
ilişkilere ulaşmada içerik analizi tekniğinden yararlanılmıştır. Araştırma
sonucunda, mikroöğretimin sosyal bilgiler öğretmen adaylarının tamamlayıcı
ölçme-değerlendirme tekniklerine yönelik okuryazarlık düzeylerinin gelişmesinde
etkili bir yöntem olduğu ortaya çıkmıştır.
Öğretmen adayları tamamlayıcı ölçme-değerlendirme değerlendirme okuryazarlığı mikroöğretim
This
study investigated the effect of the microteaching on improving preservice
social studies teachers’ literacy levels concerning complementary assessment and
evaluation techniques. This study, which was implemented mixed method design,
involves two stages. The first stage of the study was designed according to the
quasi-experimental design with the pre-post test control group. To this end,
two groups were formed, an experimental group (N=30) and a control group (N=30).
“Literacy Test for Complementary Assessment and Evaluation Techniques” and
“Assessment Form for the Process of Microteaching” were used as data collection
instruments. Kolmogorov-Smirnov test, dependent and independent samples t test,
mixed models and Kendall's coefficient of concordance were used in the analysis
of the data. The second stage of the study was designed according to the case
study design and “Investigator Observation Form”, “Structured Interview Form”
and “activity assessment diaries” were used to collect the data. The content
analysis technique was used to reach concepts and relationships that would
explain the data obtained. As a result of the study, it appeared that the
microteaching was an effective method in improving preservice social studies
teachers’ literacy levels concerning complementary assessment and evaluation techniques.
Preservice teachers complementary assessment and evaluation assessment literacy microteaching
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 34 Sayı: 2 |