Bir
meta-analiz çalışması olan bu araştırmada, eğitim çalışanlarının örgütsel
sessizliğinde cinsiyet ve medenî durumun etkisi incelenmiştir. Araştırmada,
örgütsel sessizlik ile cinsiyet arasındaki ilişkilerin incelendiği birbirinden
bağımsız 20 araştırma bir araya getirilerek 7514 kişilik örneklem grubu;
örgütsel sessizlikle medenî durum arasındaki ilişkilerin incelendiği
birbirinden bağımsız 9 araştırma bir araya getirilerek 2919 kişilik örneklem
grubu elde edilmiştir. Araştırmada, rastgele etki modeline göre araştırma
kapsamındaki çalışmaların etki yönü ve genel etkisi hesaplanmıştır. Analiz
sonucunda; cinsiyetin ve medenî durumun örgütsel sessizlik üzerindeki genel
etkisinin çok zayıf düzeyde olduğu anlaşılmıştır. Ayrıca, kadınların erkeklere,
evlilerin bekârlara oranla daha fazla örgütsel sessizlik yaşadıkları
anlaşılmıştır.
In this study, which is a meta-analysis study, the effect of educators’
marital status and their gender in their organizational silence was examined.
In the research, a sample group containing 7514 people was established from 20
independent studies gathered together in which relationships between
organizational silence and gender were discussed; a sample group containing
2919 people was established from 9 independent studies gathered together in
which relationships between organizational silence and marital status were
discussed. In the study, effect direction and general effects of studies within
the scope of this research were calculated according to random effect model. As
a result of the analysis, it was understood that general effect of gender and
marital status on organizational silence was at a very weak level. In addition,
it was understood that women experienced more organizational silence compared
to men, and married ones did more than singles.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Temmuz 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 34 Sayı: 3 |