Bu çalışmanın amacı, yüksek öğrenim gören öğrencilerin atılganlık düzeyleri ve denetim odaklarınıincelemek ve farklı değişkenler (cinsiyet, bölüm, yaş ve akademik başarı) açısından aralarında anlamlı farklılığın olupolmadığını ortaya çıkarmaktır. Nicel araştırmaya uygun olarak veriler toplanmış ve tarama modeli kullanılmıştır.Araştırmada, “Rathus Atılganlık Ölçeği” ve “Rotter Denetim Odağı Ölçeği” kullanılmış, Doğu Akdeniz Üniversitesi TürkçeÖğretmenliği bölümünden 281 ve Bilgisayar Enformatik bölümünden 119 son sınıf öğrencisinin gönüllü katlımı sağlanmış veveriler yüzdelik-frekans bulma, bağımsız gruplar t-testi, ANOVA ve çok değişkenli varyans analizi (MANOVA) iledeğerlendirilmiştir. Araştırma sonucuna göre, öğrencilerin atılganlık düzeyi ve denetim odaklarının bölümler arasındaanlamlı bir fark yarattığı bulunmuştur. Bilgisayar Enformatik bölümü öğrencilerinin, Türkçe Öğretmenliği bölümüöğrencilerine göre daha atılgan olduğu saptanmıştır. Bu sonuç değerlendirildiğinde, kişilerin kariyer gelişimlerine uygun bireğitim sağlanmasının önemli olacağı belirtilmelidir. Ayrıca, ülkemizdeki gençlerin Avrupa Birliği’ne uyum sürecinde vegeleceğe yönelik iyi elemanlar yetiştirilmesinde araştırma bulguları akademik anlamda eğitimbilimcilere katkısağlayabilecektir
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Cilt: 39 Sayı: 39 |