BibTex RIS Kaynak Göster

MATEMATİKSEL ÖĞRENME ETKİNLİKLERİ ÜZERİNE BİR TARTIŞMA VE KAVRAMSAL BİR ÇERÇEVE ÖNERİSİ

Yıl 2010, Cilt: 39 Sayı: 39, 333 - 347, 01.06.2010

Kaynakça

  • Akkoyunlu, A.; Güler, M.; Uğurel, I. ve Alan, E. (2002). Ortaöğretimde limit kavramının oluşturulmasına yönelik bir çalışma, Matematik Etkinlikleri 2002, Matematikçiler Derneği, Ankara.
  • Baki, A. (2008). Kuramdan uygulamaya matematik eğitimi, Harf Eğitim Yayıncılık, 4. Basım, Ankara.
  • Bal, A. P. (2008). Yeni ilköğretim matematik öğretim programının öğretmen görüşleri açısından değerlendirilmesi, Ç.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt. 17, Sayı. 1, s.53-68.
  • Bukova E. (2006). Öğrencilerin limit kavramını algılamasında ve diğer kavramlarla ilişkilendirmesinde karşılaştıkları güçlükleri ortadan kaldıracak yeni bir program geliştirme. Yayınlanmamış doktora tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Bukova-Güzel, E. (2008). Matematik öğretmen adaylarinin kavram oluşturma etkinliklerine yönelik görüşleri: süreklilik örneği, 7. Matematik Sempozyumu, 13-15 Kasım- 2008, İzmir Ekonomi Üniversitesi, İzmir.
  • Bukova-Güzel, E. ve Alkan, H. (2005). Yeniden yapılandırılan ilköğretim programı pilot uygulamasının değerlendirilmesi, Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri Dergisi, 5(2), s. 385-420.
  • Coşkun, E. (2005). İlköğretim dördüncü ve beşinci sınıf öğretmen ve öğrencilerinin yeni türkçe dersi öğretim programı’yla ilgili görüşleri üzerine nitel bir araştırma. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri Dergisi, 5(2), s. 421-476.
  • Elbers, E. (2003). Classroom interaction as reflection: learning and teaching mathematics in acommunity of inquiry, Educational Studies in Mathematics, 54: p. 77-99.
  • Ersoy, Y. (2006). İlköğretim matematik öğretim programındaki yenilikler-i: amaç, içerik ve kazanımlar, İlköğretim Online, 5(1), s. 30-44. [Online]: http://ilkogretim-online.org.tr.
  • Gömleksiz, M., N. (2005). Yeni ilköğretim programinin uygulamadaki etkililiğinin değerlendirilmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri Dergisi, 5(2), s. 339-384.
  • Hazır-Bıkmaz, F. (2006). Yeni ilköğretim programları ve öğretmenler, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, Cilt. 39, Sayı. 1, s. 99-116.
  • Hoyles, C.; Küchemann, D. & Foxman, D. (2003). The role of proof in different geometry curricula. Mathematics in School,.32, 4, 36-40.
  • Lappan, G. & Briars, D. (1995). How should mathematics be taught? In I. M. Carl (Ed), Prospects for school mathematics (pp. 131-156). Reston, VA: National Council of Teachers of Mathematics.
  • Milli Eğitim Bakanlığı TTKB. (2005). İlköğretim fen ve teknoloji dersi öğretim programı. Ankara.
  • National Council for Teachers of Mathematics. (2000). Principles and standards for school mathematics. Reston, VA: Author.
  • Olkun, S. Toluk, Z. (2005). İlköğretimde etkinlik temelli matematik öğretimi. Anı Yayıncılık, Ankara.
  • Orbeyi, S.Güven, B. (2008). Yeni ilköğretim matematik dersi öğretim programı’nın değerlendirme öğesine ilişkin öğretmen görüşleri, Eğitimde Kuram ve Uygulama Dergisi, 4 (1): 133-147.
  • Osawa, H. (2002). Mathematics of a relay-problem solving in the real world, Teaching Mahematics and Its Applications, Vol. 21, No. 2, p. 85-93.
  • Özdemir, M. S. (2005). İlköğretim okullarındaki öğretmenlerin yeni ilköğretim programlarına (I-V. Sınıflar) ilişkin görüşleri. XIV Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi Kitabı (s. 573-581). P.Ü. Eğitim Fakültesi, Denizli.
  • Özpolat, A., R., Sezer, F., İşgör, İ., Y. ve Sezer, M. (2007). Sınıf öğretmenlerinin ilköğretim programına ilişkin görüşlerinin incelenmesi, Milli Eğitim Dergisi. 174, Bahar, s. 206-213.
  • Saylan, N. ve Yurdakul, B. (2005). İlköğretim program tasarılarının gerektirdiği yapılandırmacı öğretmen özelliklerine sınıf öğretmenleri ile aday öğretmenlerin sahip olma düzeyleri. XIV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi 28–30 Eylül 2005 DENİZLİ.
  • Simon, M. A. and Tzur, R. (2004). Explicating the role of mathematical tasks in conceptual learning: an elaboration of the hypothetical learning trajectory. Mathematical Thinking and Learning, 6:2, p. 91-104.
  • Stein, M. K., Grover, B. W., & Henningsen, M. (1996). Building student capacity for mathematical thinking and reasoning: An analysis of mathematical tasks used in reform classrooms. American Educational Research Journal, 33(2), 455- 488.
  • Suzuki, K., & Harnisch, D. L. (1995). Measuring cognitive complexity: an analysis of performance-based assessment in mathematics. Paper presented at the 1995 Annual Meeting of the American Educational Research Association, San Francisco, CA, Aprill 18-22. (ERIC Document Reproduction Service No. ED 390924)
  • TDK, http://tdkterim.gov.tr/?kelime=etkinlik&kategori=terim&hng=md (10 Aralık 2008 tarihinde alınmıştır.)
  • Uğurel, I. (2003). Ortaöğretimde oyunlar ve etkinlikler ile matematik öğretimine ilişkin öğretmen adayları ve öğretmenlerin görüşleri. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. D.E.Ü., Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Umay, A., Duatepe, A, ve Akkuş-Çıkla, O. (2005). Sınıf öğretmeni adaylarının yeni matematik dersi öğretim programındaki içeriğe yönelik hazır bulunuşluk düzeyleri, XIV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi. 28–30 Eylül, Denizli.
  • Velleman, D. J. (1995). How to prove it?. Cambridge University Press. New York. (Çev. Terziler, M. ve Öner, T. (2008)).
  • Waring, S. (2008). Teaching proof at KS4, The Montana Mathematics Enthusiast, Vol. 5, No. 1, p. 155-162.
  • Yapıcı, M. ve Leblebicier, N. H. (2007). Öğretmenlerin yeni ilköğretim programına ilişkin görüşleri. İlköğretim Online, 6(3), 480-490, 2007. [Online]: http://ilkogretim-online.org.tr.
  • Yeni Öğretim Programlarını İnceleme ve Değerlendirme Raporu, (2005). http://www.erg.sabanciuniv.edu/.
Yıl 2010, Cilt: 39 Sayı: 39, 333 - 347, 01.06.2010

Kaynakça

  • Akkoyunlu, A.; Güler, M.; Uğurel, I. ve Alan, E. (2002). Ortaöğretimde limit kavramının oluşturulmasına yönelik bir çalışma, Matematik Etkinlikleri 2002, Matematikçiler Derneği, Ankara.
  • Baki, A. (2008). Kuramdan uygulamaya matematik eğitimi, Harf Eğitim Yayıncılık, 4. Basım, Ankara.
  • Bal, A. P. (2008). Yeni ilköğretim matematik öğretim programının öğretmen görüşleri açısından değerlendirilmesi, Ç.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt. 17, Sayı. 1, s.53-68.
  • Bukova E. (2006). Öğrencilerin limit kavramını algılamasında ve diğer kavramlarla ilişkilendirmesinde karşılaştıkları güçlükleri ortadan kaldıracak yeni bir program geliştirme. Yayınlanmamış doktora tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Bukova-Güzel, E. (2008). Matematik öğretmen adaylarinin kavram oluşturma etkinliklerine yönelik görüşleri: süreklilik örneği, 7. Matematik Sempozyumu, 13-15 Kasım- 2008, İzmir Ekonomi Üniversitesi, İzmir.
  • Bukova-Güzel, E. ve Alkan, H. (2005). Yeniden yapılandırılan ilköğretim programı pilot uygulamasının değerlendirilmesi, Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri Dergisi, 5(2), s. 385-420.
  • Coşkun, E. (2005). İlköğretim dördüncü ve beşinci sınıf öğretmen ve öğrencilerinin yeni türkçe dersi öğretim programı’yla ilgili görüşleri üzerine nitel bir araştırma. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri Dergisi, 5(2), s. 421-476.
  • Elbers, E. (2003). Classroom interaction as reflection: learning and teaching mathematics in acommunity of inquiry, Educational Studies in Mathematics, 54: p. 77-99.
  • Ersoy, Y. (2006). İlköğretim matematik öğretim programındaki yenilikler-i: amaç, içerik ve kazanımlar, İlköğretim Online, 5(1), s. 30-44. [Online]: http://ilkogretim-online.org.tr.
  • Gömleksiz, M., N. (2005). Yeni ilköğretim programinin uygulamadaki etkililiğinin değerlendirilmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri Dergisi, 5(2), s. 339-384.
  • Hazır-Bıkmaz, F. (2006). Yeni ilköğretim programları ve öğretmenler, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, Cilt. 39, Sayı. 1, s. 99-116.
  • Hoyles, C.; Küchemann, D. & Foxman, D. (2003). The role of proof in different geometry curricula. Mathematics in School,.32, 4, 36-40.
  • Lappan, G. & Briars, D. (1995). How should mathematics be taught? In I. M. Carl (Ed), Prospects for school mathematics (pp. 131-156). Reston, VA: National Council of Teachers of Mathematics.
  • Milli Eğitim Bakanlığı TTKB. (2005). İlköğretim fen ve teknoloji dersi öğretim programı. Ankara.
  • National Council for Teachers of Mathematics. (2000). Principles and standards for school mathematics. Reston, VA: Author.
  • Olkun, S. Toluk, Z. (2005). İlköğretimde etkinlik temelli matematik öğretimi. Anı Yayıncılık, Ankara.
  • Orbeyi, S.Güven, B. (2008). Yeni ilköğretim matematik dersi öğretim programı’nın değerlendirme öğesine ilişkin öğretmen görüşleri, Eğitimde Kuram ve Uygulama Dergisi, 4 (1): 133-147.
  • Osawa, H. (2002). Mathematics of a relay-problem solving in the real world, Teaching Mahematics and Its Applications, Vol. 21, No. 2, p. 85-93.
  • Özdemir, M. S. (2005). İlköğretim okullarındaki öğretmenlerin yeni ilköğretim programlarına (I-V. Sınıflar) ilişkin görüşleri. XIV Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi Kitabı (s. 573-581). P.Ü. Eğitim Fakültesi, Denizli.
  • Özpolat, A., R., Sezer, F., İşgör, İ., Y. ve Sezer, M. (2007). Sınıf öğretmenlerinin ilköğretim programına ilişkin görüşlerinin incelenmesi, Milli Eğitim Dergisi. 174, Bahar, s. 206-213.
  • Saylan, N. ve Yurdakul, B. (2005). İlköğretim program tasarılarının gerektirdiği yapılandırmacı öğretmen özelliklerine sınıf öğretmenleri ile aday öğretmenlerin sahip olma düzeyleri. XIV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi 28–30 Eylül 2005 DENİZLİ.
  • Simon, M. A. and Tzur, R. (2004). Explicating the role of mathematical tasks in conceptual learning: an elaboration of the hypothetical learning trajectory. Mathematical Thinking and Learning, 6:2, p. 91-104.
  • Stein, M. K., Grover, B. W., & Henningsen, M. (1996). Building student capacity for mathematical thinking and reasoning: An analysis of mathematical tasks used in reform classrooms. American Educational Research Journal, 33(2), 455- 488.
  • Suzuki, K., & Harnisch, D. L. (1995). Measuring cognitive complexity: an analysis of performance-based assessment in mathematics. Paper presented at the 1995 Annual Meeting of the American Educational Research Association, San Francisco, CA, Aprill 18-22. (ERIC Document Reproduction Service No. ED 390924)
  • TDK, http://tdkterim.gov.tr/?kelime=etkinlik&kategori=terim&hng=md (10 Aralık 2008 tarihinde alınmıştır.)
  • Uğurel, I. (2003). Ortaöğretimde oyunlar ve etkinlikler ile matematik öğretimine ilişkin öğretmen adayları ve öğretmenlerin görüşleri. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. D.E.Ü., Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Umay, A., Duatepe, A, ve Akkuş-Çıkla, O. (2005). Sınıf öğretmeni adaylarının yeni matematik dersi öğretim programındaki içeriğe yönelik hazır bulunuşluk düzeyleri, XIV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi. 28–30 Eylül, Denizli.
  • Velleman, D. J. (1995). How to prove it?. Cambridge University Press. New York. (Çev. Terziler, M. ve Öner, T. (2008)).
  • Waring, S. (2008). Teaching proof at KS4, The Montana Mathematics Enthusiast, Vol. 5, No. 1, p. 155-162.
  • Yapıcı, M. ve Leblebicier, N. H. (2007). Öğretmenlerin yeni ilköğretim programına ilişkin görüşleri. İlköğretim Online, 6(3), 480-490, 2007. [Online]: http://ilkogretim-online.org.tr.
  • Yeni Öğretim Programlarını İnceleme ve Değerlendirme Raporu, (2005). http://www.erg.sabanciuniv.edu/.
Toplam 31 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

IŞIKHAN Uğurel Bu kişi benim

ESRA GÜZEL Bukova Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Cilt: 39 Sayı: 39

Kaynak Göster

APA Uğurel, I., & Bukova, E. G. (2010). MATEMATİKSEL ÖĞRENME ETKİNLİKLERİ ÜZERİNE BİR TARTIŞMA VE KAVRAMSAL BİR ÇERÇEVE ÖNERİSİ. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 39(39), 333-347.