Bu araştırmanın amacı, Engelliler İçin Beden Eğitimi ve Spor Dersi’nin (EBES), Beden Eğitimi Spor Öğretmenliği Bölümüöğrencilerinin bedensel engelli kişilere yönelik genel tutumları üzerine etkisini incelemektir. Araştırmaya 47 Beden Eğitimi sporöğretmenliği (çalışma grubu), 34 diğer bölüm öğrencileri (spor yöneticiliği ve antrenörlük- kontrol grubu) katılmışlardır. Çalışmagrubu 14 hafta boyunca Engelliler İçin Beden Eğitimi ve Spor dersi almış kontrol grubu ise bu dersi almamıştır. Araştırmada veritoplama aracı olarak Yuker, Block ve Young, (1970) tarafından geliştirilen Yetersizlikten Etkilenmiş Kişilere Yönelik Tutum Ölçeği“O Formu” (Attitude Toward Disabled Person) kullanılmıştır. Kovaryans Analizi ANCOVA testi sonuçlarına göre EBES dersialdıktan sonra bedensel engelli bireylere yönelik genel tutumlar çalışma ve kontrol grupları arasında anlamlı fark göstermiştir F (1,79)= 14.22, p
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2006 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2006 Cilt: 31 Sayı: 31 |