Bu çalışma, son dönemlerde
özellikle kadınlar tarafından kişisel gelişim faaliyetlerine artan ilginin
gerisinde ne olabileceği sorusunu temel almaktadır. Bu eğilimi gösteren kadın
grubunun iyi eğitimli ve yüksek gelir elde ediyor olması, artan ilginin ve buna
yol açan sorunun kişisel olmaktan ziyade sosyo-ekonomik olduğunu
düşündürmektedir. Bu çerçevede, çalışma, mevcut iktisadi ve toplumsal yapıyı
“yabancılaşma” ve” gösteriş tüketimi” kavramları temelinde analiz etmektedir.
Çalışmada, iyi gelir elde eden, özel sektörde yönetici pozisyonunda çalışan
kadın grubu örneklem olarak seçilmiştir. Bu bağlamda toplam onbir kadın ile
derinlemesine mülakat yöntemi kullanılarak görüşülmüştür. Görüşme yapılan
kadınlar, piyasada yoğun rekabet koşulları altında çalışmanın kendileri için
yıkıcı etkisini vurgulamışlar ve böylece çalışmanın temel argümanı;
kapitalizmin genelde bireyi özelde kadınları yabancılaştırdığını görüşünü
desteklemişlerdir.
Yabancılaşma gösteriş tüketimi kişisel gelişim faaliyetleri piyasa toplumu
This study focuses on the
question of what lies behind the growing interest in “personal development
activities” especially among women in recent years. In this context, the fact
that the women who show this growing interest are usually well educated and
employed in high-income that drives one to think that the incentive tendency
may be rather socio-economic than personal. From this point of view, this study
analyze the current economic and social structure on the basis of the concepts
of alienation and conspicuous consumption. The selected sample group consists
of women who are employed in high-ranking (mostly executive) positions in the
private sector. Within the framework of this study, in-depth interviews were
conducted with eleven women. The interviewed women who work under competitive
conditions in the market emphasized the destructive effects on themselves and
in this regard they supported our initial argument that capitalism alienates
the individual in general and women in particular.
Aliention conspicuous consumption personal development activities market society
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Mart 2017 |
Gönderilme Tarihi | 31 Mart 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 35 Sayı: 1 |
Dergiye yayımlanmak üzere gönderilecek yazılar Dergi'nin son sayfasında ve Dergi web sistesinde yer alan Yazar Rehberi'ndeki kurallara uygun olmalıdır.
Gizlilik Beyanı
Bu dergi sitesindeki isimler ve e-posta adresleri sadece bu derginin belirtilen amaçları doğrultusunda kullanılacaktır; farklı herhangi bir amaç için veya diğer kişilerin kullanımına açılmayacaktır.