Most of the leading schools in social sciences and neoclassical economics lack a concept of human action and active human. Reflexivity is an integral element of a human action. Although he is one of the famous names of neoclassic school, Lucas acknowledged the importance of reflexivity. In this paper it is argued and criticized the underlying ontology of neoclassic school in the context of Lucas’s approach to reflexivity, which is fail to be related with active human.
Önde gelen sosyal bilim okulları ve neoklasik iktisat, ‘yapıp, eyleyen’ aktif birey anlayışından yoksundur. Eylem kavramı ile insanın düşüngü-selliği, yani, insanın kendisi ve başkaları üzerinde gözlem yapması, düşünmesi ve davranışlarını buna göre denetlemesi, yakından bağlantılıdır. İlginçtir ki, neoklasik okulun içinde yer alan Lucas, düşüngüselliğe önem veren bir iktisatçı olmuştur. Bu makale, neoklasik okulun bilgi teorisindeki bazı temel noktaları, Lucas’ın düşüngüsellik kavramı bağlamında irdelemekte ve Lucas’ın analizinin neden aktif birey anlayışından uzak kaldığını ele almaktadır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2003 |
Gönderilme Tarihi | 1 Ocak 2003 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2003 Cilt: 21 Sayı: 1 |
Dergiye yayımlanmak üzere gönderilecek yazılar Dergi'nin son sayfasında ve Dergi web sistesinde yer alan Yazar Rehberi'ndeki kurallara uygun olmalıdır.
Gizlilik Beyanı
Bu dergi sitesindeki isimler ve e-posta adresleri sadece bu derginin belirtilen amaçları doğrultusunda kullanılacaktır; farklı herhangi bir amaç için veya diğer kişilerin kullanımına açılmayacaktır.